DVN-E46 Informatie Topic! V6 Android!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: OEM look dubbel din systeem
Omdat deze dat ook kan. (of zegt te kunnen)
En dan kan je ook nog eens je oude vertrouwde wisselaar kan blijven gebruiken.
Optisch vind ik hem in ieder geval beter overeenkomen met OEM.
En dan kan je ook nog eens je oude vertrouwde wisselaar kan blijven gebruiken.
Optisch vind ik hem in ieder geval beter overeenkomen met OEM.
- Dominic-Breda
- Berichten: 983
- Lid geworden op: 19 jun 2009, 20:40
- Locatie: NBrabant
Re: OEM look dubbel din systeem
Is het eigenlijk mogelijk om een externe HD via USB aan te sluiten op de dynavin?
Want hij krijgt de voeding dat via USB.
Bv een Western digital passport 320gb
Want hij krijgt de voeding dat via USB.
Bv een Western digital passport 320gb
Re: OEM look dubbel din systeem
Daar is al wat over geplaatst toch? Over HDD aansluiten? En anders gewoon proberen, heb je je antwoord snel genoeg.
Klikkerdeklik
Klikkerdeklik
- Dominic-Breda
- Berichten: 983
- Lid geworden op: 19 jun 2009, 20:40
- Locatie: NBrabant
Re: OEM look dubbel din systeem
Ja dat begrijp ik , maar moet hem dan eerst kopen.
En als het dan niet werkt (|
En als het dan niet werkt (|
Re: OEM look dubbel din systeem
Dan heb je wel een hele mooie externe HDD ...
- Dominic-Breda
- Berichten: 983
- Lid geworden op: 19 jun 2009, 20:40
- Locatie: NBrabant
Re: OEM look dubbel din systeem
hahha,
De USB op de radio moet 5volt geven en dan is het gewoon mogelijk.
Dit moet ik dus zien te weten te komen.
De USB op de radio moet 5volt geven en dan is het gewoon mogelijk.
Dit moet ik dus zien te weten te komen.
Re: OEM look dubbel din systeem
Hallo, even een vraagje ik heb alles aangesloten en ding werkt echt perfect, ben er echt blij mee, maar als ik mijn contact uit heb gehad, zijn al mijn instellingen op het apparaat weg.. Moet ik daarvoor nog iets met de bedrading doen ofzo?
alvast bedankt
alvast bedankt
Re: OEM look dubbel din systeem
Waarschijnlijk je plus draad niet op een constant stroom gezet, maar op het contact.
Re: OEM look dubbel din systeem
Ik snap niet wat je bedoelt, de plus en massa draad zitten toch gewoon op die dikke stekker?
Re: OEM look dubbel din systeem
Als je het contact uit zet en de radio verliest daardoor al zijn instellingen, dan wordt de stroom compleet van het apparaat gehaald (net alsof je de accupool eraf zou halen). Er moet echter meestal een aansluiting zijn die altijd stroom heeft, onafhankelijk van de stand van de contact sleutel. Dit zorgt er dan voor dat de radio zijn instelling vast blijft houden.
Vermoedelijk zit de aansluiting van constant stroom op de radio dus op het contact, wat niet zo hoort.
Nu heb ik zelf niet zo'n radio en ik heb hem ook niet bij iemand ingebouwd, dus ik weet niet precies wat voor aansluitingen erop zitten.
dominic-breda had hier overigens hetzelfde probleem, dus ik denk dat hij je wel verder kan helpen.
Vermoedelijk zit de aansluiting van constant stroom op de radio dus op het contact, wat niet zo hoort.
Nu heb ik zelf niet zo'n radio en ik heb hem ook niet bij iemand ingebouwd, dus ik weet niet precies wat voor aansluitingen erop zitten.
dominic-breda had hier overigens hetzelfde probleem, dus ik denk dat hij je wel verder kan helpen.
Re: OEM look dubbel din systeem
klopt, je moet de gele/oranje draad omwisselen met de rode.
De een is geschakelde plus, de ander permanent.
Als je deze omdraait krijg je dus het probleem dat de radio het wel doet, maar niet z'n geheugen behoudt.
Aan de stuurkant zitten de stroomstekkers op de achterkant van de radio. Hier zit ook een zwart blokje in de bekabeling met de zekering. De draad met de zekering moet de continu plus zijn. De andere rood, orange of geel moet dan geschakelde plus zijn.
Pak er een multimetertje bij en meten is weten.
De een is geschakelde plus, de ander permanent.
Als je deze omdraait krijg je dus het probleem dat de radio het wel doet, maar niet z'n geheugen behoudt.
Aan de stuurkant zitten de stroomstekkers op de achterkant van de radio. Hier zit ook een zwart blokje in de bekabeling met de zekering. De draad met de zekering moet de continu plus zijn. De andere rood, orange of geel moet dan geschakelde plus zijn.
Pak er een multimetertje bij en meten is weten.
Re: OEM look dubbel din systeem
Sorry maar ik snap het niet precies, hoe bedoel je omwisselen? ik heb er zelf nog niets aan veranderd aan de bedrading. bedankt
En welke draad is het precies:
Orange: Key indicator
Red: ignition wire
En welke draad is het precies:
Orange: Key indicator
Red: ignition wire
Re: OEM look dubbel din systeem
yes, die moet je zo monteren dat ze andersom zitten, oftewel kruislings.
Je kan natuurlijk even kijken of je met een heel klein schroevendraaiertje o.i.d. de draden in je bmw stekker om kan wisselen.
Heb je geen rode draad???
met iets van accu+ of permanent +.accu ofzow?
Je kan natuurlijk even kijken of je met een heel klein schroevendraaiertje o.i.d. de draden in je bmw stekker om kan wisselen.
Heb je geen rode draad???
met iets van accu+ of permanent +.accu ofzow?
Re: OEM look dubbel din systeem
Ik heb net eens de moeite genomen om heel dit topic door te nemen... Wel bedankt hoor iedereen, nu wil ik ook zo'n ding !!! Aargl...
Alleen zit ik ook met dat 'probleem' dat ik mijn clima een trapje naar beneden moet gooien en dat ik de roostertjes zou moeten uitbouwen om het radio/clima frame er uit te halen...
Toch er nog ns over nadenken :p
Alleen zit ik ook met dat 'probleem' dat ik mijn clima een trapje naar beneden moet gooien en dat ik de roostertjes zou moeten uitbouwen om het radio/clima frame er uit te halen...
Toch er nog ns over nadenken :p
- Dominic-Breda
- Berichten: 983
- Lid geworden op: 19 jun 2009, 20:40
- Locatie: NBrabant