Oranje olielampje
Re: Oranje olielampje
Heb het ff terug gezocht en is idd ongeveer 80 euro ex btw, dus rond de 95 euro inclusief.
Klik!!
Heb deze net gevonden op ebay.de, misschien wel intressant 50 euro, komen nog wel wat verzend kosten bij.
Heb deze net gevonden op ebay.de, misschien wel intressant 50 euro, komen nog wel wat verzend kosten bij.
Laatst gewijzigd door Rolmeijer op 09 mar 2010, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb hem besteld ff kijken of het daarmee verholpen is
Vandaag de olie sensor vervangen en ik zie dat oranje lampje niet meer branden
Dus voor de mensen die ook het probleem hebben met het branden van Oranje Olielampje.
Het antwoord.
Olie Sensor is kapot, vervangen en je ziet geen oranje olielampje branden
Dus voor de mensen die ook het probleem hebben met het branden van Oranje Olielampje.
Het antwoord.
Olie Sensor is kapot, vervangen en je ziet geen oranje olielampje branden
Kijk is aan, bij mij is het zo ook opgelost al ruim een jaar geen lampje meer gezien.
Is hier een DIY voor?
Moet die van mij ook maar is gaan vervangen..
Moet die van mij ook maar is gaan vervangen..
Ik zou er mee wachten tot je een oliebeurtje moet, kunnen ze hem gelijk mee pakken... Om hem te vervangen moet namelijk de olie eruit
Het is zeer simpel je olie haal je eerst eruit.
Daarna zie je links onder een stekker bij je carter. Dat stekkertje los trekken.
En dan zie je dus de sensor en die er onderuit schroeven.
Zit met 3 torx schroeven vast.
En dan spreekt het voor zich
met links, (bedoel ik dus als je onder de auto staat met je rug naar de achterkant van de auto)
Misschien heb je hier iets aan
Daarna zie je links onder een stekker bij je carter. Dat stekkertje los trekken.
En dan zie je dus de sensor en die er onderuit schroeven.
Zit met 3 torx schroeven vast.
En dan spreekt het voor zich
met links, (bedoel ik dus als je onder de auto staat met je rug naar de achterkant van de auto)
Misschien heb je hier iets aan
Ik ga t indd even bij een olie beurtje doen..daar is het bijna tijd voor..
Kijken of ik die sensor ergens nog goedkoop op de kop kan tikken
Kijken of ik die sensor ergens nog goedkoop op de kop kan tikken
Staan er nog wel iets goedkoper op, voor 46 Euro dacht ik, gewoon even ebay afstruinen, veel goedkoper zal je hem niet vinden denk ik.Rolmeijer schreef:Klik!!
hallo ben nieuw hier heb ook een probleem met het gele lampje heb ondanks de sensor vervangen maar het probleem blijft
naar een half uurtje rijden brand hij weer moet het gereset worden wie kan mij helpen.
mvg fabian.
naar een half uurtje rijden brand hij weer moet het gereset worden wie kan mij helpen.
mvg fabian.
Als die dingen op de Duitse eBay inderdaad zo goedkoop zijn waag ik me er misschien ook nog wel aan. Al gebruik ik de sensor niet; blijf toch zelf peilen en het lampje zit niet in m'n zicht, dus zie 'm toch niet
Ik kwam hier via:
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 11196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had ook het probleem dat het olielampje ging branden na het STARTEN, en dat is verholpen door de oliesensor te vervangen.
Bovenstaande topic is denk ik echter onterecht gesloten, want los daarvan gaat bij mij af en toe het olielampje branden na het AFZETTEN van de motor.
Lijkt echter met het niveau / filter te maken te hebben:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=685544" onclick="window.open(this.href);return false;
Had the same problem multiple times. 1st time I was actually a quart low. Second time and since that the light comes on when the oil level is full. It happens after driving for about an hour to work. When I shut off the engine the yellow light comes on. I replaced the pressure switch but no change. The only fix I've found is to change the oil & filter. Once I change it the light stays off until the oil change indicator reads that there are about 7,500 miles remaining, then it starts coming back on again.
Red - Low oil pressure. Should be on with engine off. If it stays on for more than a second or so after startup, or if it comes on while driving, shut off engine NOW!
Yellow; on after shutting off car - A little low on oil. Add oil soon
Yellow; on while driving - Significantly low on oil. Add ASAP!
Yellow; on for about 15 second right after startup - Defective oil level sensor. Check oil level manually and replace sensor at next oil change.
Toch eens kijken...
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 11196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had ook het probleem dat het olielampje ging branden na het STARTEN, en dat is verholpen door de oliesensor te vervangen.
Bovenstaande topic is denk ik echter onterecht gesloten, want los daarvan gaat bij mij af en toe het olielampje branden na het AFZETTEN van de motor.
Lijkt echter met het niveau / filter te maken te hebben:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=685544" onclick="window.open(this.href);return false;
Had the same problem multiple times. 1st time I was actually a quart low. Second time and since that the light comes on when the oil level is full. It happens after driving for about an hour to work. When I shut off the engine the yellow light comes on. I replaced the pressure switch but no change. The only fix I've found is to change the oil & filter. Once I change it the light stays off until the oil change indicator reads that there are about 7,500 miles remaining, then it starts coming back on again.
Red - Low oil pressure. Should be on with engine off. If it stays on for more than a second or so after startup, or if it comes on while driving, shut off engine NOW!
Yellow; on after shutting off car - A little low on oil. Add oil soon
Yellow; on while driving - Significantly low on oil. Add ASAP!
Yellow; on for about 15 second right after startup - Defective oil level sensor. Check oil level manually and replace sensor at next oil change.
Toch eens kijken...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".