Orgineel of niet?
Orgineel of niet?
Kan iemand mij vertellen of dit orginele bmw velgen zijn of niet. En zo ja, waaraan kan ik dit (vanaf deze foto) zien?
http://link.marktplaats.nl/323223080
De verkoper zegt dat het orginele zijn, maar hij weet het bmw nummer niet alsmede de maten van de velgen.
Zijn reactie: Zijn orgineel want er zitten logo's op (| en de bandenmaat is 235-40-19.
Hij kan het nu niet bekijken op de velg omdat zijn auto bij de garage staat wegens een onderhoudsbeurt.
Wie weet het??
http://link.marktplaats.nl/323223080
De verkoper zegt dat het orginele zijn, maar hij weet het bmw nummer niet alsmede de maten van de velgen.
Zijn reactie: Zijn orgineel want er zitten logo's op (| en de bandenmaat is 235-40-19.
Hij kan het nu niet bekijken op de velg omdat zijn auto bij de garage staat wegens een onderhoudsbeurt.
Wie weet het??
Re: Orgineel of niet?
Nee sorry, kan je niet vertellen of het echte zijn. Ze zien er wel erg nieuw uit? En M3 velgen op sedan..uh..kan da?
Verder vond ik deze opmerking wel opmerkelijk haha
Verder vond ik deze opmerking wel opmerkelijk haha
Het geeft een stoer uiterlijk aan de auto!
Laatst gewijzigd door Richel88 op 22 feb 2010, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Binnenzijde van de velg moet volgens mij BMW gegevens bevatten, of BBS gegevens.
ik betwijfel het, ze zitten immers op een sedan.
Een M3 offset daarop past nooit lekker lijkt me...
als het 235 rondom is zeker niet want dan is het geen breedset zoals de OEM
Een M3 offset daarop past nooit lekker lijkt me...
als het 235 rondom is zeker niet want dan is het geen breedset zoals de OEM
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Dit lijken EVO replica´s..
Maar kan er ook compleet naast zitten! Maar mij komen ze iig niet bekend voor..
Maar kan er ook compleet naast zitten! Maar mij komen ze iig niet bekend voor..
Ik krijg ook het gevoel dat het replica's zijn als ik ze zo bekijk maar ik kan er natuurlijk naast zitten :?
Absoluut replica's. De kleur komt totaal niet overeen. Hoort gepolijst te zijn met een antracite binnenkant.
Enige mogelijkheid zou nog 4 originele voorvelgen, die overgespoten zijn.
Edit, bij nader inzien ook niet 4 originele voorvelgen.
Kijk maar naar de vorm van de spaken.
Bij een originele voorvelg lopen ze ronder naar buiten dit bij de naaf. Van daar uit strak naar de rand van de velg:
Dit is vooral goed te zien bij de voorvelg.
Daarbij hoort het M embleem recht tegenover het ventiel te zitten en dan tussen de rechter spaak hiervan en de naafkap.
Dit is op het achterwiel van de marktplaats foto niet te zien.
Een laatste detail.
De originele velg heeft links van het ventiel een korte lijn tussen de spaken lopen en rechts van het ventiel een lange lijn, doorlopend tot de naafkap. Op de marktplaats foto is dit precies omgekeerd.
Neemt niet weg dat ze best gaaf kunnen staan onder je auto. En als de michelins die eronder zitten nog voldoende profiel hebben, zou je voor een leuke prijs een aardig setje kunnen hebben (een nieuwe michelin pilot sport in die maat kost je al gauw 230 euro per band).
Enige mogelijkheid zou nog 4 originele voorvelgen, die overgespoten zijn.
Edit, bij nader inzien ook niet 4 originele voorvelgen.
Kijk maar naar de vorm van de spaken.
Bij een originele voorvelg lopen ze ronder naar buiten dit bij de naaf. Van daar uit strak naar de rand van de velg:
- Spoiler: Laat zien
Dit is vooral goed te zien bij de voorvelg.
Daarbij hoort het M embleem recht tegenover het ventiel te zitten en dan tussen de rechter spaak hiervan en de naafkap.
Dit is op het achterwiel van de marktplaats foto niet te zien.
Een laatste detail.
De originele velg heeft links van het ventiel een korte lijn tussen de spaken lopen en rechts van het ventiel een lange lijn, doorlopend tot de naafkap. Op de marktplaats foto is dit precies omgekeerd.
Neemt niet weg dat ze best gaaf kunnen staan onder je auto. En als de michelins die eronder zitten nog voldoende profiel hebben, zou je voor een leuke prijs een aardig setje kunnen hebben (een nieuwe michelin pilot sport in die maat kost je al gauw 230 euro per band).
Kreeg nu door dat de ET waarde 40 is. Dit bevestigd jullie scherpe blik 
Jazeker.
Als het namelijk 4 oem voorvelgen waren, dan had het et47 moeten zijn:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/671.htm
Oem achtervelg had met et 27 sowieso nooit gepast
Als het namelijk 4 oem voorvelgen waren, dan had het et47 moeten zijn:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/671.htm
Oem achtervelg had met et 27 sowieso nooit gepast
Klopt, i know. Ik dacht in eerste instantie ook misschien 4 voorvelgen.
Hij beweert dat hij de velgen vorig jaar bij de dealer heeft aangeschaft incl. factuur?! :?
En zodoende neemt hij wrs. aan dat het orginele zijn.
Heb gevraagd of het een bmw dealer was, maar daar heb ik niets op gehoord.
Nou maar goed dat ik het eerst gevraagd heb en niet vanaf Rotterdam naar Groningen ben gereden
haha
Thnx allen!
Hij beweert dat hij de velgen vorig jaar bij de dealer heeft aangeschaft incl. factuur?! :?
En zodoende neemt hij wrs. aan dat het orginele zijn.
Heb gevraagd of het een bmw dealer was, maar daar heb ik niets op gehoord.
Nou maar goed dat ik het eerst gevraagd heb en niet vanaf Rotterdam naar Groningen ben gereden
Thnx allen!