turbo kapot

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
hansbeens

turbo kapot

Bericht door hansbeens » 16 mar 2010, 11:00

Hallo ik heb een probleem

Mijn turbo heeft het zaterdag begeven

BMW 320D Touring van 2002 150 pk

Heeft er iemand tips wat ik nog meer moet laten vervangen behalve de turbo

|Heeft iemand die misschien nog ergens liggen of weet iemand er een

Duur grapje trouwens 1500 euries

Alvast Bedankt

Hans Beens

Gebruikersavatar
izzy
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 aug 2008, 13:50
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: turbo kapot

Bericht door izzy » 16 mar 2010, 11:57

Vertel eens iets meer, heb je de laatste tijd wat gemerkt? Of was het pats boem over.....
Die 1500 euro is dat bij een dealer of specialist?
Wanneer was de laatste beurt.?

Als de beurt recentelijk is uitgevoerd, kun je het alleen houden op de turbo lijkt me...
BMW e91 LCI 320da Individual

hansbeens

Re: turbo kapot

Bericht door hansbeens » 16 mar 2010, 13:29

Heb de laatste tijd niks gemerkt

Ik reed op een 50 km weg moest remmen voor een tegenligger ging deze inhalen en vervolgens hoorde ik echt zo,n raar geluid alsof iets opgeblazen werd vervolgens geen vermogen meer. Ik naar de BMW dealer en die zei dat de turbo kapot was dit ging inclusief montage zo,n 1500 euries kosten.

De auto moet in augustus voor de keuring en over 15000 kilometer beurt hebben

Heb hem net 2 maanden geleden gekocht dus flink balen

M.V.G Hans Beens

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: turbo kapot

Bericht door PIR3lly » 16 mar 2010, 13:32

Particulier gekocht, of via dealer? Garantie misschien?
Is inderdaad flink balen als je net een auto hebt en je nu al aan die hoge kosten zit.

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mar 2009, 14:47
Locatie: Rotterdam

Re: turbo kapot

Bericht door Generaal » 16 mar 2010, 15:34

dat is flink balen..
miss kan je nog een goeie 2e hands turbo op de kop tikken?
Mijn ShowroomSucces is wat jou maakt...Succesvol is wat je bent! Mijn Showroom

fabricsman
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 okt 2008, 14:37
Locatie: Bennebroek

Re: turbo kapot

Bericht door fabricsman » 16 mar 2010, 17:32

Op Ebay Duitsland worden regelmatig revisie turbo's aangeboden voor rond de 500 EUR. Misschien kan je daar wat mee. 2 handige handen zijn natuurlijk wel noodzakelijk.

hansbeens

Re: turbo kapot

Bericht door hansbeens » 17 mar 2010, 12:55

heb even gekeken op ebay duitsland nu is mijn vraag welke ik moet hebben

Heb 2 links

1 http://cgi.ebay.de/Turbolader-Turbo-BMW ... 5191377cf2

2 http://cgi.ebay.de/bmw-e46-turbolader-3 ... c5396d8a5H

Heeft iemand hier verstand van

Groeten Hans

Alvast bedankt

princeofgermany
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:19
Locatie: Emmen

Re: turbo kapot

Bericht door princeofgermany » 17 mar 2010, 18:35

Hallo,

Je moet de eerste link van Ebay hebben, aangezien de tweede voor een auto met euro 4 norm is.
Dit was nog niet op de 320d van 2002.
Deze heeft nl. een elektrische aansturing ipv via vacuüm voor de verstelling van de variabele schoepen vd turbo.
Beetje ingewikkeld verhaal misschien maar je moet dus de EERSTE link van ebay hebben.
Hier heb je btw ook volledige garantie van 2 jaar.

Ik hoop je geholpen te hebben!

Groet en veel sterkte!

Wiebus
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:35

Re: turbo kapot

Bericht door Wiebus » 18 mar 2010, 20:47

Goedenavond Hans,

Weet je wel zeker dat de turbo stuk is? Is het geen gescheurde of losgeschoten slang.
Aan de hand van je verhaal zou je dat wel zeggen namelijk.

Zou daar eerst eens naar kijken voordat je een turbo bestelt.

Zijn trouwens meerdere uitvoeringen in dus kijk uit dat je niet de verkeerde koopt.

Succes.

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: turbo kapot

Bericht door Fabian79 » 18 mar 2010, 22:04

+1 :)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: turbo kapot

Bericht door Niels » 20 mar 2010, 10:29

De slangen ff checken is zeker niet onverstandig maar helaas komt een kapotte turbo bij de 150pk versie nog wel eens voor . Ik ben wel benieuwd op hoeveel kilometers de 320D staat want de meeste turbo's sneuvelen al bij de eerste 150.000km wat betekend dat de meeste nu wel vervangen zijn. De kilometerstanden zijn meestal wel wat hoger inmiddels.

hansbeens

Re: turbo kapot

Bericht door hansbeens » 20 mar 2010, 11:26

Hij staat inmiddels op 210000 kilometer

Heb het nog even nagekeken en het is toch echt mijn turbo die naar de klote is

Maar ja niet getreurt komt gewoon een nieuwe op

Iedereen alvast bedankt voor de tips of als iemand nog iets heeft waar ik op moet letten of ook beter kan vervangen tegelijk met de turbo

Bedankt :amen: :amen:

princeofgermany
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:19
Locatie: Emmen

Re: turbo kapot

Bericht door princeofgermany » 20 mar 2010, 13:26

Hoi,

Laat je de turbo nu bij de BMW vervangen?
Zoja moet je er rekening mee houden dat de software aangepast wordt om de turbo te beschermen.
Dat wil zeggen dat je vermogen bij een hoger toertal vrijkomt.
Dit doen ze ook om de garantie op de turbo te kunnen garanderen.

Succes!

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: turbo kapot

Bericht door Niels » 20 mar 2010, 14:37

Software werd aangepast voor je onderhoudsinterval. De nieuwere turbo kon namelijk slecht tegen de verlengde onderhoudsinterval (van 22000km naar 30000km). Tenminste dat is wat ik er van begreep.

princeofgermany
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:19
Locatie: Emmen

Re: turbo kapot

Bericht door princeofgermany » 20 mar 2010, 15:41

Hoi,

Dit is niet volgens mij niet helemal juist wat je zegt...
Ik heb het namelijk zelf ook gehad bj mijn 320d van 2002, vandaar dat ik het ook weet.
Als je de Duitse fora door kijkt zul je ook zien dat dit gebeurt..

ps bij mijn auto was de interval altijd al 22000, dit is pas bij de latere versies verlengd naar 30000 km

Groeten

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”