Bonk bij schakelen achterin
Bonk bij schakelen achterin
Geachte forumgangers,
De laatste tijd voel ik bij het schakelen van 1 naar 2 bij het loslaten van de koppeling een harde bonk achterin de auto.
Hij is hoorbaar en als je op de achterbank zit ook duidelijk te voelen.
Hoe sneller ik mijn koppeling loslaat hoe harder de klap/bonk die je voelt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben namelijk helemaal niet technisch en heb geen zin om me een oor aan te laten naaien als ik naar de garage ga.
De laatste tijd voel ik bij het schakelen van 1 naar 2 bij het loslaten van de koppeling een harde bonk achterin de auto.
Hij is hoorbaar en als je op de achterbank zit ook duidelijk te voelen.
Hoe sneller ik mijn koppeling loslaat hoe harder de klap/bonk die je voelt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben namelijk helemaal niet technisch en heb geen zin om me een oor aan te laten naaien als ik naar de garage ga.
- Robbiegoal
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:29
- Locatie: Veldhoven
Re: Bonk bij schakelen achterin
Subframe zou kunnen ja. Is alleen een 320d, daarbij komt het niet vaak voor (maar kán wel). Vaker komt het subframe voor bij de 323(c)i / 328(c)i. En dan voornamelijk de vroegere jaren.
Voor de zekerheid kun je het controleren. Moet je links en rechts je achterwielen eraf halen, dan kun je het goed zien.
Voor de zekerheid kun je het controleren. Moet je links en rechts je achterwielen eraf halen, dan kun je het goed zien.
Re: Bonk bij schakelen achterin
Ik zou zeker even kijken of je subframe in order is, als die verders OK is het vrijwel zeker de achteras rubbers en/of de diff. rubbers - Ik had er namelijk ook last van, maar bij het vervangen van de diff en gelijk ook alle 3 de rubbers + achteras rubbers laten vervangen en is het bij mij over gegaan.
Increase the Peace!
Re: Bonk bij schakelen achterin
Klinkt als de diff. rubbers lijkt mij.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: Bonk bij schakelen achterin
Heb het nagekeken het is in ieder geval niet het subframe.
Iemand een idee wat het vervangen van de rubbers me gaat kosten?
Heb me laten vertellen dat dat een hoop werk is.
Iemand een idee wat het vervangen van de rubbers me gaat kosten?
Heb me laten vertellen dat dat een hoop werk is.
Re: Bonk bij schakelen achterin
heel misschien je hardyschijf maar dan zou de bonk waarschijnlijk niet te voelen zijn.
BMW rulez
Re: Bonk bij schakelen achterin
Weet het niet helemaal zeker, maar geloof dat je snel een honderd of 4 kwijt bent. iig als je alle 3 de rubbers laat vervangen, meestal is alleen de achterste slecht en dat is een stuk minder werk.joenoes schreef:Heb het nagekeken het is in ieder geval niet het subframe.
Iemand een idee wat het vervangen van de rubbers me gaat kosten?
Heb me laten vertellen dat dat een hoop werk is.
Re: Bonk bij schakelen achterin
een paar maanden later blijkt het toch mijn subframe te zijn. Linksachter is het ingescheurd. Zoals overal op dit forum te lezen een bekend probleem. Heb meteen een afspraak gemaakt bij Gerrit Jonkers in Waardenburg.
Kan hem dinsdagavond brengen en heb hem vrijdag terug.
Kosten plus minus 1000 euro volgens de monteur die ik heb gesproken.
Je krijgt gratis vervangend vervoer.
Kan hem dinsdagavond brengen en heb hem vrijdag terug.
Kosten plus minus 1000 euro volgens de monteur die ik heb gesproken.
Je krijgt gratis vervangend vervoer.
Re: Bonk bij schakelen achterin
gerrit jonker maakt het idd netjes
Re: Bonk bij schakelen achterin
Dus uiteindelijk is een gescheurd subframe 2x zo goedkoop als wanneer je HD pomp kapot gaat.. (| .
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Bonk bij schakelen achterin
Ik heb ook een beetje zo'n bonk. Ik heb de onderkant al regelmatig op een brug eens goed bekeken, maar kan echt geen rot subframe zien. Kan iemand een mooi plaatje tonen met nummertjes wat precies de differentieel- en achterasrubbers zijn? Het stikt daar achterin van de rubbers...
Re: Bonk bij schakelen achterin
Dus als ik het goed begrijp is de kans op bonken na het lassen van het subframe nog steeds groot als niet alle rubbers ook worden vervangen?
Re: Bonk bij schakelen achterin
Gisteren mijn auto opgehaald bij Gerrit Jonkers.
Totale kosten waren 988,12 euro.
De bonk die ik eerder voelde is helemaal weg, je hoort en voelt werkelijk niks meer.
Het indrukken van de koppeling voelt zelfs als nieuw.
Totale kosten waren 988,12 euro.
De bonk die ik eerder voelde is helemaal weg, je hoort en voelt werkelijk niks meer.
Het indrukken van de koppeling voelt zelfs als nieuw.