REVIEW: GROM Audio USB MP3 universal car kit
Re: REVIEW: GROM Audio USB MP3 universal car kit
Uhm..dat probleem met de instellingen veranderen heb ik niet zo...je gaat toch niet 5 seconde zitten kijken of je bass goed ingesteld is ofzo?
Verder is die titels pushen ook wel irritant als je bijv het klokje wilt weergeven....
Verder is die titels pushen ook wel irritant als je bijv het klokje wilt weergeven....
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Net de FW geupdate maar dat maakt niet uit
Gents,
Ik heb dinsdag de kit aangesloten, in de kofferbak, piece of cake!
Op een Emtec 4 Gig stick had ik tig MP3's gezet, deze aangesloten, en alles werkte, echter na uitschakelen van de CD, vertikte de kit om MP's af te spelen, als ik cd selecteer , kwam er wel een melding met USB, maar geen tracks.
Ik heb dit probleem kunnen oplossen met het verwijderen en opnieuw aansluiten van de USB-stick, na starten van de auto, het lijkt erop alsof de stick niet wordt geïnitialiseerd tijdens start-up.
Van Carputershop had ik een 1 gig stick ontvangen met een Grom logo erop, deze getest en werkt perfect.
Wat mij overigens ook opviel is dat de ID-text gecentreerd wordt vergegeven op de display, hierdoor vallen letters weg, en wordt de display niet optimaal benut.
Het zou beter zijn als de text uitgelijnd wordt naar links, hierdoor zijn er meer posities beschikbaar voor de info, ik heb hierover een mail gestuurd naar Grom USA, misschien is het mogelijk om dit aan te passen in de config file.
Een vraag aan de medegebruikers, kunnen jullie misschien aangeven welke merk-type sticks jullie gebruiken?
Thankz
Op een Emtec 4 Gig stick had ik tig MP3's gezet, deze aangesloten, en alles werkte, echter na uitschakelen van de CD, vertikte de kit om MP's af te spelen, als ik cd selecteer , kwam er wel een melding met USB, maar geen tracks.
Ik heb dit probleem kunnen oplossen met het verwijderen en opnieuw aansluiten van de USB-stick, na starten van de auto, het lijkt erop alsof de stick niet wordt geïnitialiseerd tijdens start-up.
Van Carputershop had ik een 1 gig stick ontvangen met een Grom logo erop, deze getest en werkt perfect.
Wat mij overigens ook opviel is dat de ID-text gecentreerd wordt vergegeven op de display, hierdoor vallen letters weg, en wordt de display niet optimaal benut.
Het zou beter zijn als de text uitgelijnd wordt naar links, hierdoor zijn er meer posities beschikbaar voor de info, ik heb hierover een mail gestuurd naar Grom USA, misschien is het mogelijk om dit aan te passen in de config file.
Een vraag aan de medegebruikers, kunnen jullie misschien aangeven welke merk-type sticks jullie gebruiken?
Thankz
Laatst gewijzigd door Sammy op 07 mar 2010, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
De mijne doet dit gewoon? Text wordt links uitgelijnd....Sammy schreef:Het zou beter zijn als de text uitgelijnd wordt naar links
Verder gebruik ik een stikkie (4GB) van n tientje bij de mediamarkt..en werkt super..
Heb jij trouwens een versie 2 kabel? (grote lompe kabel van je GROM kastje naar je radio?)
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Misschien helpt het om de stick eerst even te formatteren! (niet geschoten is altijd mis )Sammy schreef:Gents,
Het zou beter zijn als de text uitgelijnd wordt naar link, hierdoor zijn er meer posities beschikbaar voor de info, ik heb hierover een mail gestuurd naar Grom USA, misschien is het mogelijk om dit aan te passen in de config file.
Thankz
BMW M135i (LCI), estorilblau, 2015
Hey,
heb jij nu ook last van die ruis/piep enz waar zoveel om te doen is??
Ik twijfel nog sterk tussen een dension 300 of een grom, die dension is zeker 100 euro duurder maar werkt schijnt ook veel beter met i-pod en usb stick tegelijk en nummer doorscrollen enz.
greetz victor
heb jij nu ook last van die ruis/piep enz waar zoveel om te doen is??
Ik twijfel nog sterk tussen een dension 300 of een grom, die dension is zeker 100 euro duurder maar werkt schijnt ook veel beter met i-pod en usb stick tegelijk en nummer doorscrollen enz.
greetz victor
Laatst gewijzigd door Gast op 06 mar 2010, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
@richel88
Bij een Radio uitzending met RDS wordt de text ook netjes uitgelijnd naar links, maar de Grom centreet de text.
Misschien heb jij een andere type radio of firmware.
ik heb een kabel met powerfilter V2.
@Bartje
Had ik al geprobeerd, de Emtec stick word de eerste keer herkend, na power-off, wordt ie niet meer wakker.
@xray320
Problemen met ruis/piep zijn inmiddels verholpen, nieuwe kabel en release.
Bij mij werkt ie nu perfect met een USB-stick van Grom.
Bij een Radio uitzending met RDS wordt de text ook netjes uitgelijnd naar links, maar de Grom centreet de text.
Misschien heb jij een andere type radio of firmware.
ik heb een kabel met powerfilter V2.
