Mijn naam is Philip. Na 14 jaar meerdere Volvo’s te hebben gereden ben ik maar eens overgestapt naar BMW. Mijn laatste Volvo was een Volvo XC70 2.4T uit 2002. Deze Volvo had inmiddels voldoende kilometers gereden om hem maar eens te gaan verkopen. Het was overigens een erg fijne auto.
Onze voorkeur ging uit naar een E46 Touring. Bij voorkeur van de eerste eigenaar, dealer onderhouden facelift model, minder als 100.000 KM gelopen. In ieder geval een 6 cilinder en aangezien het verbruik van de 320, 325 en 330 erg dicht bij elkaar ligt moest het een 330 I worden. Dan ga je zoeken, en je raad het al, in Nederland kun je (kon ik) niet echt iets vinden. Dan maar zelf uit Duitsland importeren.
Er is veel keuze in Duitsland maar je moet wel goed het kaf van het koren scheiden. Het beste bij een merk dealer of garage kopen, niet bij een particulier, i.v.m. de te regelen papieren. Wat hebben we gevonden: een dealer onderhouden BMW 330I met veel opties (zie foto), 95000 Kilometer gereden, van eerste eigenaar van 67 jaar. Wat wil je nog meer.
Inmiddels rijd ik een week naar volle tevredenheid in de auto. Hij zit goed, rijd goed, is rustig en heeft een dijk van een motor.
Zit zelfs een set zomer en winterbanden bij (zijn nog van af fabriek levering met 5mm profiel) en hij heeft over 20.000 KM pas een Olieservice nodig.
Onderstande wat foto's voor de liefhebbers.