MarkOh - Bimmers

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
MarkOh

MarkOh - Bimmers

Bericht door MarkOh » 03 feb 2010, 22:05

Ik rij al een tijdje BMW en daarom om te beginnen van elk exemplaar een foto.

Afbeelding

Dit is de eerste gekocht in 2002, een 520i 24 klepper uit 1991 in Brokatrot metallic. Beige interieur, weinig extra's. Had op het moment van aankoop een dikke 225K op de teller staan. Beste eigenschap: Het blok, 6 cylinders :love: Ik heb er zelf veel aan gedaan, bekleding voorstoel vervangen, allerlei missende onderdelen er weer op gezet en wat kleine reparaties. Na een paar klus zaterdagen zag de wagen er al een stuk beter uit. Daarnaast is de wagen kort na aankoop bij de dealer onderhande genomen en zijn rubbers van ophanging vervangen etc. Toen ik hem terug kreeg reed hij weer als een nieuwe. Met 275K overleed de waterpomp tijdens een rit, het blok is nooit meer de oude geworden, daarom snel ingeruild.

Afbeelding

In 2005 heb ik daarom de 5-serie ingeruild tegen deze E46. Een 318i in Titan uit 1998 met op dat moment 69K op de teller. Hij was toen helemaal standaard, er zat nog geen lichtmetaal onder. Er zat één extra op, een Webasto schuifkanteldak, daardoor was het goed uit te houden in de wagen ondanks dat er geen airco in zat. Ik miste de 6 cylinders wel, maar niet het verbruik. Afgezien van een paar kuren zoals een defecte luchtmassameter, kwarrige nokkenassensor, gebroken achterveren en scheuren in het expansievat verder een perfecte wagen, beetje underpowered dat wel.

Afbeelding

In 2009 heb ik deze aangeschaft een touring uit 2002, Turmalin Violet, ook weer met 69K op de teller. Ik vond de kleur zo apart dat ik er niet heel erg lang over hoefde te denken. De facelift heeft wel het een en ander aan veranderingen/verbeteringen met zich meegebracht. Er zit meer vermogen in het blok en dat merk je wel, ondanks dat deze weer zwaarder is als een sedan. Verder is de climate control heerlijk om te hebben en extra's als cruisecontrol, radio met cd-wisselaar en de sportstoelen maken het een heerlijke wagen.

Op dit moment staat de wagen zijn winterschoenen. Dat is geen overbodige luxe, niet alleen vanwege het weer, maar toen ik in November de wielen wisselde zag de binnenkant van rechtsvoor er als volgt uit.

Afbeelding

Een echte scheur, niet gesneden of zo, maar een heel onregelmatig vlak. Je voelde het ook met rijden als je een scherpe bocht maakte, net of er speling op de draagarm zat, nu weet ik waar dat vandaan kwam. Dat was weg toen de winterbanden er onder zaten. Dit is ergens in de afgelopen paar maanden ontstaan, maar waar en wanneer weet ik niet. Ik ben blij dat die band niet geklapt is tijdens het rijden, was best wel een puinhoop geworden denk ik. Dus dat wordt straks 4 maal nieuw rubber, omdat de achterwielen sowieso aan vervanging toe waren.

Afbeelding

Vanmiddag even alle pekel en vuiligheid er af gewassen, de wagen op zijn winterschoenen. Het knapte enorm op.

Afbeelding

In 2013 vond ik het weer tijd om eens naar een andere wagen te kijken en dat is gelukt. Weer een touring, want die zijn best praktisch. Een 320i uit 2006, met 66K op de teller, welliswaar op staal, maar de banden zijn nog best goed en tegen het najaar gaan er winterbanden op en dan kunnen we in de tussentijd rustig nadenken over lichtmetaal. Ik moet zeggen dit is wel even anders rijden als een E46, rijdt heerlijk! :duimen: Misschien in de toekomst nog wat mods uitvoeren, Alpine upgrade, Dension, handschoenen kastje bestuurderskant er in zetten. (is uiteindelijk IPod interface geworden)

