Banden probleem
Banden probleem
Goedenavond,
Sinds enkele tijd heb ik een probleem met 1 van mijn banden, hopelijk heeft hier iemand een idee van de oorzaak.
Rond februari heb ik 4 banden laten vervangen vanwege slijtage. Na ongeveer 2 weken rijden blijkt er nog maar 1 bar druk in de band linksachter te zitten. Vervolgens heb ik de band weer bijgevuld tot 2,2 bar en na 2 weken weer hetzelfde probleem. Om van dit gezeur af te zijn, heb ik 2 weken terug de band laten vervangen. Ik heb de laatste tijd nogal wat gaten in de weg volop geraakt, mogelijk was de band lek of beschadigd geraakt. Echter blijkt nu dat de band weer langzaam leeg loopt, wederom 1 bar duk over na 2 weken...
Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn? Dit probleem had ik niet met de banden die in februari vervangen zijn en 2 lekkages zo snel achter elkaar die de band in 2 weken leeg doet lopen, is iets te veel toeval.
Alvast bedankt
Sinds enkele tijd heb ik een probleem met 1 van mijn banden, hopelijk heeft hier iemand een idee van de oorzaak.
Rond februari heb ik 4 banden laten vervangen vanwege slijtage. Na ongeveer 2 weken rijden blijkt er nog maar 1 bar druk in de band linksachter te zitten. Vervolgens heb ik de band weer bijgevuld tot 2,2 bar en na 2 weken weer hetzelfde probleem. Om van dit gezeur af te zijn, heb ik 2 weken terug de band laten vervangen. Ik heb de laatste tijd nogal wat gaten in de weg volop geraakt, mogelijk was de band lek of beschadigd geraakt. Echter blijkt nu dat de band weer langzaam leeg loopt, wederom 1 bar duk over na 2 weken...
Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn? Dit probleem had ik niet met de banden die in februari vervangen zijn en 2 lekkages zo snel achter elkaar die de band in 2 weken leeg doet lopen, is iets te veel toeval.
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Optical op 27 mar 2010, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Re: Banden probleem
Slecht ventiel? ik had een ventiel vol met haarscheurtjes x| ,
anders slechte velg..(haarscheurtjes, deuken etc?) (lijkt me vergezocht hoor maar dat zou ik dan denken...)
anders slechte velg..(haarscheurtjes, deuken etc?) (lijkt me vergezocht hoor maar dat zou ik dan denken...)
Re: Banden probleem
Ook het ventiel is 2 keer vervangen, dan blijft idd de velg over ;(
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Re: Banden probleem
nou, dat van de velg was van mij maar een wilde gok hoor, dus wacht maar wat andere reacties af.
Re: Banden probleem
Sommige stoeprandschade kan zoiets al tot gevolg hebben... Schade aan een velg kan zeker een leeglopende band veroorzaken helaas.
Re: Banden probleem
Oppompen tot 3bar en dan geheel inspuiten met zeepwater met een planten spuit.
Zeker weten dat je de lekkage vindt.
Zeker weten dat je de lekkage vindt.
Re: Banden probleem
of hij klapt eraf als de band al een zwak/lek punt heeft
Laatst gewijzigd door 320driver op 29 mar 2010, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. quoten
Re: Banden probleem
Een band die gewoon in orde is kan makkelijk 3 bar hebben.
Na het monteren van een band moet deze opgepompt worden naar overspanning ong. 3bar zo dat deze goed op de velg gaat zitten.
Vervolgens af laten lopen en op de gewenste spanning zetten.
Een band die geen 3 bar kan hebben kun je beter niet onder de auto hebben.
Op de zaak hebben we eens geprobeerd een gladde band kapot te pompen.
Dit lukte niet ondanks de 9 bar.
Een band die geen schade aan het karkas heeft kan wel wat hebben.
Ik rijd zelf met 215/55R16 Goodyear met 2.8bar er in.
Na het monteren van een band moet deze opgepompt worden naar overspanning ong. 3bar zo dat deze goed op de velg gaat zitten.
