PIR3lly's M3
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Ding van mij staat al 8 weken in de garage onderhand hahaha.... in die tijd hooguit 2 ritjes gedaan..
Is echt niet te houden haast in dit weer.
Is echt niet te houden haast in dit weer.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Mooi filmpje trouwens.
Ziet er nog best redelijk uit met zo'n cameraatje.
Jammer van het vreemde geluid, maar voor de rest grappig om naar te kijken
Ziet er nog best redelijk uit met zo'n cameraatje.
Jammer van het vreemde geluid, maar voor de rest grappig om naar te kijken
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Styling 68 Winterset
Heel toeallig heb ik gisteren ook al die filmpjes bekeken op youtube. waarvan deze ook 1 van de gaafste was. die mannen kunnen er wel wat van.PIR3lly schreef:Dank je!
Nee, verder geen mods meer in de planning. En ik ga hem ook maar zo houden denk ik. Zat nog te twijfelen aan een ACS lip, maar zie daar toch maar vanaf.
13 Februari gaat ie wat rubber verbruiken. Ben benieuwd hoe hij drift
Maar kun je met een smg ook gewoon goed driften dan?
En waar ga je driften? Drift cursus?
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Ja, dat geluid is inderdaad jammer. Hij kan het net niet aan als het iets te hard wordt. Maar ach, het cameraatje was maar 9 euro inclusief verzendkosten. Hij is nog geen 80 gram en ziet eruit als een afstandbediening voor een auto alarm. Echt top om overal naartoe mee te nemen. Op een volle accu kun je dik een uur filmen (op een 4Gb micro sd kaartje).
Dus met driften schakel ik gewoon in de gewenste versnelling (meestal de tweede) en daar laat ik hem in. Dan gewoon gassen en gaan
Het driften gebeurt in lelystad op het rdw test terrein.
Ik heb vorig jaar al een cursus gedaan, maar wil het nu met eigen auto gaan doen.
Heb er al ontzettend zin in!
Driften met een smg is absoluut geen probleem. Dat is het mooie van smg. Het is namelijk exact dezelfde versnellingsbak en koppeling als bij een handgeschakelde. Het enige verschil zit hem in de bediening en aansturing. De koppeling en het schakelen wordt hydraulisch gedaan. Dit wordt aangestuurd door een computer en die bedien jij weer met de pook of de flippers. Als bijrijder voelt het dus net alsof je echt aan het schakelen bent. Als je stilstaat op een heuvel rijd je ook gewoon achteruit omdat de computer voor jou als het ware "de koppeling intrapt".marcovandaar schreef: Maar kun je met een smg ook gewoon goed driften dan?
En waar ga je driften? Drift cursus?
Dus met driften schakel ik gewoon in de gewenste versnelling (meestal de tweede) en daar laat ik hem in. Dan gewoon gassen en gaan
Het driften gebeurt in lelystad op het rdw test terrein.
Ik heb vorig jaar al een cursus gedaan, maar wil het nu met eigen auto gaan doen.
Heb er al ontzettend zin in!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Grappig hoor!
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
JA ok, ik dacht misschien omdat je geen koppelingpedaal had. maar dat gebruik je waarschijnlijk tog niet als je drift. gewoon alleen gas...?
maargoed. back on topic.
Gaaf!
maargoed. back on topic.
Gaaf!
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Inderdaad, met driften heb je de koppeling absoluut niet nodig.
Toen ik met een e30 gedrift heb was het ook gewoon in z'n twee zetten, je voet weg van de koppeling en alleen met gas spelen. Raak je de koppeling aan, dan gaat het over het algemeen juist fout
Toen ik met een e30 gedrift heb was het ook gewoon in z'n twee zetten, je voet weg van de koppeling en alleen met gas spelen. Raak je de koppeling aan, dan gaat het over het algemeen juist fout
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Dus moet ook mogelijk zijn met automaat (wellicht wel met steptronic (?) spelen?)
Best mooi beeld trouwens van dat goedkope cameratje!
Best mooi beeld trouwens van dat goedkope cameratje!
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Zolang de automaat niet zelf gaat schakelen, dan misschien wel. Toch denk ik dat de koppel omvormer wat roet in het eten kan gooien, maar ik weet van mijn vorige automaat dat ie ook niet zoveel moeite had om af en toe een beetje uit te breken.
Enige nadeel van de meeste auto's is dat ze geen sper diff hebben en dat is toch wel een vereiste om goed te kunnen driften.
De oude E30's van drifsport.nl hebben vastgelaste diffs, dus daar gaat het makkelijk mee.
Enige nadeel van de meeste auto's is dat ze geen sper diff hebben en dat is toch wel een vereiste om goed te kunnen driften.
De oude E30's van drifsport.nl hebben vastgelaste diffs, dus daar gaat het makkelijk mee.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Wat is eigelijk dat rode lampje wat knippert rechtsboven van de Navi?? :?
Leuk fimpje trouwens!!
Leuk fimpje trouwens!!
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Dat is van mijn oem draadloze autotelefoon (met handsfree en bediening op stuur/navi scherm).
Dat ie rood knippert betekend dat ie geen netwerk heeft of niet aangemeld is op het netwerk.
Werk met een duo simkaart. Als ik lange afstanden ga rijden, dan toets ik pas mijn pincode in. Dan krijgt ie netwerk en gaat ie (geloof ik) groen branden.
Als ik echter 1 telefoon gebruik, dan werkt de ander niet (en omgekeerd), vandaar dat ik niet altijd de telefoon in de auto aan heb staan (of gewoon niet de pincode intoets).
Dat ie rood knippert betekend dat ie geen netwerk heeft of niet aangemeld is op het netwerk.
Werk met een duo simkaart. Als ik lange afstanden ga rijden, dan toets ik pas mijn pincode in. Dan krijgt ie netwerk en gaat ie (geloof ik) groen branden.
Als ik echter 1 telefoon gebruik, dan werkt de ander niet (en omgekeerd), vandaar dat ik niet altijd de telefoon in de auto aan heb staan (of gewoon niet de pincode intoets).
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Had ik in de vorige bimmer ook. Had allen de pincode uitgeschakeld. Moest alleen wel de andere telefoon ff uitzetten. En weer aan als je uit de auto ging en bereikbaar wilde blijven.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Die pincode had ik inderdaad eerst ook uit staan. Maar als ie dan ineens voor onderhoud in de garage staat, ben je opeens niet bereikbaar meer (|
Dat was dus niet ideaal, vandaar pincode maar weer geactiveerd.
Dat was dus niet ideaal, vandaar pincode maar weer geactiveerd.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Ja dat klopt, maar dat is op glad asfalt en vaak nog natgemaakt ook. Probeer maar eens met een e30 325 elke bocht dwars door te komen op de openbare weg ( MAG NIET ) of circuit terwijl het kurkdroog is en ook nog eens op wat ruwere wegdelen. Pak je de handrem of de koppeling ook nog wel een keer hoor.PIR3lly schreef:Inderdaad, met driften heb je de koppeling absoluut niet nodig.
Toen ik met een e30 gedrift heb was het ook gewoon in z'n twee zetten, je voet weg van de koppeling en alleen met gas spelen. Raak je de koppeling aan, dan gaat het over het algemeen juist fout
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Klein filmpje
Je bedoelt waarschijnlijk om in de drift te komen, maar eenmaal in de drift heb je de koppeling niet echt meer nodig...