Verlaging
-
Jan-Pieter
Verlaging
Sinds kort heb ik originele 18 inch style 32 velgen onder de auto. Met 8J voor en 8,5J achter. Een breedset dus.
Voor ligt bandmaat 225/40/18 en achter 255/35/18.
De standaard vering zit nog onder de auto. Het is een 320d touring uit 2002. Kan ik mijn auto gewoon verlagen? Of gaan de banden dan aanlopen? Ik zat te denken om voor 4 cm en achter 3,5 cm te verlagen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Voor ligt bandmaat 225/40/18 en achter 255/35/18.
De standaard vering zit nog onder de auto. Het is een 320d touring uit 2002. Kan ik mijn auto gewoon verlagen? Of gaan de banden dan aanlopen? Ik zat te denken om voor 4 cm en achter 3,5 cm te verlagen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Re: Verlaging
Met een oem set en standaard bandenmaat zal het volgens mijn niet zo'n probleem gaan geven.
Eibach setje is daarbij waarschijnlijk de veiligste keuze.
Eibach setje is daarbij waarschijnlijk de veiligste keuze.
-
Jan-Pieter
Bedankt! Dan ga ik denk ik voor een Eibachsetje.
-
Griffendahl
Afhankelijk van hoe je wilt verlagen. Sommige schroefsets hebben bredere veerpoten en veren en hierdoor kunnen OEM velgen vanwege de hoge offset wel eens aanlopen. Echter die hoge offset is hier gelijk je voordeel want je hebt daardoor aan de buitenkant ruimte zat voor een kleine spoorverbreder, 5mm is meestal al wel genoeg.
Als je gaat verlagen met alleen veren zou je sowieso geen problemen moeten hebben.
Als je gaat verlagen met alleen veren zou je sowieso geen problemen moeten hebben.
Ik rij ook met deze breedset in combinatie met de Eibach-prokit verlagingsset, gaat prima en loopt nergens aan.
Auto blijft ook redelijk comfortabel met deze setup. De voorzijde zakt met de prokit circa 35 mm en de achterzijde zo'n 20 tot 25 mm.
De achterzijde bleef bij mij in het begin op zo'n 20 mm hangen. Na een jaartje rijden zijn de veren iets meer ingezakt en is hij 25 mm in totaal gezakt.
Niet twijfelen dus maar gewoon doen. Als m'n auto gewassen is zal ik een paar foto's plaatsen om te laten zien hoe het eindresultaat eruit zal zien bij jou auto
Auto blijft ook redelijk comfortabel met deze setup. De voorzijde zakt met de prokit circa 35 mm en de achterzijde zo'n 20 tot 25 mm.
De achterzijde bleef bij mij in het begin op zo'n 20 mm hangen. Na een jaartje rijden zijn de veren iets meer ingezakt en is hij 25 mm in totaal gezakt.
Niet twijfelen dus maar gewoon doen. Als m'n auto gewassen is zal ik een paar foto's plaatsen om te laten zien hoe het eindresultaat eruit zal zien bij jou auto
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Hoe zit het met heuvels? Raak je makkelijk zo'n hobbel of valt het alleen wel mee?
Das mooi! Hoef ik daar niet bang voor te zijn
in jouw geval zou ik iets meer opletten (h) , die lip steekt verder naar voren uit....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ja daarom, daar ben ik dus ook bang voor. Maar ik wil wel dat de auto zeg maar naar voren "hangt"
-
Jan-Pieter
Ik zie uit naar je foto's! 
Het word pas eind april begin mei dat de verlaging komt..Helaas moet nog sparen