Praktijk ervaring verbruik
Re: Praktijk ervaring verbruik
Oei, das wel heel erg veel.jochem schreef:ik rij een 4 cilinder op lpg ,maar dat valtme eerlijk gezegd vies tegen....1:8,5 !!!!
heb nog niet tank leeg geredenn op benzine, (tja das duur in vergelijking)
Ik haal 1:10 op G3. Is wel een 316i, maar moet niet zoveel uitmaken met een 318i, tenslotte alle twee 1.9i
www. M3 register .nl
Weet je ook je verbruik als je op benzine zou rijden Bertus?
Vergeet niet het verschil tussen handbak en automaat he! Ik reed met een 328i coupe E36 handbak 1:10,5 tot 1:11!
mijn 318i zegt dat ie 9.9 liter voor 100km nodig heeft (verhouding snelweg/binnendoor ongeveer 50%/50%)
Op benzine zit ik rond de 1:12 - 1:13Mark schreef:Weet je ook je verbruik als je op benzine zou rijden Bertus?
www. M3 register .nl
rij 320i 6cil en sta een beetje versteld van het verbruik dat jullie aangeven
heb 2 weken terug voor het eerst een volle tank leeg gereden en wonderbaarlijk 1 : 10
en dan wel gewoon rustig rijden ( met automaat )
verbruikt net zoveel als de vorige ( opel vectra sport 2.0-16v ) ook 1 : 10
heb 2 weken terug voor het eerst een volle tank leeg gereden en wonderbaarlijk 1 : 10
en dan wel gewoon rustig rijden ( met automaat )
verbruikt net zoveel als de vorige ( opel vectra sport 2.0-16v ) ook 1 : 10
Dat haal ik met mijn 320d ook niet.... Blijf hangen op 1 op 14 a 15.....rene4u schreef:1 op 20....tja, dat zal mij niet lukken op benzine.

Tjah, sedans zijn aerodynamisch natuurlijk ook veel efficienter 

Hallo zeg...... je gaat toch niet in een lichtere auto rijden als je vriendin he ?! *Drene4u schreef:Dan ga ik toch maar eens kijken naar een wat minder zware motor, want mijn vriendin rijdt ook in een redelijke zware drinker: Audi TT Roadster 225pk Quattro.
Maar goed .... het verbruik.
Ik rijd zelf een 330 xi automaat en permanente 4WD. Volgens zeggen rijden deze twee opties sowieso al wat duurder.
Alleen snelwegen zit ik op de 1:11 De kleine stukjes naar mn werk, koude motor en korte afstanden, rijd ik 1 op 8,5 a 9.
Gemiddeld zit ik dus op 1:10
Maar is dus helemaal afhankelijk of je van trappen houdt.
ik rij ook een 320i,toen ik hem kocht was het 12l op de 100 km,heb hem nu ongeveer 2 maanden en rij nu zo rond de 9 l op de 100 km,ik rij ongeveer 20 km per dag[woon/werk] en nog een beetje tussendoor,en ongeveer 1 keer per mnd naar goes en terug[2 keer in het weekend,vrijdag heen en weer en zondag weer heen en weer].het laagste wat ik gereden heb was 7,4 l op de 100 km.
groeten van alex.
groeten van alex.
Ik zit nu met de 325 touring automaat op 10l/100km volgens de BC.
Dat is inclusief korte stukjes in de stad enzo.
In het begin wat langere stukken gereden op de snelweg ("iets" boven de maximum snelheid
) en zat het verbruik op 9l/100km.
Helemaal niet verkeerd.
Dat is inclusief korte stukjes in de stad enzo.
In het begin wat langere stukken gereden op de snelweg ("iets" boven de maximum snelheid

Helemaal niet verkeerd.
En uit welk jaar komt je 325 touring?
Waarschijnlijk nog vrij recent?
Want die motoren zijn een stuk zuiniger geworden ten opzichte van het type dat ik heb.. (323i)
Want die motoren zijn een stuk zuiniger geworden ten opzichte van het type dat ik heb.. (323i)
Uit 2001, dus net voor de facelift.Mark schreef:En uit welk jaar komt je 325 touring?
Hmm oke, maar toen is er al wel een update van de motor geweest..
Maar buiten dat, doe je het toch best netjes met je verbruik!
Ik heb hem nu nog op 9,3 weten te houden na zo 30 / 40 km gereden..
Maar dat ga ik niet volhouden, zelf oma komt zo bijna voorbij
Maar buiten dat, doe je het toch best netjes met je verbruik!

Ik heb hem nu nog op 9,3 weten te houden na zo 30 / 40 km gereden..
Maar dat ga ik niet volhouden, zelf oma komt zo bijna voorbij