Algemene E46 winterbanden Topic!
Re: Algemene winterbanden Topic!
okido, ik heb ze erop laten zetten bij 13566 km dus bij 14066 zal ik er op terug komen !!
tja en spiksplinternieuw... akn ik er heel lang meedoen
tja en spiksplinternieuw... akn ik er heel lang meedoen
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..
Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!
Die 500 was een indicatie... Je moet dat niet zo precies nemen, je moet die banden gewoon even goed inrijden, of dat na 500 km is of na 100 of 1000 weet ik niet.
OKEEEEEE
ik zal als indicatie rond de 14066 erop terug komen
ik zal als indicatie rond de 14066 erop terug komen
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..
Ik heb sinds deze winter Wintrac Extreme (225 mm) (V) eronder en ik vind ze fantastisch. Echt zwaar boven verwachting en veel beter dan mijn vorige Pirelli's (205) die ik onder mijn Impreza had.
Ze zijn heel stil en soepel. Sturen als zomerbanden op zowel droog als nat, en in de sneeuw is het alsof er geen sneeuw ligt. In de franse alpen stoof ik door 10 cm sneeuw tegen de (stijle) berg (Avoriaz) op (70+) alsof ik door een regenbuitje reed. Zelfs bij bewust even slingeren op een plek waar ik de ruimte had, kon ik nauwelijks de grens vinden. Ook geen ingreep van de DSC. Zwaar indrukwekkend!
Nu moet ik wel zeggen dat ik een XI heb. Maar ook mijn Impreza had 4wd, en die deed het welliswaar ook heel goed met de Pirelli's, maar desondanks een stuk minder dan deze combi.
Ze zijn heel stil en soepel. Sturen als zomerbanden op zowel droog als nat, en in de sneeuw is het alsof er geen sneeuw ligt. In de franse alpen stoof ik door 10 cm sneeuw tegen de (stijle) berg (Avoriaz) op (70+) alsof ik door een regenbuitje reed. Zelfs bij bewust even slingeren op een plek waar ik de ruimte had, kon ik nauwelijks de grens vinden. Ook geen ingreep van de DSC. Zwaar indrukwekkend!
Nu moet ik wel zeggen dat ik een XI heb. Maar ook mijn Impreza had 4wd, en die deed het welliswaar ook heel goed met de Pirelli's, maar desondanks een stuk minder dan deze combi.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Rij al een maand (of meer) op de zomer bandjes.
En we kunnen (bijna) weer!
Omdat de achterbanden van de 330ci zo goed als af zijn en 1 leeg loopt moet ik sowieso 2 nieuwe achterbanden hebben, APK staat namelijk ook alweer bijna voor de deur. ALLEEN moet ik ook nog 4 nieuwe winter banden kopen, en dat zou dan wel een héél duur grapje worden. Vandaar dat ik nu al mijn winterbanden ga aanschaffen en hoop stiekem op geen na zomer (en anders moet de Cabrio maar even blijven staan :p).
Sta op punt om de Fulda KRISTALL CONTROL HP (225/45 R17 91H Velgbescherming, M+S keurmerk) te gaan bestellen. Heb hier vooral in de vriendengroep zeer goede berichten over gehoord, en ook de prijs is leuk dus lijkt mij een prima bandje!
Omdat de achterbanden van de 330ci zo goed als af zijn en 1 leeg loopt moet ik sowieso 2 nieuwe achterbanden hebben, APK staat namelijk ook alweer bijna voor de deur. ALLEEN moet ik ook nog 4 nieuwe winter banden kopen, en dat zou dan wel een héél duur grapje worden. Vandaar dat ik nu al mijn winterbanden ga aanschaffen en hoop stiekem op geen na zomer (en anders moet de Cabrio maar even blijven staan :p).
Sta op punt om de Fulda KRISTALL CONTROL HP (225/45 R17 91H Velgbescherming, M+S keurmerk) te gaan bestellen. Heb hier vooral in de vriendengroep zeer goede berichten over gehoord, en ook de prijs is leuk dus lijkt mij een prima bandje!
wel ERG vroeg hoor
en niet hopen op een nazomer? de zomerzomer is nog niet eens afgelopen
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit moet ik even in de gaten houden. Heb nog een setje liggen waar nog wel wat profiel op zit, maar meer dan 5 Ã 10k kan ik er echt niet mee rijden. Dus na het komende seizoen moeten ze zeker vervangen worden...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Mee eens, maar ik denk dat we over 2 maand wel kunnen hoor.Robbel schreef:wel ERG vroeg hoor
En als je dan toch nieuw rubber moet kopen, vind ik investeren in winterbanden een betere optie als nu nog ff 2 zomerbanden kopen.
Klopt ...
En als één band niet leeg liep, had ik ook nog mooi even gewacht.
Voordeel is dat de 135m er onder weg kunnen en opgeknapt kunnen worden! ;D
En als één band niet leeg liep, had ik ook nog mooi even gewacht.
Voordeel is dat de 135m er onder weg kunnen en opgeknapt kunnen worden! ;D
velg bescherming??? bedoel je stootrand?
Vredestein snowtrac 2 (h)
Vredestein snowtrac 2 (h)
Geen idee, staat er bij ..
En wat bescherming is nooit verkeerd in de winter. Maar moet dit jaar gewoon winterbanden hebben, voor de veiligheid van mijn gezinnetje .
En wat bescherming is nooit verkeerd in de winter. Maar moet dit jaar gewoon winterbanden hebben, voor de veiligheid van mijn gezinnetje .
Michelin alpin vind ik erg goed (heb ze zelf)
kennis van me, rijd op snowtrac 2 vind dat ook ERG fijne banden
fulda's heb k als zomerbanden ben er ook tevreden over, dus
kennis van me, rijd op snowtrac 2 vind dat ook ERG fijne banden
fulda's heb k als zomerbanden ben er ook tevreden over, dus