maar of ik nou airco uitzet of niet.
de compresor blijft gewoon mee draaien al staat hij op 0
dat neemt toch allemaal pk,s van de motor als de airco compresor telkens draait
is niet brandstofbespaarend !
de "auto" functie van de automatische airco
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Als de magneet koppeling niet afslaat, zou de compressor idd blijven werken.
Maar ik zou zeggen, kijk het nog eens goed na. Je kan het verschil haast niet zien. Vaak kan je beter even luisteren.
Ennuh, als het je om brandstofbesparing gaat, moet je maar VW Lupo 3L gaan rijden
Maar ik zou zeggen, kijk het nog eens goed na. Je kan het verschil haast niet zien. Vaak kan je beter even luisteren.
Ennuh, als het je om brandstofbesparing gaat, moet je maar VW Lupo 3L gaan rijden
Re: de "auto" functie van de automatische airco
ik denk dat het aan mijn magneetkoppeling ligt
ik heb zeker 30 min zitten kijkken airco uit en weer aan
maar helpt niks
poelie en de compresor draait gewoon door
ik ben zelf beetje monteur ik weet dat de poelie idd continu moet gaan draaien maar de compresor toch niet?
of kan het aan de nieuwe airco systeem e90 liggen ofzo?
want dat neemt nogal veel vermogen van de auto als het zo blijft door gaan !!! ;(
ik heb zeker 30 min zitten kijkken airco uit en weer aan
maar helpt niks
poelie en de compresor draait gewoon door
ik ben zelf beetje monteur ik weet dat de poelie idd continu moet gaan draaien maar de compresor toch niet?
of kan het aan de nieuwe airco systeem e90 liggen ofzo?
want dat neemt nogal veel vermogen van de auto als het zo blijft door gaan !!! ;(
- E46 Ci A2B
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 22:08
Re: de "auto" functie van de automatische airco
de poullie draait altijd het middendeel daarvan toch . kijk een gewoon naar de rol die moet normaal gezien niet draaien dacht ik .
deze poullie's bestaan uit 2 delen en door magnetisme pakt het ene het andere vast en draait alles .. is zeer moeilijk te zien beste wat je kan doen is met een alcohol stift eens een rechte lijn trekken over de poullie dan heb je iets waar je je kan op focussen zeker niet met je vingers gaan voelen
deze poullie's bestaan uit 2 delen en door magnetisme pakt het ene het andere vast en draait alles .. is zeer moeilijk te zien beste wat je kan doen is met een alcohol stift eens een rechte lijn trekken over de poullie dan heb je iets waar je je kan op focussen zeker niet met je vingers gaan voelen
Horsepower is how hard you hit the wall , Torque is how far you take the wall with you.
Re: de "auto" functie van de automatische airco
De automatische airco heeft wel degelijk instellingsmogelijkheden. Afhankelijk van de verschillende E-versies zijn sommige basisinstellingen via een gebruikersmenu in te stellen (zie manual), sommige functies alleen via het "dealermenu". Bij de E46 kan dit alleen via het dealermenu, staat me bij.
Bij de E90 kan je dit via de i-mode instellen.
De airco-functie uitzetten levert een risico op van dure reparatie: omdat het systeem uitdroogt, kan lekkage op de o-ring afdichtingen gaan optreden, hierdoor te weinig koelmiddel en olie, de compressor moet dan continu draaien om de gewenste koeling te bewerkstelligen, gaat uiteindelijk door oververhitting stuk.
Bottom line: brede sloffen eronder, spoilers, automaat, x-drive, chiptunen, boombox, en dan de airco uit vanwege de brandstof ....
Bij de E90 kan je dit via de i-mode instellen.
De airco-functie uitzetten levert een risico op van dure reparatie: omdat het systeem uitdroogt, kan lekkage op de o-ring afdichtingen gaan optreden, hierdoor te weinig koelmiddel en olie, de compressor moet dan continu draaien om de gewenste koeling te bewerkstelligen, gaat uiteindelijk door oververhitting stuk.
Bottom line: brede sloffen eronder, spoilers, automaat, x-drive, chiptunen, boombox, en dan de airco uit vanwege de brandstof ....