Motormanagement lampje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
320driver

Re: Motormanagement lampje

Bericht door 320driver » 27 apr 2010, 10:05

Zou goed kunnen inderdaad, ik hoop het voor je want bij mij zeiden ze dat ook destijds, na het vervangen van 2! lambdasondes brandde het lampje nog steeds, LMM vervangen daarna en nog steeds het lampje...uiteindelijk hebben ze m'n Carterventilatie vernieuwd inclusief alle slangen maar toen was ik een jaar verder en ruim 600 Euro armer x|
Maar dat heeft het uiteindelijk wel opgelost :!

MarcoM

Re: Motormanagement lampje

Bericht door MarcoM » 27 apr 2010, 17:32

Tot op heden ben ik inderdaad tevreden met de electronica in de auto. Iedere storing die gemeld werd had ook een serieus probleem dat relatief en goedkoop te verhelpen was. Hopelijk is dat nu (motor management) ook weer het geval. Hij staat nu bij de garage.

In geval van Olie lekkage vond ik het wel prettig dat het lampje eerst oranje gaat branden (minimum) en daarna pas rood (onder minimum).

Inmiddels uitgelezen en uitstoot gemeten. Storing op de voorste lambdasonde en uitstoot waardes niet goed. Stekker verbindingen gereinigd en storing gereset. Uitstoot nogmaals gemeten, nu goede waarden en het lampje is uit. Dit schijnt vaak genoeg te zijn, mocht het lampje op korte termijn weer gaan branden dan worden de sondes vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”