@Bartje
Had ik al geprobeerd, de Emtec stick word de eerste keer herkend, na power-off, wordt ie niet meer wakker.
@xray320
Problemen met ruis/piep zijn inmiddels verholpen, nieuwe kabel en release.
Bij mij werkt ie nu perfect met een USB-stick van Grom.
Ja oke met een usb stick van grom maar als je nu een 32gb stickje wilt plaatsen of een usb hd ( emtec stick heeft ook problemen dus helemaal foutloos werkt het niet ).
greetz victor
greetz victor
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 08 mar 2010, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
is de GROM bij iedereen zo drastisch met het pushen van song titels?, t zou fijn zijn als je dat ook uit kon zetten
Ik heb zo'n beetje alle GROM + Navigatie berichten doorzoch; maar kom nergens een duidelijke beschrijving tegen, over hoe je de usb interface i.c.m. navigatie scherm moet aansluiten. Ik heb geen trunk cable maar een kabel om het achter de radio aan te sluiten. Ik heb een MK4 met 16:9 scherm en cd speler acher het scherm, geen wisselaar achter en ik weet niet of de kabels voor een wisselaar aanwezig zijn; maar ik wil sowieso de interface voor in de auto hebben zodat ik alle kabels in handschoenenkastje kan trekken.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet? of de navigatie scherm eruit gehaald moet worden en of er een mogelijkheid bestaat om via dashboard kastje de achterkant te benaderen. En als het eruit gehaald moet worden, hoe dat moet en of je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt.
Afwachtend op jullie reactie!
Groet,
Ayhan
Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet? of de navigatie scherm eruit gehaald moet worden en of er een mogelijkheid bestaat om via dashboard kastje de achterkant te benaderen. En als het eruit gehaald moet worden, hoe dat moet en of je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt.
Afwachtend op jullie reactie!
Groet,
Ayhan
Is er niemand hier die dit interface heeft aangesloten icm MK4 navi met cd speler achter het scherm??
Het gaat mij om aansluiting achter de cd speler en niet in de kofferbak.
Of kan iemand mij uitleggen hoe ik het beeldscherm kan verwijderen om te kijken of ik uberhaupt aansluitingen hiervoor heb achter de cd speler. Ik heb de GROM al weken in bezit; maar heb hem helaas nog niet kunnen aansluiten.
Ik heb ook bij GROM zelf geïnformeerd, krijg ik gewoon een aansluitschema opgestuurd, die ik zelf ook had gedownload via hun site.
Gaarne reactie van GROM bezitters!
Bvd,
Ayhan
Het gaat mij om aansluiting achter de cd speler en niet in de kofferbak.
Of kan iemand mij uitleggen hoe ik het beeldscherm kan verwijderen om te kijken of ik uberhaupt aansluitingen hiervoor heb achter de cd speler. Ik heb de GROM al weken in bezit; maar heb hem helaas nog niet kunnen aansluiten.
Ik heb ook bij GROM zelf geïnformeerd, krijg ik gewoon een aansluitschema opgestuurd, die ik zelf ook had gedownload via hun site.
Gaarne reactie van GROM bezitters!
Bvd,
Ayhan
Iemand ervaring met betaling bij carputershop zonder creditcard?
Ik mis een IBAN en BIC (SWIFT) nummer en kan het nergens vinden.
Ik hoor graag van jullie
Ik mis een IBAN en BIC (SWIFT) nummer en kan het nergens vinden.
Ik hoor graag van jullie
Net een email terug gekregen met het IBAN nummer,
maar hij zegt dat ik waarschijnlijk geen Swift nummer nodig heb,maar via de ING heb ik er echt 1 nodig.
Iemand???
maar hij zegt dat ik waarschijnlijk geen Swift nummer nodig heb,maar via de ING heb ik er echt 1 nodig.
Iemand???
IBAN kan je als SWIFT gebruiken.. het is namelijk het internationale rekening nummer beginnend met het SWIFT nummer van de bank, gevolgd door het interne klantenrekeningnummer.
Dus de IBAN = SWIFT + rekeningnummer CarputerShop
Heel veel succes met het installeren; als je het zelf gaat doen ten minste.
Ik ben zelf gisteren heel lang bezig geweest om de GROM op mijn radio module aan te sluiten..nog 3 kabeltjes te gaan :?
Het is namelijk erg lastig werken in de kofferbak
Dus de IBAN = SWIFT + rekeningnummer CarputerShop
Heel veel succes met het installeren; als je het zelf gaat doen ten minste.
Ik ben zelf gisteren heel lang bezig geweest om de GROM op mijn radio module aan te sluiten..nog 3 kabeltjes te gaan :?
Het is namelijk erg lastig werken in de kofferbak
Ik heb daarnet een Grom USB kit ingebouwd,
alleen werkt hij niet !
Ik krijg de melding:
AUXILIARY zodra ik hem op de "wisselaar"zet
Kan iemand mij vertellen wat dit betekend en wat ik verkeerd gedaan heb?
BMW E36
CD43 business radio
alleen werkt hij niet !
Ik krijg de melding:
AUXILIARY zodra ik hem op de "wisselaar"zet
Kan iemand mij vertellen wat dit betekend en wat ik verkeerd gedaan heb?
BMW E36
CD43 business radio