CD afspelen is gevoelig
CD afspelen is gevoelig
Hallo,
Ik heb een 320D E46 uit 2003.
Ik heb denk ik een probleem met mijn cd wisselaar. In eerste instantie werkte hij niet helemaal goed toen ik heb aanschafte. De derde lade bleef iedere keer hangen en ik kon daardoor de casette met cd's niet meer uitwerpen. Deze lade heb ik nu verwijderd en nu willen de andere lades met cd's wel afspelen.
Ik merk alleen dat de cd wisselaar moeite heeft om de muziek te lezen. Als ik volgende nummer druk, dan duurt het best lang voordat hij het nummer vindt en afspeelt.
Ook in de woonwijk met veel hobbels en drempels hapert de muziek continu.
Wat kan ik hieraan doen?
Heb ik een oude wisselaar? Zit de wisselaar niet goed gemonteerd? Is hij stuk?
Graag advies.. :?
Ik heb een 320D E46 uit 2003.
Ik heb denk ik een probleem met mijn cd wisselaar. In eerste instantie werkte hij niet helemaal goed toen ik heb aanschafte. De derde lade bleef iedere keer hangen en ik kon daardoor de casette met cd's niet meer uitwerpen. Deze lade heb ik nu verwijderd en nu willen de andere lades met cd's wel afspelen.
Ik merk alleen dat de cd wisselaar moeite heeft om de muziek te lezen. Als ik volgende nummer druk, dan duurt het best lang voordat hij het nummer vindt en afspeelt.
Ook in de woonwijk met veel hobbels en drempels hapert de muziek continu.
Wat kan ik hieraan doen?
Heb ik een oude wisselaar? Zit de wisselaar niet goed gemonteerd? Is hij stuk?
Graag advies.. :?
Re: CD afspelen is gevoelig
volgens mij is het zo dat in het algemeen die wisselaars een beetje crap zijn, mijn wisselaar heeft het wel altijd redelijk goed gedaan, maar hij is wel vrij traag...
heb hem nu vervangen voor een USB interface.. denk dat je er weinig aan kan doen om de wisselaar sneller te krijgen
heb hem nu vervangen voor een USB interface.. denk dat je er weinig aan kan doen om de wisselaar sneller te krijgen
werk je met gebrande cd's???
Zo jah, brand op een lagere snelheid. De spelers hebben er gewoon last van als het te snel gebrand is.
Zo jah, brand op een lagere snelheid. De spelers hebben er gewoon last van als het te snel gebrand is.
Heb eigenlijk nooit last gehad van haperende cd's..
(Mocht je interesse hebben in een usb interface, pb me eventjes (h) )
(Mocht je interesse hebben in een usb interface, pb me eventjes (h) )

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Ik heb alleen ervaring gehad met een cd wisselaar uit een 530D 1999 en een Renault Clio 2003. Bij beide was de gevoeligheid minimaal en werden gebrande CD's snel gelezen. Vergeleken met de wisselaar die ik nu heb is het gewoon crap.
Ik twijfel nu erg veel omdat ik al met een schroevendraaier heb moeten wrikken in die cd wisselaar omdat die 3e lade vast zat. Ik ben bang namelijk dat er nu iets is verbogen, waardoor hij niet meer stabiel kan lezen.
Dus ik denk eerder dat hij stuk is. Ook omdat ik alleen maar betere ervaringen heb gehad met cd wisselaars.
Ik twijfel nu erg veel omdat ik al met een schroevendraaier heb moeten wrikken in die cd wisselaar omdat die 3e lade vast zat. Ik ben bang namelijk dat er nu iets is verbogen, waardoor hij niet meer stabiel kan lezen.
Dus ik denk eerder dat hij stuk is. Ook omdat ik alleen maar betere ervaringen heb gehad met cd wisselaars.
Het haperen was toen bij mijn CD Wisselaar ook, bleek dat ondanks de horizontale montage het verenpak op verticaal stond
Heeft de vorige eigenaar dus al die tijd mee rond gereden :z
Nu is 'ie eruit, ben overgegaan naar USB, geen mechanische ellende meer, beter dus.
(h)

Nu is 'ie eruit, ben overgegaan naar USB, geen mechanische ellende meer, beter dus.

Werkt super USB. Geen gezeur met haperen als je offroad gaat e.d.
Plus makkelijk als je muziek wilt wisselen, kan veel meer op zon stickie, aangezien de wisselaar geen mp3 leest

Plus makkelijk als je muziek wilt wisselen, kan veel meer op zon stickie, aangezien de wisselaar geen mp3 leest

Zit de wisselaar in het daarvoor bedoelde wisselaar/navigatie frame gemonteerd? Links achter in je kofferbak zit een luikje waar het frame zit. Waarschijnlijk heb je een slechte wisselaar die van mij doet het gewoon prima dus rotzooi is het zeker niet. Slaat nooit over op geen enkel wegdek en is gewoon snel met het wisselen van nummers.
Ik brand CD's op 16x de snelheid en nergens problemen mee. Doet de wisselaar het met originele Cd's beter of is het dan nog bagger. Ik heb zelf Platinum Cd's en nergens last van dus misschien een tip om eens te proberen. De brander van je computer kan ook nog versleten zijn, hierdoor wordt het lezen van de cd's in andere apparaten ook moeizamer.
Ik brand CD's op 16x de snelheid en nergens problemen mee. Doet de wisselaar het met originele Cd's beter of is het dan nog bagger. Ik heb zelf Platinum Cd's en nergens last van dus misschien een tip om eens te proberen. De brander van je computer kan ook nog versleten zijn, hierdoor wordt het lezen van de cd's in andere apparaten ook moeizamer.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Nu ik de dynavin heb gebruik ik de wisselaar niet meer, maar ik heb ook echt nooit problemen gehad met de wisselaar.
Ook met snel gebrande cd's niet.
Alleen zei ik dit, omdat sommige cd's of branders hier wel problemen mee geven. Lage brandsnelheid is over het algemeen beter.
Ook met snel gebrande cd's niet.
Alleen zei ik dit, omdat sommige cd's of branders hier wel problemen mee geven. Lage brandsnelheid is over het algemeen beter.
Hij is inmiddels overgestapt op usb 

yep, ben er erg tevreden over...thanks richel88
moet echter nog wel de aux aansluiting testen, maar dan wil ik nog een aux kabeltje naar voren trekken. Maar usb werkt helemaal toppie en zeer snel.
@bmwpeter: Het was een orignele BMW CD Wisselaar met originele montage, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
En ook niet aan mijn cd's en / of brander. Die hebben zich allang bezig met voorgaande gebrande cd's bewezen. Qua kennis schiet ook niet daarin te kort als ict'er.
Dus ik gok er gewoon op dat mijn wisselaar niet meer naar behoren werkte.

@bmwpeter: Het was een orignele BMW CD Wisselaar met originele montage, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
En ook niet aan mijn cd's en / of brander. Die hebben zich allang bezig met voorgaande gebrande cd's bewezen. Qua kennis schiet ook niet daarin te kort als ict'er.