luchtfilter 320D
luchtfilter 320D
weet iemand waar deze zit?????????
Re: luchtfilter 320D
geribbelde inlaat buis volgen. dus als je voor de auto staat zit ie links naast het blok,dus je moet heel wat loshalen voor je bij het luchtfilter bent.
-
Idd heel verhaal.Zwaan schreef:geribbelde inlaat buis volgen. dus als je voor de auto staat zit ie links naast het blok,dus je moet heel wat loshalen voor je bij het luchtfilter bent.
Je moet de inlaat voor je interieurlucht er helemaal afslopen.. dan kom je al een heel eind.
moet je ook die plastic kappen aan de bovenkant eraf halen???
ik zit nu tegen een zwart stoffen ding aan te kijken die ik er van de zijkant niet afkrijg volgens mij.... 8p
ik zit nu tegen een zwart stoffen ding aan te kijken die ik er van de zijkant niet afkrijg volgens mij.... 8p
- largeproject
- Contacteer:
omethome schreef:moet je ook die plastic kappen aan de bovenkant eraf halen???
Dat maakt het leven wel een stuk makelijker. :p
En niet vergeten de schroef rechts achter bij het schutboard,je ziet hem niet zitten ,maar hij is der wel.
Heeft mijn 10 minuten gekost om hem weer te monteren. 8p
Ja want er zit ook nog een schroefje waar je moeilijk bijkomt, onder de ruitenwisser zeg maar...
Het intreur filter verwijderen en de bak waar hij in zit verwijder door middel ik meen 4 bouten,dan kan je de stalen bak weg halen en als je dan langs het schutbord kijkt zij je achter het luchtfilterhuis een inbulboutje zitten,even een verlengstuk op je rateltje zetten dan kom je er aardig goed bij.
En nu is het nog een kwestie van het luchtfilter eruit schuiven.
Hoop dat je er wat aan hebt
En nu is het nog een kwestie van het luchtfilter eruit schuiven.
Hoop dat je er wat aan hebt
Vandaag ook geprobeerd luchtfilter te vervangen. Halve auto gesloopt dus. Kom ik een eigenaardig probleem tegen. De schroefjes van het luchtfilterhuis werken met een bepaald 'veersysteem' en ik kan ze losdraaien tot ik een ons weeg, komen er niet uit. Vanboven trek ik ze er met een tangetje voorzichtig uit, alleen degene vanachter tegen het schutbord krijg ik er zo niet uit, kan er maar net aan met een dopsleutel, laat staan met een tang.
Of ben ik nu zo'n idiote klusser dat ik nog niet eens een schroefje loskrijg?
Of ben ik nu zo'n idiote klusser dat ik nog niet eens een schroefje loskrijg?
Ik heb al het halve internet afgezocht naar een step-by-step handleiding.... is echter niet te vinden ..... zou m'n luchtfilter ook moeten vervangen .... maar het ziet er naar uit dat het dus een flink pak werk én tijd vraagt ..... is er niemand die zo al een step-by-step handleiding is tegengekomen ??? .... greetz ..... :?
Als je toevallig in de buurt woont dan laat ik je wel zien hoe je het step by step eraf haalt.Sioux schreef:Ik heb al het halve internet afgezocht naar een step-by-step handleiding.... is echter niet te vinden ..... zou m'n luchtfilter ook moeten vervangen .... maar het ziet er naar uit dat het dus een flink pak werk én tijd vraagt ..... is er niemand die zo al een step-by-step handleiding is tegengekomen ??? .... greetz ..... :?
Het is best invoudig als je het weet.
-
Dank voor deze verwijzing.
Hier staat het erg duidelijk uitgelegd!
Hier staat het erg duidelijk uitgelegd!
Ik weet het wel laat het wel doen bij mn eerste volgende service beurt hahaha
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)