Generaties iDrive en navigatie professional

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Fransosowitz

Generaties iDrive en navigatie professional

Bericht door Fransosowitz » 05 feb 2010, 12:14

In de E60/61 zijn door de jaren heen verschillende generaties van de iDrive en navigatie professional gemonteerd. Zo zijn er vanaf de facelift 8 voorkeuze toetsen gekomen. En ik geloof dat vanaf modeljaar 2009 er direct acces toetsen rondom de iDrive controller gekomen zijn.
Ik heb eigenlijk 2 vragen:

Is er een overzicht van de verschillende iDrive generaties en van navigatie professional bekend bij een van jullie? Zo ja, weet je ook de specs/eigenschappen van die verschillende generaties?

Is navigatie professional altijd geleverd met een hard disk of is dit pas vanaf een bepaalde versie en/of modeljaar?

Dank vast voor de reacties!

Fransosowitz

Re: Generaties iDrive en navigatie professional

Bericht door Fransosowitz » 10 feb 2010, 09:23

Niemand die hier iets meer over weet? ;(

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 10 feb 2010, 11:18

320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 10 feb 2010, 12:22

Dank! Wikipedia had ik niet aan gedacht. Goeie tip!
Ik zie dat vanaf de laatste versie met CIC (vanaf januari 2009) er een hard disk in zit. Nu alleen nog eens uitvinden hoe dat makkelijk te herkennen is in een bepaald model.

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 10 feb 2010, 15:20

Ben er inmiddels uit (als het goed is!):

Officieel is de laatste versie met hard disk beschikbaar vanaf januari 2009. Maar visueel is het ook te controleren.

Navigatie Professional van laatste generatie (met hard disk) heeft namelijk:
- 8 programmeerbare toetsen onder de CD/DVD drive (vanaf E60 facelift aanwezig)
- nieuwe iDrive controller met o.a. 4 direct access knoppen er direct om heen (niet vanaf facelift, maar vanaf ongeveer september 2008)
- 1 drive voor CD/DVD met knoppen (o.a. eject) aan linker kant naast de drive (vanaf begin 2009)

De iets oudere versie zonder hard drive heeft 2 drives voor CD/DVD. Ook zitten dan de knoppen (o.a. eject) aan de rechter kant van de bovenste drive.

Voor de geinteresseerden: vanaf de E60 facelift zijn er dus al 3 versies van de navi professional!

VSB

Bericht door VSB » 11 feb 2010, 21:30

Wat was de reden van uw vraag, gaat u er één laten inbouwen?

MVG

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 12 feb 2010, 10:50

Op dit moment heb ik nog geen E61, maar zit wel sterk te denken aan de aanschaf van een dergelijk model. Vandaar dat ik me verdiept heb in de verschillende iDrive versies. Ik wil namelijk straks de goede keuze maken en niet achteraf het gevoel hebben dat ik beter een iets nieuwer model had kunnen nemen omdat de iDrive dan beter/mooier o.i.d. is.

De laatste versie is natuurlijk de mooiste (vind ik): met hard disk, snelste response tijd, hoogste resolutie van het scherm enz Maar goed, dat heeft natuurlijk ook z'n prijskaartje.

VSB

Bericht door VSB » 12 feb 2010, 11:00

Ach zo, ja zeker een goede keuze qua wagen maar deze zijn nu nog redelijk prijzig en dat zal nog zo blijven tot +/- Oktober dan komt de F11 (dus de nieuwe 5 break) op de markt.

succes met uw zoektocht!

PS: Als je wat avontuurlijk aangelegd bent kan je hem ook in Duitsland kopen, het prijsverschil is behoorlijk.

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 12 feb 2010, 12:40

Heb inderdaad al gekeken in Duitsland (op internet): de prijzen zijn daar inderdaad veel lager. Kan wel tot zo'n E10.000 schelen (met BPM)! Dus importeren uit DLD is financieel zeker aantrekkelijk.

VSB

Bericht door VSB » 12 feb 2010, 12:48

ja klopt, de mijne ben ik ook zelf in Duitsland gaan kopen en als ik het vergeleek met een BMW dealer in de buurd voor de zelfde auto qua leeftijd en opties deed in 7000e voordeel.

Ik zou zeggen succes en laat iets weten als de aankoop is gebeurd.

MVG

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 12 feb 2010, 13:17

Bedankt! Ik zal zeker laten weten wanneer het allemaal gelukt is. Ik heb echter geen haast: dit jaar gaat het gebeuren als het goed is, en dan waarschijnlijk rond de herfst. Dus nog tijd genoeg om rond te kijken en uit te vinden wat ik precies wil.

Zo dacht ik in het begin dat ik toch echt de comfort stoelen zou willen. Die zijn super. Het probleem is echter dat het aanbod van modellen met die stoelen erg beperkt is. Zowel in Duitsland als in Nederland. Zeker gezien mijn overige eisen/wensen m.b.t. motor en iDrive/professional navigatie versie enz. Een eis is dat ik b.v. perse een facelift model wil. O.a. omdat ik die mooier vind qua interieur en dat ze (op papier) veel zuiniger zijn door de efficient dynamics.

Deze week ben ik nog eens gaan proefzitten bij een dealer in de gewone stoelen en ook die zitten al erg goed. Dus comfort stoelen zijn dan ook geen eis meer, maar meer een wens.

Maar zoals gezegd: er is nog tijd genoeg om dit soort dingen uit te zoeken. En wie weet veranderen bepaalde inzichten weer in de loop van de tijd. Het uitzoekwerk en de voorpret is ook al erg leuk! :)

Ralph

Bericht door Ralph » 16 aug 2010, 15:37

VSB schreef:Wat was de reden van uw vraag, gaat u er één laten inbouwen?

MVG
Achteraf inbouwen....... x| x|
Navraag bij Breeman BMW voor Navigatie professional + Ipod interface: 5500€
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 17 aug 2010, 07:55

Dan kun je beter een nieuwe (occasion) vijf met navi kopen als het zo duur is...

Voor mij wordt het zowiezo eentje met af fabriek navi professional. Dus achteraf inbouwen is dan niet nodig.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”