Autotelefoon aux input

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
kristof

Autotelefoon aux input

Bericht door kristof » 15 feb 2010, 17:25

Hallo,

Er bestaan van die adaptors waarmee je van de cdwisselaar aansluitingen een aux in kan maken.
Ik heb een autotelefoon die ik niet gebruikte en heb deze gedemonteerd, de aansluitingen zijn nog aanwezig.
Nu vroeg ik mij af of ik die aansluitingen niet kon gebruiken om er een aux ingang van te maken voor mijn MP3 (geen ipod).
Dit omdat ik dan geen kabel moet leggen van in de koffer ruimte tot vooraan in de wagen.

MindWarp

Re: Autotelefoon aux input

Bericht door MindWarp » 15 feb 2010, 19:24

Je stormt wel met de deur binnen op deze manier. Beter zou zijn geweest als je eerst even een voorstel topic zou hebben aangemaakt dan weten wij ook meteen met wie we te maken hebben. Het had in ieder geval wel zo netjes geweest ... :roll:

Antwoord op je vraag vind je vast en zeker in dit draadje of anders hier. Wat jij adapter noemt is een USB/Ipod interface en die zijn er van diverse merken en komen daar uitvoerig aan bod.

Let wel dat je het eigenlijk over 2 dingen hebt. De Cd wisselaar en je telefoon aansluiting. Een USB/Ipod interface moet op de CD wisselaar aansluiting aangesloten worden ...
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

kristof

Bericht door kristof » 15 feb 2010, 20:55

Voosrtelling, net gebeurd.

Ik heb reeds enkele topic gelezen over een aux input via de cdwisselaar.

Nu ik heb geen ipod, heb een creative zen, ben daar best tevreden over en ben ook niet van plan om een ipod te kopen.
Dus bediening via het stuur en tekst in het display hoeft voor mij niet.
Nu had ik wel graag de mp3 kort bij mij gehad tijdens het rijden zoals in het vakje aan de handrem of in de armsteun, zodat ik niet steeds in de koffer moet en ik de liedjes op de MP3 zelf kan verzetten.
Als ik zo'n interface plaat in de koffer voor een aux ingang, moet ik dus een kabel leggen van de koffer tot aan de armsteun.
Omdat ik een autotelefoon had dacht ik dat ik mischien die kabels kon gebruiken om het geluid naar de boxen over te brengen.

Ik vroeg me nu gewoon af of dit kan.

emirem

Bericht door emirem » 15 feb 2010, 21:27

Hoi,
dat kan met een aux-in kabeltje , mits je cd wiselaar aansluiting en een MODE toest op je radio hebt.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 15 feb 2010, 22:18

Als je b.v gaat voor Dension kan je USB gebruiken. Het bedienen via stuur of radio is dan automatisch inbegrepen. Je kan de Zen hierop aansluiten en je bent klaar. Een kabel naar voren leggen om de Zen te blijven bedienen is dus niet noodzakelijk omdat je immers de bediening op je stuur of radio gebruiken kan. Hiermee kan je gewoon nummers "zappen" of selecteren. De interface "ziet" de Zen n.l. als een USB opslag apparaat en hierdoor werkt het net als een gewone USB stick of een HDD. Heel simpel en je hoeft er geen raket geleerde voor te zijn.

Wil je zoals je zelf zegt toch de Zen voorin hebben dan zit er niets anders op de een kabeltje te leggen naar voren. Je kunt hiervoor een USB verleng kabel nemen maar, nog een keer, het is niet noodzakelijk als je de USB aansluiting gebruikt.

Wil je het hoe dan ook moeilijker maken voor jezelf dan noodzakelijk sluit je de Zen aan op de aux aansluiting die de Dension ook heeft. In dit geval moet je wel de Zen zelf gebruiken om nummers te selecteren omdat dan de stuur en radio bediening niet werkt. Een kabeltje naar voren is dan een "must" ...

Tekst op je radio is in de laatste versie firmware op de Dension interface eigenlijk standaard mits gebruik gemaakt word van minimaal de USB of Ipod aansluiting. Via de aux aansluiting is geen tekst zichtbaar.

Hierboven ga ik er vanuit dat je een 16:9 scherm voorin hebt je hebt het immers over aansluiten in je kofferbak. Heb je b.v. een Business radio dan sluit je de interface direct hierop aan en hoef je dus niet vanuit de kofferbak te werken. Het mooist is dan om de aansluiting vanuit je dashboard kastje te laten komen. Het leggen van een kabeltje naar voren is dan natuurlijk niet nodig.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”