Carterventilatie 320D zonder filter?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
misterx

Carterventilatie 320D zonder filter?

Bericht door misterx » 19 apr 2010, 13:17

Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een 320CD uit 2004. Heeft 2 ton gelopen en ziet er echt subliem uit

Afbeelding

Nu heb ik afgelopen weekend, na het lezen van de 320D wel en wee topic, perventief de Swirl Flaps en carterventilatie bekeken.

De swirl flaps zagen er een beetje vies uit, maar alles leek recht en stevig, dus heb ik ze alle vier schoongemaakt (egr ook) en weer teruggeplaats. EGR klep was ook behoorlijk vies, maar is nu ook schoon.

De carterventilatie heb ik ook gedemonteerd om te controleren of deze verstopt was, maar er zat geen filter in? Dit vond ik erg vreemd, en mijn vraag is dan ook of deze zonder filter geen schade veroorzaakt en/of ik toch een nieuwe moet plaatsen met filter?

Ook fluit mijn turbo er aardig op los op het moment van goed doortrekken en schakelen. Als de versnelling er al in ligt en ik rij rustig naar hogere toeren en schakel dan, dan hoor ik hem niet. is dit correct? (er zit wel een KN luchtfilter in)

thankx
My driving is rivaled only by the lightning bolts from the heavens!

Opt1mus
Contacteer:

Re: Carterventilatie 320D zonder filter?

Bericht door Opt1mus » 19 apr 2010, 14:22

bij de FL diesels heeft de carterventilatie een modificatie gekregen, er zit nu geen filter maar een membraan in. Je hebt dus de nieuwste uitvoering.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 19 apr 2010, 17:13

Niet helemaal waar; ik had er nog een filter inzitten. (Blegh, was die vies zeg)
Die heb ik overigens vervangen voor een membraam.

misterx

Bericht door misterx » 20 apr 2010, 06:38

Ik denk dat ik de nieuwe type erin heb zitten (vortex), dus ik heb blijkbaar geen filter (oud type dan)
Afbeelding
My driving is rivaled only by the lightning bolts from the heavens!

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 17 okt 2011, 21:46

Dit is inderdaad het nieuwe type, niks mis mee dus en lekker laten doen! Voordeel van deze is dat je ze niet meer hoeft te vervangen. De turbo fluit bij mij ook wel wat hoor, zou me er niet heel druk om maken.

En een zeer mooie QP heb je!

Niels

Bericht door Niels » 19 okt 2011, 03:02

judaz schreef:Maar 2ton is ook al redelijk veel als dit nog de eerste turbo is....als ik dat allemaal hoor bij die E46 turbo's gaan ze meestal vroeger stuk. :r
Met een beetje geluk geldt dat niet voor deze aangezien de zwakke turbo tot 10-2003 is gebruikt..

Hier is ook nog diesel info te lezen: http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... t2412.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”