De koppeling (CDV)

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
palmbier
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2010, 22:40

Re: De koppeling

Bericht door palmbier » 21 jan 2010, 12:27

De vraagjes kwamen in me op, aangezien iemand lekkage had na het weglaten van de valve en het direct aan elkaar schroeven. Daarna werd er nog iets gesproken over een langer draadeinde aan de valve, maar daar is verder niet meer heel veel op ingegaand, wel nog iemand die de valve uitgeboord had.
De meesten laten hem dus echter helemaal weg. De lengte van de schroefdraad met of zonder valve verschilt dan niet heel erg veel neem ik aan...?

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 21 jan 2010, 12:32

Nope, nogmaals dit kun je zonder problemen aan elkaar koppelen, dat diegene een lekkage heeft gehad zal waarschijnlijk zijn omdat hij het niet goed heeft laten ontluchten na het verwijderen van de CDV want dat is heel erg belangrijk!

palmbier
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2010, 22:40

Re: De koppeling

Bericht door palmbier » 21 jan 2010, 19:52

Dankjewel 320 driver!

De dealer wil morgen wel die aanpassing doen, maar had er zelf nog niet van gehoord. Heb de beschrijving met de plaatjes van een aantal posts eerder al uitgeprint.
Ben benieuwd, kan niet wachten tot ik mijn nieuwe bimmer op kan halen!!! Nog een nachtje slapen....

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 22 jan 2010, 09:51

keep us posted en vooral veel rijplezier gewenst alvast :duim:

Martindez
Berichten: 176
Lid geworden op: 15 jan 2010, 23:10
Locatie: Zuid-Holland

Re: De koppeling

Bericht door Martindez » 22 jan 2010, 19:10

Misschien een hele domme vraag :? maar heeft een automaat ook een CDV ????

ach, niet geschoten altijd mis
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..

Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!

palmbier
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2010, 22:40

Re: De koppeling

Bericht door palmbier » 26 jan 2010, 18:04

Mijn CDV is eruit :zwaai:

Moet zeggen dat je de koppeling een heel stuk beter aanvoelt, zeker bij het wegrijden vanuit de 1 en bij achteruitrijden. Wel heb ik nog altijd dat de koppeling er ineens erg hard inkomt bij doorschakelen naar de 2, 3 enz. Zelfs van de 4 naar de 5 nog. Met de E36 ging dat heel wat soepeler.
Dit is vooral als je juist rustig probeert te schakelen. Bij flink doortrekken heb je er veel minder last van. Ook lijkt het wat meer als de auto nog koud is.

Vind verder dat het aangrijppunt naar mijn gevoel wat hoog zit en de slag erg kort is, is dit eventueel wat bij te stellen?

Ook de dealer een stukje laten rijden, deze voelde ook wel wat verbetering, maar geen wereld van verschil.

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 26 jan 2010, 18:49

Ik vond het wel een wereld van verschil dus dan klinkt het alsof er nog iets niet helemaal goed is :?

Cliff

Re: De koppeling

Bericht door Cliff » 26 jan 2010, 18:52

Martindez schreef:Misschien een hele domme vraag :? maar heeft een automaat ook een CDV ????

ach, niet geschoten altijd mis
Heeft een automaat inderdaad niet... ;)

palmbier
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2010, 22:40

Re: De koppeling

Bericht door palmbier » 26 jan 2010, 19:09

Tja, ik heb de CDV hier toch echt voor me liggen :) Veel kan er idd niet fout gaan bij het demonteren.

Veel ervaring met het rijden met CDV heb ik natuurlijk niet... (30 km). Tevens heb ik ook nooit een andere 6 cilinder E46 of E36 gereden ter vergelijk. Ooit bij Budget eens in een 316 E46 gereden, maar toen niet al te veel aan het koppelen gemerkt.

Kan natuurlijk zijn dat bij mijn BMW wat slijtage is opgetreden (wellicht versnellingsbak / differentieel / ?). Al met al nog steeds erg blij dat ie eruit is :) Moet ook zeggen dat ie trekt als een beer, het vermogen knalt er meteen echt goed op bij een beetje sportief wegtrekken in de 2 of de 3, blijft gewoon zeer mooi doorgaan tot de 6000+ toeren.

Gebruikersavatar
doezel
Berichten: 791
Lid geworden op: 05 dec 2007, 15:06
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: De koppeling

Bericht door doezel » 01 mar 2010, 10:12

Zaterdag ook mijn CDV er tussenuit gehaald! 't schakelt echt een stuk lekkerder nu!

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 01 mar 2010, 16:29

Eindelijk weer lekker optrekken vanuit z'n 2 :duim:

330cdevil
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 dec 2007, 14:19

Re: De koppeling

Bericht door 330cdevil » 02 mar 2010, 16:45

Ik ken het fenomeen wel dat het schakelen af en toe met vervelende schok gaat. Wanneer je echter op het juiste moment overschakeld en de koppeling op laat komen, heb je er geen last van. Maar dit vergt wel wat concentratie af en toe ;)

Ik laat dat stukje metaal er ook maar eens uithalen, want als dat echt een wereld van verschil is, kan dit de moeite waard zijn. De vlinderkleppen laat ik nog even zitten. (330cd)
Diesel, de duurloper.

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: De koppeling

Bericht door Opt1mus » 02 mar 2010, 17:07

als ik jou was zou ik m'n prioriteiten omdraaien :) ....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: De koppeling

Bericht door Fabian79 » 03 mar 2010, 11:14

+1
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 03 mar 2010, 11:22

330cdevil schreef:Ik ken het fenomeen wel dat het schakelen af en toe met vervelende schok gaat. Wanneer je echter op het juiste moment overschakeld en de koppeling op laat komen, heb je er geen last van. Maar dit vergt wel wat concentratie af en toe ;)
Klopt en dat was ik ook beu, nu gaat schakelen weer routinematig zoals in elke andere auto die ik heb gehad :!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”