Welke banden?
Re: Welke banden?
Waarom monteert BMW op mijn 16" style 136 velgen 225/50/16 ipv de naar mijn idee gangbare 205/55-16? Het staat wl stoer hoor, maar duurder en meer rolweerstand.
Omdat dat de goede maat is voor jouw velg:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/1360.htm
Volgens mij wordt alleen op de 15" velg een 205 gemonteerd. Vanaf 16" is het minimaal 225 (voor de e46).
Je kunt natuurlijk altijd zelf aangeven dat je een smallere band wilt, maar standaard op die velg is 225.
http://felgenkatalog.auto-treff.com/1360.htm
Volgens mij wordt alleen op de 15" velg een 205 gemonteerd. Vanaf 16" is het minimaal 225 (voor de e46).
Je kunt natuurlijk altijd zelf aangeven dat je een smallere band wilt, maar standaard op die velg is 225.
Schijnen nogal hard te slijtenJaapi schreef:Heb sinds kort Uniroyal rainsport2 (zomerbanden) maar ik vind ze top
Ik vond dat onder mijn vorige auto wel meevallen, hebben wel lekker grip die bandjes en zijn mooi geprijsd... Ik vond ze alleen vrij breed vallen (niet alle 225 banden zijn evenbreed zeg maar), maar op een BMW heb je daar normaal gesproken ook niet zo heel veel last van omdat die toch behoorlijk wat ruimte heeft in de wielkasten.
-
Op mijn 328i zit Wielmaat: 7 x 16 205/55 R16V OEM sterspaak 45, dus 205 is wel degelijk geleverd in 16". Misschien alleen voor de overgang naar M54, dat durf ik niet te zeggen.PIR3lly schreef: Volgens mij wordt alleen op de 15" velg een 205 gemonteerd. Vanaf 16" is het minimaal 225 (voor de e46).
Eigenlijk was 225 geen overbodige luxe geweest denk ik maar zou dat mogelijk zijn om dat op die velgen te leggen?
Never underestimate the power of a BMW!
Op mijn pa's 320d zit ook mooi 205 op 16" en da's wel lekker voor je verbruik
Ah ja, je hebt gelijk. Die seven velgen zijn inderdaad ook met 205 geleverd. Maar das 1 van de weinige.Dreier-reihe schreef: Op mijn 328i zit Wielmaat: 7 x 16 205/55 R16V OEM sterspaak 45, dus 205 is wel degelijk geleverd in 16". Misschien alleen voor de overgang naar M54, dat durf ik niet te zeggen.
Eigenlijk was 225 geen overbodige luxe geweest denk ik maar zou dat mogelijk zijn om dat op die velgen te leggen?
Het is zeker mogelijk daar 225 onder te doen. Zijn in beide maten geleverd:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/450.htm
Precies, zo ook mijn 136 velg. De vorige eigenaar heeft voor 225 gekozen terwijl ook 205 geleverd is. 225 staat mooi en 205 is goedkoper en zuiniger qua brandstof.
Goedkoper en zuiniger is het inderdaad.
Maar volgens mij (en het linkje dat ik geplaatst heb) is 225 de standaard maat die onder jouw velg werd geleverd. 205 kan natuurlijk best en als je voor zuinig en goedkopere banden wilt gaan, dan is het voor de volgende wissel waarschijnlijk aan te raden even goed rond te zoeken naar een goede band in die maat (205/55). Ze worden in ieder geval erg veel gebruikt. Een jaartje terug kwamen de bridgestone turanza's ER300 en bijvoorbeeld de Continental PremiumContact 2 in die maat erg goed uit de test. Wel weer iets duurder in die klasse voor zo'n 75 euro per band terwijl je een dunlop of goodyear hebt voor een kleine 70 euro.
De 225/50 begint pas boven de 100 euro, dus het kan je al een dikke 100 euro schelen op 4 banden.
Maar volgens mij (en het linkje dat ik geplaatst heb) is 225 de standaard maat die onder jouw velg werd geleverd. 205 kan natuurlijk best en als je voor zuinig en goedkopere banden wilt gaan, dan is het voor de volgende wissel waarschijnlijk aan te raden even goed rond te zoeken naar een goede band in die maat (205/55). Ze worden in ieder geval erg veel gebruikt. Een jaartje terug kwamen de bridgestone turanza's ER300 en bijvoorbeeld de Continental PremiumContact 2 in die maat erg goed uit de test. Wel weer iets duurder in die klasse voor zo'n 75 euro per band terwijl je een dunlop of goodyear hebt voor een kleine 70 euro.
De 225/50 begint pas boven de 100 euro, dus het kan je al een dikke 100 euro schelen op 4 banden.
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 25 mar 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb onder de passat altijd 205-55-16 Continental Sport Contact 2 gehad, fijne band die lang meegaat.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Grappig detail,
Had hiervoor de Dunlop Sport Maxx.
Deze hadden een draairichting.
Nu dus de Dunlop Sport Maxx TT.
Deze hebben geen draairichting, maar een aanduiding welke kant van de band aan de buitenzijde moet zitten.
Heb zelf nog niet met de wagon gereden, dus kan nog niet echt iets zeggen over handling.
Afrolgeluid is wel lekker laag. (lager als de Sport Maxx, als ik het me nog goed kan herrinneren)
Had hiervoor de Dunlop Sport Maxx.
Deze hadden een draairichting.
Nu dus de Dunlop Sport Maxx TT.
Deze hebben geen draairichting, maar een aanduiding welke kant van de band aan de buitenzijde moet zitten.
Heb zelf nog niet met de wagon gereden, dus kan nog niet echt iets zeggen over handling.
Afrolgeluid is wel lekker laag. (lager als de Sport Maxx, als ik het me nog goed kan herrinneren)
-
Ik heb nieuwe banden nodig heeft iemand ervaring met GoodYear Eagle Vector??
qua profiel zien ze er goed uit.
Banden met V-profiel gaan vaak zoemen als ze wat minder profiel krijgen.
Banden met V-profiel gaan vaak zoemen als ze wat minder profiel krijgen.
-
Hoe ze er uit zien kan me dus niks schelen:P. Gaat mij erom hoe ze rijden met nat en droog wegdek.
Ik heb nu rondom Michelin Premacy HP onder de Touring. Deze schijnen niet zo snel te cuppen als de oude en mijn pa heeft ze alweer 15000km onder zijn Touring. Rijdt nu weer mooi stil en de Premacy heeft zo ontzettend veel grip in nat Ik ben benieuwd hoe ze na verloop van tijd gaan bevallen.