Afbeelding

In 2017 waren er weer 4 jaar voorbij en had ik alweer een kleine ton op de teller erbij gezet, na wat zoeken kwam ik deze 320i in Naarden tegen. Sport uitvoering, want ik miste de kuipstoelen in de E91. Het blijft me verbazen dat die wagens elke keer weer beter worden. Reed die E91 al lekker, dit was weer een stap vooruit. En ook weer wat extra uitgegeven voor een jonger exemplaar. Deze is met net geen 60k op teller gekocht. Ik miste hier net als in de E91 een extra opbergvakje, dus dat heb ik vlak na de aanschaf er in gezet, net als een verlichte radio omlijsting.

Afbeelding

In 2021 herhaalt het patroon zich weer en was ik op zoek gegaan naar een G21 in Dravit Grau, dat viel tegen. Maar daardoor liep ik wel deze mooie sedan tegen het lijf en besloot ik af te stappen van de touring (bij hoge uitzondering) want deze kleur was wel erg mooi.
Laatst gewijzigd door MarkOh op 08 jan 2022, 00:36, 4 keer totaal gewijzigd.
G20 320i Sedan 2019 Portimao blau
F31 320i Touring 2013 Saphirschwarz - sold
E91 320i Touring 2006 Saphirschwarz - sold
E46 318i Touring 2002 Turmalin Violet- sold
E46 318i Sedan 1998 TiAg - sold
E34 520i Sedan 1991 Brokatrot - sold

Robbiegoal

Re: MarkOh - Bimmers

Bericht door Robbiegoal » 03 feb 2010, 22:38

Mooie auto's heb je (gehad)! Ik ben zelf ook nog steeds verliefd op de E34, wij hadden vroeger een zwarte 524td thuis. Heb altijd gezegd ooit nog eens een full-option 535i ofzo aan te schaffen, maar begin steeds meer te twijfelen. Ze worden nu toch wel echt oud (ook qua uiterlijk).

Die scheur in je band is wel schrikken! Goed dat je er op tijd achter bent gekomen.

Verder ook erg mooi die touring, apart kleurtje :W
Freude am Fahren!
Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 03 feb 2010, 22:47

Oef, die band...

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 03 feb 2010, 22:50

en uiteindelijk toch een Touring, mooie wielen heb je eronder :duim:

Die band is idd wel schrikken, nog een goed argument om op winterbanden te rijden: je kunt dan gelijk de conditie van je zomerbanden bekijken.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

markkamphorst

Bericht door markkamphorst » 05 feb 2010, 16:53

Je hebt mooie BMW's gereden!! maar die touring is echt mooooooooi! hele mooie kleur!! :amen:

Farl

Bericht door Farl » 05 feb 2010, 17:18

Wauw! Wat een bijzondere kleur zeg! :amen:

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 05 feb 2010, 18:11

idd, zag eergister een 330XD in die kleur staan, erg mooi!

MarkOh

Bericht door MarkOh » 06 feb 2010, 21:37

Dank allen voor de mooie woorden, ik ben zelf inderdaad ook erg te spreken over de kleur. :) Helaas krijg je ook de verkeerde aandacht. Niet al te lang geleden had ik een kaartje in de bus van ene Mo die auto's opkocht. Aangezien ze niet zomaar kunnen zien waar ik woon, moet die grapjas wel toegang tot het kenteken register hebben en zo het adres hebben achterhaald. Ik ben er mee naar de politie geweest om er melding van te maken. Ik ben niet echt gediend van dat soort grappen, als ie het kaartje onder de ruitenwisser doet is tot daaraantoe, maar dit ging te ver.

Verder laat ik mijn rijplezier niet vergallen hoor, ik geniet echt elke keer dat ik instap.
G20 320i Sedan 2019 Portimao blau
F31 320i Touring 2013 Saphirschwarz - sold
E91 320i Touring 2006 Saphirschwarz - sold
E46 318i Touring 2002 Turmalin Violet- sold
E46 318i Sedan 1998 TiAg - sold
E34 520i Sedan 1991 Brokatrot - sold

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”