Motor loopt niet goed warm
Re: Motor loopt niet goed warm
Nou j-d-m, ik begin nu wel zorgen te maken. Na een rit van Drunen naar Eindhoven (55KM) heb ik de motor kap open ge-popt toen ik thuis was, de plastieken kappen op het blok voelden gewoon koud aan en de dikke rubberen leiding die bij de radiator zit was ook best koel.
Ben jij al iets verder gekomen met de EGR thermostaat? Morgen maar een afspraak maken bij de dealer, ik wil het toch onderzocht hebben!
Ben jij al iets verder gekomen met de EGR thermostaat? Morgen maar een afspraak maken bij de dealer, ik wil het toch onderzocht hebben!
Increase the Peace!
Met die koudere motoren zou ik wel rustig aan doen. Het temperatuurverschil is toch groter. Ik zeg niet dat het stuk gaat, maar de warmtespanningen zijn wel iets meer aanwezig. Goed is het natuurlijk niet.
Met een koude motor als een idioot wegrijden doe je ook niet dus.....
Met een koude motor als een idioot wegrijden doe je ook niet dus.....
Bibic:
Ik heb nog niks gedaan met de EGR thermostaat.
Ik ga nu eerst een weekje naar Oostenrijk, daarna hoor ik graag van jou wat de garage gedaan heeft!
Ik heb nog niks gedaan met de EGR thermostaat.
Ik ga nu eerst een weekje naar Oostenrijk, daarna hoor ik graag van jou wat de garage gedaan heeft!
Heren,
Ook hier een monteur die vertelde dat de auto goed warm loopt en het komt door het weer.
Ik ben zo benieuwd wat er gebeurt als de EGR is vervangen bij JDM.
Groet joris
Ook hier een monteur die vertelde dat de auto goed warm loopt en het komt door het weer.
Ik ben zo benieuwd wat er gebeurt als de EGR is vervangen bij JDM.
Groet joris
-
Ey gaste..
Nou.. hier iemand met precies hetzelfde probleem.Morgen ga ik eens aan de slag ermee.. ik haal de thermostaat er eens uit. en kijken of die open/dicht gaat wanneer dat die dat moet doen. Als die niet werkt ben ik indd ook aan het denken om de egr thermo te gaan vervangen. hopelijk krijg ik dat het systeem goed warm.
jullie horen van me. grz kenneth
Nou.. hier iemand met precies hetzelfde probleem.Morgen ga ik eens aan de slag ermee.. ik haal de thermostaat er eens uit. en kijken of die open/dicht gaat wanneer dat die dat moet doen. Als die niet werkt ben ik indd ook aan het denken om de egr thermo te gaan vervangen. hopelijk krijg ik dat het systeem goed warm.
jullie horen van me. grz kenneth
Ik heb het nu nog steeds, stad verkeer loopt ie prima warm, op snelweg koelt ie heel snel af. Dit komt waarschijnlijk dor de rijwind maar dat was voorheen nooit zo, het zit m dus ergens maar waar? :?
Increase the Peace!
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik rij er tot nu toe steeds mee door.
Weet iemand al of de EGR het probleem is?
Weet iemand al of de EGR het probleem is?
Ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen, druk druk druk druk
-
Afgelopen winter heb ik het zelfde probleem gehad.
Auto werd niet warm en op de snelweg koelde hij zelfs af, in de stad werd de motor weer warm.
De thermostaat vervangen maar dit hielp niets.
Nu zit er een warmtewisselaar voor de AGR.
Deze koelt de retour uitlaatgassen terug.
Op deze warmte wisselaar zit een kleine thermostaat.
real oem nummer: 11712247723 (dit nummer is voor een 330D, ik weet niet niet of het nummer ook voor andere types is)
Deze "kleine" thermostaat was defect. (op de tekening, nummer 13)
Als deze thermostaat niet goed functioneert dan is de circulatie over de radiator altijd open en dat verklaard dan het niet warm worden op de snelweg (rijwind koeling)
ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb
Auto werd niet warm en op de snelweg koelde hij zelfs af, in de stad werd de motor weer warm.
De thermostaat vervangen maar dit hielp niets.
Nu zit er een warmtewisselaar voor de AGR.
Deze koelt de retour uitlaatgassen terug.
