Spoiler lipje kofferbak pasvorm?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
largeproject
Contacteer:

Spoiler lipje kofferbak pasvorm?

Bericht door largeproject » 09 mar 2010, 18:39

Heeft iemand van hier een OEM spoiler op de kofferbak geplaatst??
Heb nu een immitatie gekocht,maar die volgt niet echt de ronding van de kofferbak,wel als ik der naar toe buig,maar makkkelijk gaat dat niet.
Ik vrees dat bij warm weer de tape dat niet op zijn plaats gaat houden.
Aangezien dat binnekort wat delen gespoten moeten worden zou het zonde zijn als ik de immitatie lip laat spuiten en dat ie later er van af springt.
Maar misschien dat de OEM ook onder spanning zit. :?

Hennep
Contacteer:

Re: Spoiler lipje kofferbak pasvorm?

Bericht door Hennep » 09 mar 2010, 20:27

Als hij de ronding niet helemaal goed volgt kun je hem het beste even warm maken met een fohn. Dan over de kofferbak leggen en vast tapen met tesa of 3M afplaktape. Zodoende zal de lip beter de vorm aannemen en hem behouden. Daarna de lip laten spuiten. De dubbelzijdige tape kun je misschien ook beter vervangen door kit en dan kun je het beste sikaflex 260 gebruiken om hem vast te kitten.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 09 mar 2010, 21:59

Dat zou ik idd kunnen doeb ja,kit ipv dubbelzijdig tape,daar heb ik meer vertrouwen in dan.
Hij volgt de ronding niet gaat aan de achterkant van de klep,onder spaning dan krijg ik hem der wel bij.

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 10 mar 2010, 16:57

Zoals ik al zei even warm waken met de fohn van de vrouw op de hoogste stand tot hij goed warm is. Let op dat hij niet gaan smelten, gewoon warm maken tot hij wat flexibeler wordt. Dan fixeren op de klep met tape, van de bovenkant van de koffer naar de handgreep toe over de hele lengte van de lip. en een paar uur laten zitten. Daarna controleren of hij enigszins zijn vorm heeft behouden. Met kit kun je wat meer spanning opvangen als met de dubbelzijdige tape maar het beste is natuurlijk om er zo min spanning in te houden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”