Peets 330

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
'71GTX440/330i C

Peets 330

Bericht door '71GTX440/330i C » 28 jan 2010, 22:39

Volg al een tijdje dit forum, dus wordt het maar eens tijd me voor te stellen.

Ik ben Peet, 41 jaar wonend in 's Gravenzande Westland, samen met een vrouw die net zo enthousiast en autogek is als mij..
We hebben geen kids, en wilde eigenlijk al jaren een coupé. Een paar maanden geleden onze E39 verkocht ( daarvoor 2 E34 gereden ) met toch wel pijn in het hart, want die was na 6 jaar helemaal naar mijn zin 'getransformeerd' OEM M5 spoilers, facelift lampen voor en achter, nieuwe paintjob met zwart dak, wielen, KW veren/dempers enz, en allerlei interieur mods.
Wilde graag een 3, maar als je hem dan voor de laatste keer ziet wegrijden, doet dat toch wat...
Afscheids foto dan:

Afbeelding

Ik wilde persé een 330 cabrio en het liefst met SMG, echter de prijzen, kilometerstanden en opties stonden me niet aan..
Het plan was om in Duitsland te kopen in ieder geval een '04 of '05 model.
Na een week of 3 hadden we 3 dealers en één handelaar gevonden met een interessante auto, één in Sparkling Graffith Metallic, vinden we allebei een onwijze kleur!
maandags en dinsdags vrij genomen, en zondagochtend op weg naar Stuttgard......met de werkbus, zonder winterbanden, maar met een sneeuwalarm;-)) niet harder dan 40 kunnen rijden, en nog 700 km te gaan, kan niet zeggen dat we geen moeite gedaan hebben..
Om kort te gaan, degene met de mooiste kleur, was een paar uur eerder verkocht ;-(
De andere waren ook naar ons zin, maar er viel gewoon niet te onderhandelen! geen inruil ( beetje raar denk ook met een buitenlandse auto ) en we wilden cash betalen, maar totaal geen rek, dat werd dus te gortig met BPM erbij..
Dus teleurgesteld naar huis, dan maar weer op Marktplaats..
Vinden we twee weken geleden ineens een 330 ( drie jaar geleden geimporteerd ) van 2005 mét SMG met zo'n twee a viertjes aan opties, en nog mooier: 38000 km, klonk haast te mooi om waar te zijn..

Afspraak gemaakt en een hele goeie vriend meegenomen die bij de BMW dealer werkt om een kritische blik te werpen..
Toen deze het kenteken zag, zei hij meteen dat die bij hun in onderhoud was! wat een toeval, auto was op de kleur en het hout na helemaal naar ons zin, vriend de hele historie, km, e.d. nagetrokken en na wat dagen onderhandelen de koop gesloten!
De auto is zwaarder als m'n oude E39 (523) maar rijdt veeel lekkerder.. 300nm koppel?
Hadden het liefst een M3 gehad, maar hebben nog meer hobbies die geld kosten:
Off topic misschien, maar al 15 jaar in bezit en gaat nooit meer weg: Plymouth GTX van '71 met een 440CI. matching numbers blok ( 7.2 ltr ) zijn er maar 1600 van gemaakt, ben er dus zuinig op, vertroetel hem, maar knal er wel mee! ( in principe voor gemaakt )

Afbeelding

Maar hier waar het nu om gaat, was al schemerachtig, en compactcamera maar goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wensen voor de komende tijd zijn, allereerst het hout eruit, voor de volgende winter een hardtop en dan toch in Sparkling grijs spuiten...
Maar eerst doen waar die voor gemaakt is: RIJDEN!!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Peets 330

Bericht door bjornc » 28 jan 2010, 22:43

Welkom Peet!

Wauw, wat een wagen die Plymouth!
Ennuh, matching numbers is ook iets dat je niet vaak tegenkomt.

En je E46, tis gewoon de mooiste variant; een Cabrio.

Veel plezier ermee!

Martindez

Bericht door Martindez » 28 jan 2010, 23:09

hoi Peet,

afscheid nemen doet pijn, maar je hebt wel iets heel moois terug gekregen !!!

als die gtx maar niet jaloers word.

welkom

Martin
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..

Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!

Cliff

Bericht door Cliff » 28 jan 2010, 23:28

Inderdaad prachtige wagens... :duimen:

Welkom hier!

Dnl

Bericht door Dnl » 29 jan 2010, 10:14

Peet, welkom op het E46Forum!
WAT een Cabrio zeg! :amen:

Ik kan alleen maar zeggen .. M (SMG) stuur er in en hij is compleet! Lekker vol in de opties zo te zien!
Waarom overspuiten? Heeft wel wat .. Maar dit staat ook super! :love:

'71GTX440/330i C

Bericht door '71GTX440/330i C » 30 jan 2010, 19:28

bjornc schreef:Welkom Peet!

Wauw, wat een wagen die Plymouth!
Ennuh, matching numbers is ook iets dat je niet vaak tegenkomt.

En je E46, tis gewoon de mooiste variant; een Cabrio.

Veel plezier ermee!
Leuk om te lezen dat auto's die niets met Beemers te maken hebben, ook mooi gevonden worden..
Zit ook op een (Ned.) Amerikanenforum, die vinden dat je daily driver ook amerikaans 'moet' zijn, de rest is allemaal niks, een BMW is al helmåål not done...;-)
Erg kortzichtig allemaal, wegligging? waar is dat nu weer voor nodig? ;-)
Ik kan van vele merken genieten alleen heeft BMW toevallig (al heel lang) m'n voorkeur.

'71GTX440/330i C

Bericht door '71GTX440/330i C » 30 jan 2010, 19:41

Daniël schreef:Peet, welkom op het E46Forum!
WAT een Cabrio zeg! :amen:

Ik kan alleen maar zeggen .. M (SMG) stuur er in en hij is compleet! Lekker vol in de opties zo te zien!
Waarom overspuiten? Heeft wel wat .. Maar dit staat ook super! :love:
Thanks Daniel, heb je helemaal gelijk in, vele malen mooier/beter die flippers, maar na een motorongelukje is m'n linkerarm
verlamd geraakt, en kan dus alleen rechts schakelen.
Heb ook gewoon een paar jaar in een 525i E34 handgeschakeld gereden incluis Zandvoort, dus gaat prima, mag alleen niet.
In de huidige hoedanigheid kan ik dus op en terugschakelen met één paddle, perfect dus, alhoewel ik mezelf erop betrap dat ik voornamelijk de pook gebruik, lekkerder voor m'n gevoel.

Mooie kleur op zich, zwart, maar vind dat de lijnen altijd een beetje minder te zien zijn, en kan me met een zonnetje ergeren aan de 'krassen' in het strijklicht, hoe zuinig je ook ben, ik zie ze altijd. ;-(

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 30 jan 2010, 19:52

Dat kan je laten verhelpen door de auto eens te (laten) polijsten :duim:

'71GTX440/330i C

Bericht door '71GTX440/330i C » 30 jan 2010, 23:22

We vinden zwart (en zilver) absoluut mooi, maar het is bijna altijd zilver of zwart..
Dat Sparkling Graffithe zie je weinig, én die vinden we allebei mooi, nou hoe vaak maak je dat mee? ;-)

Dit is die kleur in Duitsland bij de dealer, we dachten dat dit hem was, maar was net verkocht, dit was een 330D.
Paar keer in de zon gezien, toont die anders.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 01 feb 2010, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: qoute van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten

Adrenaline

Bericht door Adrenaline » 02 feb 2010, 11:37

Wat een geweldig mooie cabrio!!! :love:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”