vervangen gloeibougies
-
vervangen gloeibougies
Hallo,
Mijn bmw e39 525 tds start momenteel slecht en ik wil de gloeibougies vervangen. Zitten deze onder hetzelfde kapje als de injectors en hoe haal ik ze precies eruit?
groet,
ps. ik ben niet bang om hem te beschadigen. Hij is toch al aan z;n einde
Mijn bmw e39 525 tds start momenteel slecht en ik wil de gloeibougies vervangen. Zitten deze onder hetzelfde kapje als de injectors en hoe haal ik ze precies eruit?
groet,
ps. ik ben niet bang om hem te beschadigen. Hij is toch al aan z;n einde
Re: vervangen gloeibougies
Ik weet niet precies waar ze zitten maar het is wel slim om em eerst ff wat warm te rijden, dan verklein je de kans dat ze afbreken 

Als je een speciale bougie sleutel ( eentje met een bocht) hebt is het niet heel veel werk.
Waarom vervangen.
Meet ze eerst een door.
Als ze werken werken ze gewoon.
Het zijn gewoon verwarmingselementen.
Heb je ook problemen als je motor een tijdje stationair loopt dan?
De stiften worden niet alleen gebruikt om te starten namelijk. Bij lage belasting verwarmen ze ook.
Meet ze eerst een door.
Als ze werken werken ze gewoon.
Het zijn gewoon verwarmingselementen.
Heb je ook problemen als je motor een tijdje stationair loopt dan?
De stiften worden niet alleen gebruikt om te starten namelijk. Bij lage belasting verwarmen ze ook.
-
Allereerst mijn excusses voor de super late reactie. Ik was de link naar dit forum kwijt.
Dan wil ik iedereen hartelijk bedanken voor alle info!!! Ook duidelijk plaatje!
Het is gelukt en de auto start weer goed. De bougies waren pikzwart dus neem aan dat ik er goed aan heb gedaan...nu kan mijn auto tenminste rijdend naar de sloop(joke)
Dan wil ik iedereen hartelijk bedanken voor alle info!!! Ook duidelijk plaatje!
Het is gelukt en de auto start weer goed. De bougies waren pikzwart dus neem aan dat ik er goed aan heb gedaan...nu kan mijn auto tenminste rijdend naar de sloop(joke)
van mij zitten ze al op de 180.000 km. Ik merk wel, als het erg koud is, wat moeite heeft met starten,maar start wel altijd,al duurt wat seconden langer. weet niet of het verstandig is om het nu te laten vervangen.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat