Lekkage koelvloeistof (onder vuldop)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
MarcoM

Lekkage koelvloeistof (onder vuldop)

Bericht door MarcoM » 14 apr 2010, 14:55

Mochten meerdere een moeilijk te vinden koelvloeistof lekkage hebben, misschien een tip om de omgeving van onderstaand onderdeel te controleren. Onderdeel zelf is niet dusdanig te controleren omdat het met slang geleverd wordt.

Ik was ongeveer 1 liter koelvloeistof (voldoende voor het storingslampje) kwijt per 14 dagen. Optisch was nauwelijk iets te zien (onder de vuldop). Met 28,- euro en een kwartiertje werk ben je klaar.

Ook dit (heb ik me laten vertellen) is weer een typisch BMW gevalletje, dat de kunstof delen van het koelsysteem ongeveer 8 jaar bestand zijn tegen koelvloeistof, druk en temp verschillen.

Afbeelding

Michiel Bos

Re: Lekkage koelvloeistof (onder vuldop)

Bericht door Michiel Bos » 15 apr 2010, 12:09

Das een interssante Marco! Ik loop namelijk ook al een tijdje te tobben met koelvloeistofverlies..

Alleen hier:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ing_plate/

Staat ie niet tussen, kan je ons wellicht van wat meer foto's voorzien?

Alvast bedankt!

Groet,

Michiel.

Optical

Bericht door Optical » 16 apr 2010, 13:33

Dan heb je geluk gehad, bij mij is de slang van dit koppelstuk afgeschoten. Gevolg; liters koelvloeistof kwijt in enkele seconden :+
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

MarcoM

Bericht door MarcoM » 16 apr 2010, 13:53

Afbeelding

Afbeelding

vanwijmen

Bericht door vanwijmen » 17 sep 2011, 14:43

Vond dit topic. Mijn E60 heeft ook zo'n probleem. BMW dealer en reviseur hebben het koelsysteem onder druk gezet maar kunnen geen lekkages vinden. Auto is ook gesnuffeld, conclusie: koppaking is heel. Ook geen witte rook oid. Lekkage is niet te vinden als je karton onder de motor legt. Ik weet het niet meer. Auto is 8 jaar oud, rijdt verder top.

Ik heb LPG laten inbouwen, maar daarvoor moest ik elke maand al 1 liter koelvloeistof bijvullen, thermostaat, expansievat vervangen, waterpomp werkt gewoon.

Zou dit probleem ook bij mij kunnen spelen? 225d kilometer gelopen. M54B22 motor. Bedankt alvast

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”