Beste Beemer liefhebbers,
Ikzelf ben de gelukkige eigenaar van een e46 320 td Compact uit 2003.
Ik zou hier graag xenon in willen bouwen , niet alleen omdat het mooi uitziet maar zeer zeker ook omdat ik wekelijks
veel kilometers rij voornamelijk in het donker en xenon toch een veel beter lichtbeeld geeft dan de standaard halogeen lampen.
Nu heb ik al van meerdere mensen gehoord dat door de "ontbrekende" lens in de licht-unit er een "verstrooid" lichtbeeld ontstaat. Aangezien er voor de compact weinig tot zeg maar geen andere styling koplampen te verkrijgen zijn, ben ik tot de volgende optie's gekomen:
1- originele xenon unit's bestellen op internet , die beginnen bij pak em beet 500 euro p/st.
2- Xenon inbouwen zonder de lens-unit's. (en kans op een slechter lichtbeeld dan ik nu heb)
Wie o wie heeft ook geen lens in zijn licht unit en toch Xenon ingebouwd?
Zo ja wat zijn de ervaringen hiermee (goed, slecht)
Wat raden jullie mij aan?
Groetjes Mark
Xenon in compact
Re: Xenon in compact
Ik rijd zelf rond met Xenon zonder lens dus een HID kit maar ik rijd geen Compact, in mijn Coupe is het lichtbeeld goed zonder mensen te verblinden maar zodra ik de kans krijg en het geld heb ga ik uitkijken naar OEM Xenonlampen omdat dit altijd een beter lichtbeeld geeft en het oogt ook mooier 
Overigens welkom op het forum Mark, graag wil ik je verzoeken om je even voor te stellen in ons voorstel topic.

Overigens welkom op het forum Mark, graag wil ik je verzoeken om je even voor te stellen in ons voorstel topic.
Optie 2 is in mijn ogen geen optie, waardoor je alleen optie 1 over houdt.
Bij optie 2 ontstaat gewoon in alle gevallen een te diffuus lichtbeeld, dit levert voor je zelf weinig winst (wellicht zelfs verlies op) qua lichtbeeld tov een goede halogeen set en je verhoogt de kans fors dat je je tegenligger verblindt.
Optie 1 is niet de goedkoopste optie, maar wil je xenon is dat in mijn ogen gewoon de enige optie. Je krijgt hier gewoon een goed lichtbeeld mee, waarmee je ook daadwerkelijk wat wint en je loopt met deze optie het minst kans eventuele andere verkeersdeelnemers te verblinden.
Bij optie 2 ontstaat gewoon in alle gevallen een te diffuus lichtbeeld, dit levert voor je zelf weinig winst (wellicht zelfs verlies op) qua lichtbeeld tov een goede halogeen set en je verhoogt de kans fors dat je je tegenligger verblindt.
Optie 1 is niet de goedkoopste optie, maar wil je xenon is dat in mijn ogen gewoon de enige optie. Je krijgt hier gewoon een goed lichtbeeld mee, waarmee je ook daadwerkelijk wat wint en je loopt met deze optie het minst kans eventuele andere verkeersdeelnemers te verblinden.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
KLIK
Hier is (een van de weinige) een setje OEM xenon koplampen voor je compact.
Ben bang dat dit (OEM) je beste keuze is, hoewel het best prijzig is.
Hier is (een van de weinige) een setje OEM xenon koplampen voor je compact.
Ben bang dat dit (OEM) je beste keuze is, hoewel het best prijzig is.
Zo n orgineel setje (zoals link hier boven) is dat zo ff aansluiten? of moet je ook nog kabels gaan lopen trekken oid?
Stekkers zijn hetzelfde... Waarschijnlijk moet je het wel laten programmeren, anders gaan de lampen knipperen en/of foutmelding in je cockpit.... 

www. M3 register .nl