Ik ben Peet, 41 jaar wonend in 's Gravenzande Westland, samen met een vrouw die net zo enthousiast en autogek is als mij..
We hebben geen kids, en wilde eigenlijk al jaren een coupé. Een paar maanden geleden onze E39 verkocht ( daarvoor 2 E34 gereden ) met toch wel pijn in het hart, want die was na 6 jaar helemaal naar mijn zin 'getransformeerd' OEM M5 spoilers, facelift lampen voor en achter, nieuwe paintjob met zwart dak, wielen, KW veren/dempers enz, en allerlei interieur mods.
Wilde graag een 3, maar als je hem dan voor de laatste keer ziet wegrijden, doet dat toch wat...
Afscheids foto dan:

Ik wilde persé een 330 cabrio en het liefst met SMG, echter de prijzen, kilometerstanden en opties stonden me niet aan..
Het plan was om in Duitsland te kopen in ieder geval een '04 of '05 model.
Na een week of 3 hadden we 3 dealers en één handelaar gevonden met een interessante auto, één in Sparkling Graffith Metallic, vinden we allebei een onwijze kleur!
maandags en dinsdags vrij genomen, en zondagochtend op weg naar Stuttgard......met de werkbus, zonder winterbanden, maar met een sneeuwalarm;-)) niet harder dan 40 kunnen rijden, en nog 700 km te gaan, kan niet zeggen dat we geen moeite gedaan hebben..
Om kort te gaan, degene met de mooiste kleur, was een paar uur eerder verkocht ;-(
De andere waren ook naar ons zin, maar er viel gewoon niet te onderhandelen! geen inruil ( beetje raar denk ook met een buitenlandse auto ) en we wilden cash betalen, maar totaal geen rek, dat werd dus te gortig met BPM erbij..
Dus teleurgesteld naar huis, dan maar weer op Marktplaats..
Vinden we twee weken geleden ineens een 330 ( drie jaar geleden geimporteerd ) van 2005 mét SMG met zo'n twee a viertjes aan opties, en nog mooier: 38000 km, klonk haast te mooi om waar te zijn..
Afspraak gemaakt en een hele goeie vriend meegenomen die bij de BMW dealer werkt om een kritische blik te werpen..
Toen deze het kenteken zag, zei hij meteen dat die bij hun in onderhoud was! wat een toeval, auto was op de kleur en het hout na helemaal naar ons zin, vriend de hele historie, km, e.d. nagetrokken en na wat dagen onderhandelen de koop gesloten!
De auto is zwaarder als m'n oude E39 (523) maar rijdt veeel lekkerder.. 300nm koppel?
Hadden het liefst een M3 gehad, maar hebben nog meer hobbies die geld kosten:
Off topic misschien, maar al 15 jaar in bezit en gaat nooit meer weg: Plymouth GTX van '71 met een 440CI. matching numbers blok ( 7.2 ltr ) zijn er maar 1600 van gemaakt, ben er dus zuinig op, vertroetel hem, maar knal er wel mee! ( in principe voor gemaakt )

Maar hier waar het nu om gaat, was al schemerachtig, en compactcamera maar goed.

Wensen voor de komende tijd zijn, allereerst het hout eruit, voor de volgende winter een hardtop en dan toch in Sparkling grijs spuiten...
Maar eerst doen waar die voor gemaakt is: RIJDEN!!