Hieronder staat de historie van mijn BMW. Het betreft een 330D Sedan uit eind 2003, welke is sinds 2009 in mijn bezit heb.
Ik heb de auto al flink naar mijn eigen zinnen gezet, en alle updates zijn dan ook hier te zien.
Verder staan er ook nog wat foto-shootjes op
Ik heb mijn 6 cd-wisselaar in de kofferbak omgewisseld voor een USB Ipod Aux kastje van GROM.
Deze bevalt me eigenlijk super. Deze update is vervallen, de dynavin is ervoor in de plaats gekomen
Vandaag een mooi doosje gekregen via de post!
Hierin zat een zo goed als nieuw m3 smg stuur. De onderste trim had hij al verkocht, maar deze vervang ik door de OEM die ik op mijn M-Tech stuurtje heb. Er zit ook een setje extra schakelkastjes bij.
Sinds afgelope zaterdag de Dynavin geinstalleerd. Wat een apparaat zeg! Nog een paar kleine schoonheidsfoutjes heb ik dr inzitten, maar deze worden weldra ook opgelost; installatie;
Afgelope zaterdag heel de dag bezig geweest met het ombouwen van mijn manueel sport interieur, naar een elektrisch interieur.. Als donor stoelen heb ik een setje stoffen coupe stoelen gebruikt. Echt nog een heel karwij geweest, maar het is gelukt;
Voor verdere installatiefotos en tips verwijs ik naar de DIY Sectie
Afgelopen zaterdag tijd gehad mijn interieur te upgraden. Mijn interieur was al elektrisch met memory, (zie de vorige update van 06-06-2010) maar nu staat het ook op een sport elektrisch interieur.
Ik heb gelijk maar even lendesteun toegevoegd aan de stoelen.
Vóór:
Omdat ik tijdelijk geen zomerset ter beschikking had, heb ik een goedkoop setje velgen gekocht, en met deze set maar eens gek gedaan
Volledige foto sessie hier
20-07-2011 Bi-xenon koplampen met bochtverlichting
# Gedane onderhoud #
Helaas loopt een auto niet altijd geheel vlekkeloos, en hieronder een kleine selectie van werkzaamheden (buiten het reguliere onderhoud) Thermostaat kapot 03-10-2009
Probleem: Vermogen compleet weg, motor rijd alleen nog op 6 cylinders, turbo blijft uit Oplossing: Vacuumslangen controleren, en waar nodig is vervangen
Probleem: Helaas heeft in het centrum van maastricht de versnellingsbak na een 200.000 km er de geest aan gegeven. Oplossing: Opgesleept, en nieuwe bak erin.
Probleem: Slecht starten van de auto s'morgens in de kou. Oplossing: Nieuwe gloeirelay, 6 nieuwe gloeipluggen en nieuwe diesel opvoerpomp laten monteren bij de dealer. Tevens nieuwe accu gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Richel88 op 20 mei 2013, 12:12, 72 keer totaal gewijzigd.
Super mooie bmw 330D heb je daar. Hopelijk maak je niet het zelfde mee als ik met mijn bmw. Je weet wel wat ik bedoel.
Ben erg benieuwd wat er in die doos zit kwa update
Nee, ik wacht nog op men SMG stuur. Blijkt dat de lak op de paddles zeer slecht is (bekende klacht), dus die worden nu overgespoten zodat de paddles er weer lang tegen aan kunnen . Hoe ik ze ga aansluiten, heb nog geen idee! Even opzoek na iemand die dat kan/wil gaan doen.