MissCompact schreef:Of als je probeert om met 4000 toeren (bij stilstand) en de versnelling in de vijf ineens de koppeling op laat komen en daarbij ietsje gas houdt.
Dit hebben we geprobeerd en we konden wegrijden zonder dat de motor uitviel, de koppeling rook je daarna wel weer vreselijk.

In een keer de koppeling laten schieten neem ik aan dan. Iedereen kan natuurlijk weg rijden in de vijfde versnelling en de koppeling opbranden. Het gaat er om of de koppeling goed pakt. Als je dit dus doet en dus de koppeling heel snel op laat komen zal eigenlijk altijd de motor afslaan om dat je weg wil rijden in de vijf, wat dus bij snel opkomen van de koppeling dus nooit zal lukken.
Slipt de koppeling door (met je voet van het pedaal af) en kan je wegrijden dan is dus zeker je koppeling aan vervanging toe (of je drukgroep). De drukgroep is het gedeelte wat er voor zorgt dat je koppelingsplaten op elkaar gedrukt worden.
Als dit niet goed werkt slijten je platen veel harder en heb je dus ook last van een slippende koppeling.
Bij problemen van 1 van beide vervang je altijd beiden. Als de 1 slecht is, is de ander dat eigenlijk ook altijd.