Op deze warmte wisselaar zit een kleine thermostaat.
real oem nummer: 11712247723 (dit nummer is voor een 330D, ik weet niet niet of het nummer ook voor andere types is)
Deze "kleine" thermostaat was defect. (op de tekening, nummer 13)
Als deze thermostaat niet goed functioneert dan is de circulatie over de radiator altijd open en dat verklaard dan het niet warm worden op de snelweg (rijwind koeling)
ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 12 mei 2010, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: plaatje werkend gemaakt, gebruik de [img] tags
Reden: plaatje werkend gemaakt, gebruik de [img] tags
Calvind bedankt voor je hulp is het veel werk qua reparatie?
Groet joris
Groet joris
Deze even omhoog trappen:
Heb ook via Bimmerparts de AGR thermostaat besteld voor mijn 320D PFL.
Het nummer is 11712247723 (dus dezelfde als voor een 330D)
Mijn auto komt weer prima op temperatuur nu, ook nu het vanmorgen maar 5 graden was .
Ik had veel eerder die thermostaat moeten kopen (|
Nu nog binnenkort mijn gloeikaarsen vervangen en dan issie weer klaar voor de winter.
@Ghorys: Vervangen duurt 15 minuten.
Bovenste kap van de motor eraf,
snelsluiter van de koelslang los,
thermostaat losschroeven en vervangen,
snelsluiter op de nieuwe thermostaat aansluiten,
ontluchting op de AGR thermostaat open draaien en motor laten draaien tot er koelvloeistof uitloopt,
dop van de ontluchting terug erop,
kap terug op de motor, klaar.
Heb ook via Bimmerparts de AGR thermostaat besteld voor mijn 320D PFL.
Het nummer is 11712247723 (dus dezelfde als voor een 330D)
Mijn auto komt weer prima op temperatuur nu, ook nu het vanmorgen maar 5 graden was .
Ik had veel eerder die thermostaat moeten kopen (|
Nu nog binnenkort mijn gloeikaarsen vervangen en dan issie weer klaar voor de winter.
@Ghorys: Vervangen duurt 15 minuten.
Bovenste kap van de motor eraf,
snelsluiter van de koelslang los,
thermostaat losschroeven en vervangen,
snelsluiter op de nieuwe thermostaat aansluiten,
ontluchting op de AGR thermostaat open draaien en motor laten draaien tot er koelvloeistof uitloopt,
dop van de ontluchting terug erop,
kap terug op de motor, klaar.
Mannen,
Inmiddels de egr vervangen maar dit helpt niets!! Ik denk er nu over de thermosstaat te vervangen!
Heeft iemand alweer aanvulling op dit topic?
Inmiddels de egr vervangen maar dit helpt niets!! Ik denk er nu over de thermosstaat te vervangen!
Heeft iemand alweer aanvulling op dit topic?
Naast de beruchte thermostaat die stuk gaan kunnen de plastic koel water reservoir ook wat van. Merk nu dat mijn koelvloeistof steed minder word auto wordt wel warm alleen echter als ik rijd zodra ik still sta komt de warmte maar niet gelijk bedrijfstemp overschrijdt niet. Ben dus nu erachter gekomen dat er boven aan de zijkant een klein miezerige gaatje in de reservoir zit en die plast mijn hele motor voor gevel helemaal nat. Klus voor de weekend 60 euro kwijt en koelvloeistof ga gelijk me handrem en olie veranderen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
temperatuur meter blijft laag
enige tijd merk ik dat mijn temperatuur meter aan de lage kant blijf. Normaal is het bij bedrijfs-temperatuur altijd in het midden gebleven in alle omstandigheden. Nu merk ik dat hij na de blauwe vlak op de eerste streep blijft hangen. Kachel doet het nog warm.
Iemand enig idee waar het kan liggen. Zelf denk ik aan de thermostaat, maar hoor dat er ook een sensor op zit..
zou graag van iemand willen weten die dit een keer zelf heb gedaan.
Iemand enig idee waar het kan liggen. Zelf denk ik aan de thermostaat, maar hoor dat er ook een sensor op zit..
zou graag van iemand willen weten die dit een keer zelf heb gedaan.
Laatst gewijzigd door Gast op 21 nov 2011, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic's samengevoegd
Reden: Topic's samengevoegd
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
- johanmooiweer
Re: temperatuur meter blijft laag
Lijkt mij ook een thermostaat. heb je al geprobeerd met de kachel op het koudst of hij dan sneller warm wordt?
http://www.bmwportal.nl//e46-compact-m- ... 11561.html ingeruild
viewtopic.php?f=134&t=39699nieuwe aanwinst
viewtopic.php?f=134&t=39699nieuwe aanwinst