WATER IN DE AUTO!!!
WATER IN DE AUTO!!!
BMW 318IS uit 6-'97 Sedan
Ik was bezig met mijn power kabels te leggen voor mijn versterker,
had de bijrijders stoel eruit, en toen zag ik dat het onder de bekleding helemaal nat was van het water!!!!
later zag ik ook een 2 a 3 cm water in mijn reservewiel kuip in de kofferbak staan!!
heb alles droog gemaakt en even afwachten of het weer nat word!
Weet iemand hoe dit kan? er is niks omgevallen ofzo en heb eigenlijk nooit vocht of flessen in de auto staan ofzo.
Wat kan ik hieraan doen?
Gr Wesley
Ik was bezig met mijn power kabels te leggen voor mijn versterker,
had de bijrijders stoel eruit, en toen zag ik dat het onder de bekleding helemaal nat was van het water!!!!
later zag ik ook een 2 a 3 cm water in mijn reservewiel kuip in de kofferbak staan!!
heb alles droog gemaakt en even afwachten of het weer nat word!
Weet iemand hoe dit kan? er is niks omgevallen ofzo en heb eigenlijk nooit vocht of flessen in de auto staan ofzo.
Wat kan ik hieraan doen?
Gr Wesley
Re: WATER IN DE AUTO!!!
reservewielkuip is het laagste deel dus daar komt het iig niet vandaan...
- controleer even of links van de tunnel ook water staat (Dus de bestuurderskant) is dit niet het geval dan is er een kans dat het een lekkend deurrubber is
- controleer ook even in je schutbord of alle rubber doppen in de gaten zitten! voor zover je dit kunt zien, er zit er zowiezo een onder de accu(bak)
- haal het paravan weg (pas op als die net zo oud is als de auto is die zeer breekbaar) en kijk of het water daar netjes weg kan en niet de "afvoer" dicht zit met takjes/blaadjes of andere meuk (afvoer zit uiterst links en rechts bij de spatschermen en is gewoon een kleine opening tussen het plaatwerk)
om het water eruit te halen, haal je stoel er uit, klik wat plastic los zodat je de vloerbedekking op kunt tillen en dan kun je met een waterstofzuiger het meeste wel wegkrijgen
- controleer even of links van de tunnel ook water staat (Dus de bestuurderskant) is dit niet het geval dan is er een kans dat het een lekkend deurrubber is
- controleer ook even in je schutbord of alle rubber doppen in de gaten zitten! voor zover je dit kunt zien, er zit er zowiezo een onder de accu(bak)
- haal het paravan weg (pas op als die net zo oud is als de auto is die zeer breekbaar) en kijk of het water daar netjes weg kan en niet de "afvoer" dicht zit met takjes/blaadjes of andere meuk (afvoer zit uiterst links en rechts bij de spatschermen en is gewoon een kleine opening tussen het plaatwerk)
om het water eruit te halen, haal je stoel er uit, klik wat plastic los zodat je de vloerbedekking op kunt tillen en dan kun je met een waterstofzuiger het meeste wel wegkrijgen
-- Houdoe wanne --
Moeten de ruiterwissers eraf, als je de paravaan wilt verwijderen? Mijne zitten namelijk zo goed vast dat ik ze niet meer loskrijg.
Is er ook een mogelijkheid om het waterafvoersysteem schoon te maken zonder je ruitenwissers te verwijderen?
Is er ook een mogelijkheid om het waterafvoersysteem schoon te maken zonder je ruitenwissers te verwijderen?
ik zal straks even bij mijn auto kijken of ik een andere optie zie...
-- Houdoe wanne --
ik snap even niet helemaal waar je het over hebt,
ik moet mijn ruitenwisserbladen eraf halen, en dan moet ik wat losmaken?
water heb ik met handdoeken uit de auto gedept en is tot nu toe nog redelijk droog, heeft hier ook nog niet echt geregend
maar even in de gaten houden dus.
Heb je mischien een foto met wat je bedoelt?
Bedankt wederom
Groeten uit Brabant!
ik moet mijn ruitenwisserbladen eraf halen, en dan moet ik wat losmaken?
water heb ik met handdoeken uit de auto gedept en is tot nu toe nog redelijk droog, heeft hier ook nog niet echt geregend
maar even in de gaten houden dus.
Heb je mischien een foto met wat je bedoelt?
Bedankt wederom
Groeten uit Brabant!
Je moet je ruitenwissers loshalen om de paravan te kunnen weghalen... een andere manier is er naar mijn weten niet.
Spuit ze eens in met wat WD40... ff laten zitten en dan met een flinke ratel proberen los te draaien. Moet wel lukken!
....desnoods met een luchthamer.
Succes ermee!
Spuit ze eens in met wat WD40... ff laten zitten en dan met een flinke ratel proberen los te draaien. Moet wel lukken!
....desnoods met een luchthamer.
Succes ermee!
Kijk eerst ook eens de afwaterdoppen in de bodem na die willen ook wel is niet goed zitten en de dopjes in je achterwielkassen zitten voorin meer naar onderen ik had het ook of inderdaad wat al eerder gemeld werdt je raamrubbers en dergelijken
Jongens jullie zitten in de verkeerde richting denk ik, ik heb zelf meerdere malen mee gemaakt dat het via de achterlichten naar binnen kwam, trek de afdek kap van het achterlicht er maar een af en dan zie je (misschien als dat het werkelijk is) een spoor van water/vocht dat komt zeer vaak voor.
M.v.g W&M
M.v.g W&M
en over de vloer (had ik niet mee gekregen) check je achterbank eens of die nat worden van onderen eruit halen dus en kijken, dan loopt het via de achterkant naar voren.
wat je ook nog kunt checken zijn je wielranden hier kan een kier ontstaan (wiel er even af en dan kijken of voelen), misschien is er een keer een stukje ingelast ofzo en niet goed afgwerkt en loopt het daar naar binnen, wat ook kan is idd wat al gezegd werd de afdicht doppen onder de auto.
wat je ook nog kunt checken zijn je wielranden hier kan een kier ontstaan (wiel er even af en dan kijken of voelen), misschien is er een keer een stukje ingelast ofzo en niet goed afgwerkt en loopt het daar naar binnen, wat ook kan is idd wat al gezegd werd de afdicht doppen onder de auto.