schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmw 316
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:22

schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door bmw 316 » 07 mei 2010, 21:41

ik wou even vragen of iemand al heeft meegemaakt dat de motor bij stationair toerental erg schommelt tussen de 1500 en 2000 toeren.
en wanneer ik de stappenmotor los koppel schommelt hij tussen de 1000 en 1500 toeren.
ik heb al een ander gasklep positie sensor, stappen motor en luchtmassa meter gemonteerd.
carter ontluchting en slangen zijn allemaal al nagekeken.
ik hoop graag wat te horen want kan er echt niet meer uitkomen, ben namelijk al bijna 2 weken aan het zoeken

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door Verheeske » 07 mei 2010, 22:55

er zit ergens onderaan het inlaatspruitstuk zo'n vacuum-ding (ja ik ben erg tehcnisch op vrijdag avond tegen de nacht aan mijn excuses) die willen nog wel eens kapot gaan zegt men.... en alle vacuumslangen weet je zeker dat ze goed zijn?
-- Houdoe wanne --

bmw 316
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:22

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door bmw 316 » 08 mei 2010, 18:28

ja alle vacuum slangen zijn goed, en bedoel je dat grote zwarte ding aan de zijkant of nog iets anders

Gebruikersavatar
Jaapi
Berichten: 3115
Lid geworden op: 23 sep 2009, 15:38

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door Jaapi » 08 mei 2010, 21:09

LLM? klepje erin kan soms niet zo soepel meer bewegen

bmw 316
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:22

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door bmw 316 » 08 mei 2010, 22:21

wat is de LLM als ik vragen mag, want als dat het grote zwarte blok aan het zijkant is van het inlaatspruitstuk met 2 slangetjes en een klep dan heb ik die al gecontroleerd, maar die rammelt wel af en toe.

Gebruikersavatar
Jaapi
Berichten: 3115
Lid geworden op: 23 sep 2009, 15:38

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door Jaapi » 09 mei 2010, 12:42

Bedoelde de LMM, de lucht massa meter

bmw 316
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:22

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door bmw 316 » 09 mei 2010, 16:54

aah die is al schoongemaakt enzo werkt ook prima,
alleen gaat die eerst een klein stukje open en wanneer de motor gaat schommelen hoor je hem behoorlijk hard zuigen en gaat de klep helemaal los en af en toe even een halve seconde dicht

Gebruikersavatar
328iT
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 mar 2010, 16:20
Locatie: NH

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door 328iT » 10 mei 2010, 10:15

de lmm zit net achter je luchtfilter huis, die meet (als ie werkt) de hoeveelheid lucht die er binnen komt ...dus niet je gasklep ! wat jij bedoeld :+
Als je lmm stuk is krijgt je auto dus verkeerde(of geen) waardes door en kan dit effect hebben op het draaien van je motor aangezien er dan allemaal dingen veranderen zoals benzinetoevoer etc.

bmw 316
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:22

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door bmw 316 » 10 mei 2010, 19:35

ja dat weet ik maar er zit ook een klep bij in. maar zoals ik al zei is die al schoongemaakt en omgewisseld met een ander.
maar ik wou eerst even het vacuum potje aan de zijkant van het inlaatspruitstuk vervangen en kijken wat hij dan doet

BMWstefan

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door BMWstefan » 11 mei 2010, 21:09

als het goed is zit er ook een stationair toerental sens op mis is die defect dat kan je late uitlezen of heb je dat al gedaan ?

bmw 316
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:22

Re: schommelen in toeren bij stationair toeren m43 1998

Bericht door bmw 316 » 11 mei 2010, 21:18

heb ik al vervangen maar laat hem morgen nog even uitlezen en kijken of daar wat uitkomt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”