Diesel aan aircopomp ??
Diesel aan aircopomp ??
vorige week heeft mijn Touring een Inspectie I gekregen.
Het bleek dat er heldere olie aan de aircopomp zat, in eerste instantie dacht men aan een defecte pomp maar na nader onderzoek bleek de olie diesel te zijn....
Waar kan dit vandaan komen?
Iemand een foto van de motorruimte om aan te geven waar dit zich afspeelt?
Het bleek dat er heldere olie aan de aircopomp zat, in eerste instantie dacht men aan een defecte pomp maar na nader onderzoek bleek de olie diesel te zijn....
Waar kan dit vandaan komen?
Iemand een foto van de motorruimte om aan te geven waar dit zich afspeelt?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Diesel aan aircopomp ??
Ik gok lekkende verstuivers.
Die zitten in lijn van voor tot achter over het hele blok.
De aircopomp zit tussen de radiator en het blok.
Kan helaas geen foto vinden
Die zitten in lijn van voor tot achter over het hele blok.
De aircopomp zit tussen de radiator en het blok.
Kan helaas geen foto vinden
- Edit:
- Heb je af en toe ook een diesel lucht in je interieur?
nee, geen diesellucht in de auto.
Wel als ik lang stilstond met een stationaire motor maar dat is denk ik eerder te wijten aan het flexibel stuk wat stuk was....
Wel als ik lang stilstond met een stationaire motor maar dat is denk ik eerder te wijten aan het flexibel stuk wat stuk was....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
- bjornc
Je moet de kappen er eens af (laten) halen, om te kijken of de leidingen naar de verstuivers niet lekken.
Ik heb met enige regelmaat wel een diesllucht in de auto. Betekent dit lekke verstuivers of slangen?
Daarnaast heb ik vrij regelmatig dat mijn ramen beslaan (na een tijdje rijden), vervolgens airco op ontwaseming zetten en dan is het weer weg, maar zou niet zo horen toch?
(sorry voor mijn wellicht offtopic-zijn)
Daarnaast heb ik vrij regelmatig dat mijn ramen beslaan (na een tijdje rijden), vervolgens airco op ontwaseming zetten en dan is het weer weg, maar zou niet zo horen toch?
(sorry voor mijn wellicht offtopic-zijn)
E46 320d Touring Executive 05/2001
- bjornc
Ff de kappen d'r af halen. dan kijken of er olie aan de slangen/verstuivers zit.
Ga het maar eens melden bij mijn garage, heb er namelijk nog ruim drie maanden garantie op.
Bedankt voor je reactie!
Bedankt voor je reactie!
E46 320d Touring Executive 05/2001
De retuorslangetjes lopen ook her en der door de motorruimte heen. Dit zijn gewoon rubberen slangen. Deze willen ook wel eens lekken.
Inbussleuteltje ter hand nemen en de kappen verwijderen. Diesellekkage vind je meestal wel aardig terug.
Als je een natte plek vind deze afspuiten met remmenreiniger en schoonvegen met een doek.
Bij draaiende motor zal je daarna de lekkage meestal wel vinden.
Verstuiverleidingen lekken meestal minder snel als dat een slangetje uitdroogt en lekt.
Inbussleuteltje ter hand nemen en de kappen verwijderen. Diesellekkage vind je meestal wel aardig terug.
Als je een natte plek vind deze afspuiten met remmenreiniger en schoonvegen met een doek.
Bij draaiende motor zal je daarna de lekkage meestal wel vinden.
Verstuiverleidingen lekken meestal minder snel als dat een slangetje uitdroogt en lekt.
- bjornc
Even een aanvulling;
Remreiniger is een krachtig en agressief oplosmiddel.
Kijk dus uit dat je nergens residu laat zitten.
Ook is het nogal ontvlambaar, dus spuit niets op een warme motor!
Remreiniger is een krachtig en agressief oplosmiddel.
Kijk dus uit dat je nergens residu laat zitten.
Ook is het nogal ontvlambaar, dus spuit niets op een warme motor!
Zo agressief is het nou ook weer niet . Het is geen thinner ofzo.
Op je lak van je auto doet het niet veel bij tijdelijk contact.
Het verdampt ook heel snel en geeft dus echt geen problemen op motoronderdelen. (wel brandgevaar dus bij hete delen!!!!)
Je moet niet je lederen bekleding er mee schoonmaken, maar op rubberen slangen of metalen delen doet het niet veel.
Als je dit niet dagelijks op rubbers spuit kan het echt geen kwaad. Anders zouden ze uitdrogen.
Het ontvet gewoon super en je spuit er echt de vette vlekken mee weg. Ideaal dus om daarna goed te zien waar de natte plek vandaan komt.
Op je lak van je auto doet het niet veel bij tijdelijk contact.
Het verdampt ook heel snel en geeft dus echt geen problemen op motoronderdelen. (wel brandgevaar dus bij hete delen!!!!)
Je moet niet je lederen bekleding er mee schoonmaken, maar op rubberen slangen of metalen delen doet het niet veel.
Als je dit niet dagelijks op rubbers spuit kan het echt geen kwaad. Anders zouden ze uitdrogen.
Het ontvet gewoon super en je spuit er echt de vette vlekken mee weg. Ideaal dus om daarna goed te zien waar de natte plek vandaan komt.