BC geeft onjuist kapotte achterlicht aan?
BC geeft onjuist kapotte achterlicht aan?
Beste allen,
Mijn BC geeft aan dat een lamp rechts achter kapot is. Ik heb alle lampjes getest en ze werken gewoon allemaal.
MAAR het rare is, wanneer ik mijn stads/dim lichten aan zet dan verdwijnt de kapotte achterlicht melding in de BC.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!
Mijn BC geeft aan dat een lamp rechts achter kapot is. Ik heb alle lampjes getest en ze werken gewoon allemaal.
MAAR het rare is, wanneer ik mijn stads/dim lichten aan zet dan verdwijnt de kapotte achterlicht melding in de BC.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!
Re: BC geeft onjuist kapotte achterlicht aan?
Controleer de stekker van het achterlicht maar eens, of de kentekenplaat verlichting
Grote kans dat het een massa probleem is.
Hier is er nog meer over te vinden
http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... t5223.html
Grote kans dat het een massa probleem is.
Hier is er nog meer over te vinden
http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... t5223.html
- largeproject
- Contacteer:
Als lampen ouder worden neemt de inwendige weerstand ook toe,dat kan de bc zien als kapotte lamp.
Ff een nieuw lampje erin zetten zou het probleem al kunnen oplossen.
Ff een nieuw lampje erin zetten zou het probleem al kunnen oplossen.
Kijk eerst eens naar je kenteken verlichting.
Als die het beide doen, dan heb je een ander probleem. Maar ik vermoed dat het 1 van deze is.
Als die het beide doen, dan heb je een ander probleem. Maar ik vermoed dat het 1 van deze is.
Het probleem is opgelost. Althans voorlopig...
Ik heb er net even naar gekeken en het lag dus aan de connector. Als ik de kabels van de connector heen en weer beweeg dan gaan de lampjes iets dimmen. Ik heb de connector een klein beetje uit getrokken (nog wel genoeg voor contact) en nu lijkt het het goed te werken.
Ik zal binnenkort eens proberen de connector schoon te maken. Mocht het niet werken dan zal ik de connector moeten vervangen? Is dit een lastig klusje...?
Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb er net even naar gekeken en het lag dus aan de connector. Als ik de kabels van de connector heen en weer beweeg dan gaan de lampjes iets dimmen. Ik heb de connector een klein beetje uit getrokken (nog wel genoeg voor contact) en nu lijkt het het goed te werken.
Ik zal binnenkort eens proberen de connector schoon te maken. Mocht het niet werken dan zal ik de connector moeten vervangen? Is dit een lastig klusje...?
Bedankt voor jullie hulp!
ik heb het ook af en toe maar als ik mn verlichting aanzet gaat de bc error weg
Het lag bij mij dus aan de connector van de achterlichten. Deze maakt niet goed contact. Misschien de connector vervangen. Je kan tijdelijk de kabels heen en weer duwen totdat ie goed contact maakt...
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 10 mar 2010, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
maar hoe kan t het dan als ik mn lichten aan zet dat de melding weg is?
Misschien door de slechte contacten een heel klein lekstroompje??
Ik ga t ff allemaal doormeten de radio valt ook elke x uit en dan echt de spanning eraf!
Hallo,
Heb precies hetzelfde gehad met mijn bimmer uit 2002.
Bleek inderdaad de achter connector te zijn.
Zelf heb ik toen ook een beetje contactspray gebruikt, maar dat hielp maar tijdelijk.
Gelukkig had ik nog garantie en heeft de dealer er een nieuwe connector opgezet.
Daarna nooit meer last gehad.
De monteur vertelde mij dat dit probleem regelmatig voorkomt.
Heb precies hetzelfde gehad met mijn bimmer uit 2002.
Bleek inderdaad de achter connector te zijn.
Zelf heb ik toen ook een beetje contactspray gebruikt, maar dat hielp maar tijdelijk.
Gelukkig had ik nog garantie en heeft de dealer er een nieuwe connector opgezet.
Daarna nooit meer last gehad.
De monteur vertelde mij dat dit probleem regelmatig voorkomt.
@ generaal:
Zitten je accupolen dan wel goed vast?
Zitten je accupolen dan wel goed vast?
Fabian,
ik moet ff kijken een maand of 2 heb ik mn accu verwisseld zou best is kunnen!
ik moet ff kijken een maand of 2 heb ik mn accu verwisseld zou best is kunnen!
Achterlicht storing!?
Beste,
Vandaag voor de tweede keer de storing gekregen dat mijn achterlichten (links en rechts) kapot waren. Ik had niet eens mijn lichten aan. Nadat ik de lichten aangezet heb bleef de storing, maar de lichten branden gewoon. Nadat ik een paar keer mijn lichtschakelaar aan/uit heb gedaan, was de storing weg.
Waar kan het aan liggen?
Graag jullie expertise.
Groeten,
K. Erdal
Vandaag voor de tweede keer de storing gekregen dat mijn achterlichten (links en rechts) kapot waren. Ik had niet eens mijn lichten aan. Nadat ik de lichten aangezet heb bleef de storing, maar de lichten branden gewoon. Nadat ik een paar keer mijn lichtschakelaar aan/uit heb gedaan, was de storing weg.
Waar kan het aan liggen?
Graag jullie expertise.
Groeten,
K. Erdal
Je onderwerp samengevoegd met een reeds bestaand soortgelijk onderwerp
Moderatoropmerking Farl
Re: Achterlicht storing!?
Controleer even de aansluitingen van de achterlichten. Zit wel eens wat rottigheid in de stekkers.
Eventueel de lampjes van de kentekenplaatverlichting willen wel eens vervelend doen, met name ook de aansluitingen.
Als je daar niks kan vinden kan het ook de doorvoer zijn van de kabels naar de achterklep (bij het scharnier in de rubberen hoes)
Eventueel de lampjes van de kentekenplaatverlichting willen wel eens vervelend doen, met name ook de aansluitingen.
Als je daar niks kan vinden kan het ook de doorvoer zijn van de kabels naar de achterklep (bij het scharnier in de rubberen hoes)