vragen m.b.t aanschaf 3-serie coupe

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bamies

vragen m.b.t aanschaf 3-serie coupe

Bericht door Bamies » 13 jan 2008, 17:55

Hallo,

Mijn huidige auto is een MG ZR 160 en is (was) kwa rijden en interieur erg spartaans. Ik ben dus op zoek naar iets wat kwa interieur en rijeigenschappen wat ''rustiger'' is. Ik ben dus uitgekomen bij een 3-serie coupe.

Maar ik heb wat gezocht en kom er toch niet helemaal uit. Ik twijfel tussen een 318ci executive (2000) en een 323ci executive (1999).

Deze dus:

http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... hitelabel=

http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... hitelabel=

Ik heb wat vragen m.b.t bovenstaande advertenties:
-Zijn het daadwerkelijk echte executive uitvoeringen?
-Is een KM-stand van 108.000km (323) veel voor dit type BMW?
-Is de vraagprijs voor beide ''ok'' ?
-Ik heb momenteel 180pk, weliswaar op de voorwielen. Met dit in gedachten kan ik dan beter de 323 (170pk) of de 318 (120pk) of komt de 318 ook nog vlot vooruit mede door de achterwielaandrijving?
-Is er een specifieke reden waarom de '99 323ci executive maar 1 á 2 jaar op de markt is geweest?

Alvast bedankt, op naar het voorstel-topic ;)

Jeffrey

Griffendahl

Re: vragen m.b.t aanschaf 3-serie coupe

Bericht door Griffendahl » 13 jan 2008, 18:42

Achterwielaandrijving maakt een auto niet sneller, het heeft echter een ander weggedrag...

Als je uit een, zoals je het zelf noemt, spartaanse auto komt lijkt het allemaal sowieso een stuk minder snel, ik kwam (denk ik) uit een nog veel spartaansere auto en ik kan je vertellen dat mijn 320d van 80-120 op papier net zo snel is, maar het voelt een keer zo langzaam. Dus in die zin zou ik voor de 323i gaan (zou ik sowieso doen overigens, gaat niks boven een mooie reihen 6) Mits je bereid bent daar wat extra voor te betalen...

Couper

Bericht door Couper » 13 jan 2008, 18:51

Jeffrey, ik zou voor een 323 gaan (ben misschien wat partijdig hierin) aangezien je van een redelijk vermogen overstapt. Ik heb een 325I E36 hiervoor gereden en heb bij de switch eerst naar een 320 gekeken(moest weer een 6 cyl hebben) Maar het gewicht icm het vermogen van de 323 hebben bij mij de doorslag gegeven. vwb Km's valt het mee, ik heb er nu zo'n 170.000 km opzitten en die an mij is ook uit 99. Vraagprijzen zijn mijnsinziens ook niet verkeerd. Voor de overige vragen moet je misschien toch bij de andere forumers zijn die wat meer achtergrond info van deze auto's hebben. Suc6 met de zoektocht.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 13 jan 2008, 19:29

Ik zou voor de 323 kiezen:

Mooiere wielen
Mooier interieur (leer)
Open dak.
6-cylinders

Verder zou ik iig de NAP checken vwb de kilometerstand.

Ik ben (vergeleken met sommige andere forummers) een leek in specs en uitvoeringen maar een 318ci heeft geen 4x4 (dan mis ik een x in de typeaanduiding) en dat M-pakket zie ik ook nergens (sportonderstel?)
Beiden zijn wel weer in de mooiste kleur: TiAg !!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 13 jan 2008, 20:08

Volgens mij hebben wij de bovenste van de twee in dit spelletje al eens voorbij zien komen pagina 6 half in.

Couper

Bericht door Couper » 13 jan 2008, 20:10

Ja idd |d , had de optielijstjes nog niet doorgenomen maar daar klopt niet veel van 8p Kijk Jeff, weer wat geleerd....

Bamies

Bericht door Bamies » 13 jan 2008, 20:48

Bedankt voor de info allen!

Ik heb al contact opgenomen met de verkoper van de 318ci en dat 4x4 aandrijving was een foutje.
Denk toch dat deze al afvalt, vertrouw het niet helemaal.

Wat betreft de 323 kijk ik zoiezo nog verder, maar deze is zeker een optie. En als ik het goed begrijp krijg je die velgen er alleen tegen een meerprijs bij...

Bamies

Bericht door Bamies » 13 jan 2008, 21:17

Invoeren wil ik nu nog niet aan beginnen. Maar wat is deze precies anders dan de 323 uit mijn eerste post?
Is die in mijn eerste post uberhaupt een executive?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 jan 2008, 21:18

Waarom zou je niet aan invoeren willen beginnen als ik zo vrij mag zijn dat te vragen ??

rene4u

Bericht door rene4u » 13 jan 2008, 21:22

Hoi,

Toevallig ben ik zelf een aantal weken geleden bij deze 323 geweest. Alleen even gekeken en niet mee gereden...zou ook niet makkelijk gaan daar de auto ingebouwd stond en de accu leeg was. Ook was aan de ene kant 18 inch M6 velgen gemonteerd en aan de andere kant 16 inch BMW velgen. Waarschijnlijk om de originele en de optionele velgen te laten zien.

Zo aan de buitenkant ziet de auto er wel mooi uit. Kon zo geen gekke dingen zien. Ook het interieur zag er goed uit. Mijns inziens wel een ritje waard naar Nistelrode daar ze ook nu een 325CI hebben staan.

De reden dat ik zelf verder ben gaan kijken was dat ik toch een wat zwaardere motor wil hebben.

Succes!

Bamies

Bericht door Bamies » 13 jan 2008, 21:49

Griffendahl schreef:Waarom zou je niet aan invoeren willen beginnen als ik zo vrij mag zijn dat te vragen ??
Teveel moeite op dit moment ;)

@rene4u: De velgen die op de foto's te zien zijn, zaten deze niet o pde auto toen je ging kijken?

rene4u

Bericht door rene4u » 13 jan 2008, 21:53

Nee, deze zitten er onder.

[thumbnail]https://st12.flashecom.com/modbargain/i ... ica_04.jpg[/thumbnail]

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 jan 2008, 22:12

Bamies schreef:
Griffendahl schreef:Waarom zou je niet aan invoeren willen beginnen als ik zo vrij mag zijn dat te vragen ??
Teveel moeite op dit moment ;)

@rene4u: De velgen die op de foto's te zien zijn, zaten deze niet o pde auto toen je ging kijken?
Gevalletje nog nooit gedaan :z

(ik vond het nog bijna makkelijker als een auto hier kopen :) Maar goed, eigen keus uiteraard...

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 13 jan 2008, 23:12

In een Coupe hoort eigenlijk wel een sportinterieur, hebben ze helaas alle twee niet.
www. M3 register .nl

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”