Ruitenwisservloeistof tank leeghalen
Ruitenwisservloeistof tank leeghalen
Hoi,
Van de winter is m'n pompje vervangen door de dealer en is de tank (5,3l) volgedaan met vloeistof.
Resultaat van weinig rijden is dat er denk ik nog 5,2l vloeistof inzit.
Nou wil ik die tank leeghalen en de inhoud bewaren voor van de winter. Is gewoon zonde om nu te gebruiken of weg te laten lopen.
Slangetje bij de pomp krijg ik wel los, maar de ruimte daar is zo beperkt dat er amper een bekertje of iets anders bij past om het in op te vangen.
Slangetje bij de sproeiers in de motorkap zitten zo gigantisch vast, die krijg ik met geen mogelijkheid los.
Iemand nog suggesties, of doe ik gewoon moeilijk?
Gr,
Hans
Van de winter is m'n pompje vervangen door de dealer en is de tank (5,3l) volgedaan met vloeistof.
Resultaat van weinig rijden is dat er denk ik nog 5,2l vloeistof inzit.
Nou wil ik die tank leeghalen en de inhoud bewaren voor van de winter. Is gewoon zonde om nu te gebruiken of weg te laten lopen.
Slangetje bij de pomp krijg ik wel los, maar de ruimte daar is zo beperkt dat er amper een bekertje of iets anders bij past om het in op te vangen.
Slangetje bij de sproeiers in de motorkap zitten zo gigantisch vast, die krijg ik met geen mogelijkheid los.
Iemand nog suggesties, of doe ik gewoon moeilijk?
Gr,
Hans
BMW 320i 1999
- largeproject
- Contacteer:
Re: Ruitenwisservloeistof tank leeghalen
Zoveel kost dat spul nou ook weer nbiet,zou het lekker laten zitten,ik haal het er bij mijn ook echt niet uit.
Alleen het werk al.
Alleen het werk al.
Gewoon een emmer pakken en een korte (tuin)slang. Vul de tuinslang met water totdat deze vol zit. Stop de slang in het ruitenvloeistof reservoir en de andere kant in de emmer, et voila in 30 seconden heb je het tankje leeg! Met z'n tween is het iets makkelijker.
inderdaad, ff leeghevelen.
wel het uiteinde van slang in de emmer lager houden dan het uiteinde van de slang in het tankje
wel het uiteinde van slang in de emmer lager houden dan het uiteinde van de slang in het tankje
+1 Large , WAAROM ?
Van alleen water wordt je ruit echt niet schoon....
Van alleen water wordt je ruit echt niet schoon....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Lol, was niet van plan om er water in te stoppen hoor, heb nog liters zomerspul staan.
Beetje moeilijk doen wellicht van me
't Is een beetje een principe kwestie, en ik weet dat ik moeilijk doe.
Toen dat pompje vervangen werd bij de stealer, zei de beste man, dat kost 30 euro. Is goed joh, doe maar, met zo'n vieze winterruit zie je niets.
Dat ze er vervolgens nog een uur mee bezig waren en de rekening dus op ruim 90 euro uitkwam, was ik dus beetje pissed.
Had dat zelf ook nog wel kunnen doen.
Vandaar dus bewaren die meuk
Beetje moeilijk doen wellicht van me
't Is een beetje een principe kwestie, en ik weet dat ik moeilijk doe.
Toen dat pompje vervangen werd bij de stealer, zei de beste man, dat kost 30 euro. Is goed joh, doe maar, met zo'n vieze winterruit zie je niets.
Dat ze er vervolgens nog een uur mee bezig waren en de rekening dus op ruim 90 euro uitkwam, was ik dus beetje pissed.
Had dat zelf ook nog wel kunnen doen.
Vandaar dus bewaren die meuk
BMW 320i 1999
hahaha, lol als je het idd zo bekijkt
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
Vandaag bij uitlezen van de boardcomputer kwam naar voren dat de pomp inderdaad ooit defect is geweest.
Dat zelfs dat geregistreerd wordt in de auto....
BMW 320i 1999
-
Dit noem ik nou nog eens "Ons ben zuunig"
Never underestimate the power of a BMW!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik gebruik altijd winter-oplossing.
Heb geen zin om in de winter te weinig antivries in mijn systeem te hebben, waardoor je (bijvoorbeeld) je pompje naar de knopppen helpt
Heb geen zin om in de winter te weinig antivries in mijn systeem te hebben, waardoor je (bijvoorbeeld) je pompje naar de knopppen helpt