Vervolgens af laten lopen en op de gewenste spanning zetten.
Een band die geen 3 bar kan hebben kun je beter niet onder de auto hebben.
Op de zaak hebben we eens geprobeerd een gladde band kapot te pompen.
Dit lukte niet ondanks de 9 bar.
Een band die geen schade aan het karkas heeft kan wel wat hebben.
Ik rijd zelf met 215/55R16 Goodyear met 2.8bar er in.
Re: Banden probleem
ga terug naar de garage met de klacht. zij zullen het voor je oplossen. ik ga er even van uit dat de leegloop voor de banden wissel niet het geval was? in dat geval mag je de velg uitsluiten. zal waarschijnlijk toch het ventiel zijn.
Laatst gewijzigd door Flyingd op 28 mar 2010, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder twijfel de mooiste Touring
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: Banden probleem
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Wel met winterbanden, maar dat mag niks uitmaken.
Ik had LM velgen, welke gecorrodeerd/geoxideerd waren.
En dan net op de rand, waar de band op de velg komt en dus afdicht.
Daardoor dichte de boel niet meer 100 % af, m.a.g. een langzaam leeglopende band.
Remedie : de velgrand lichtjes opschuren (waterproof schuurpapier), en opnieuw lakken.
Dit koste me € 25,-, goedkoper dan een nieuwe band/velg.
Hopelijk kan je hier wat mee.
Trouwens, elke bandenboer kan het wiel toch onderdompelen en zo het lek opsporen ????
Wel met winterbanden, maar dat mag niks uitmaken.
Ik had LM velgen, welke gecorrodeerd/geoxideerd waren.
En dan net op de rand, waar de band op de velg komt en dus afdicht.
Daardoor dichte de boel niet meer 100 % af, m.a.g. een langzaam leeglopende band.
Remedie : de velgrand lichtjes opschuren (waterproof schuurpapier), en opnieuw lakken.
Dit koste me € 25,-, goedkoper dan een nieuwe band/velg.
Hopelijk kan je hier wat mee.
Trouwens, elke bandenboer kan het wiel toch onderdompelen en zo het lek opsporen ????
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
Re: Banden probleem
Ik ben er van uit gegaan dat de stappen hier boven beschreven al zijn doorlopen,en het probleem er nog steeds is.
Als je de band zelf inspuit met sop en daarna weet waar deze lekt, kom je beslagen te ijs als je voor de derde keer terug gaat met het zelfde probleem.
Als je de band zelf inspuit met sop en daarna weet waar deze lekt, kom je beslagen te ijs als je voor de derde keer terug gaat met het zelfde probleem.
Re: Banden probleem
Bedeankt voor alle reacties.
Het probleem was inderdaad nog niet voor de bandenwissel, pas erna. Ik kan de band idd even proberen in te spuiten met sop, en kijken of er ergens een lekkage zit. Ik vraag me dan wel af of dit te zien is gezien het 2 weken duurt voordat er 1,2 bar uitgelopen is.
Van de week ook maar even terug naar de garage, ben er een beetje klaar mee
Het probleem was inderdaad nog niet voor de bandenwissel, pas erna. Ik kan de band idd even proberen in te spuiten met sop, en kijken of er ergens een lekkage zit. Ik vraag me dan wel af of dit te zien is gezien het 2 weken duurt voordat er 1,2 bar uitgelopen is.
Van de week ook maar even terug naar de garage, ben er een beetje klaar mee
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Re: Banden probleem
Heb je grote kans dat ze de afsluitrand niet goed schoongemaakt hebben.
Daar zit vaak een hoop vuil. Dit moet je echt goed uitborstelen, anders lekken ze zeker.
Daar zit vaak een hoop vuil. Dit moet je echt goed uitborstelen, anders lekken ze zeker.
Re: Banden probleem
een band oppompen voor de gein tot 9 bar??? als die gaat ga jij tussen 6 plankjes weg en krijg je vier regeltjes tekst in de televaag de volgen de dag...