Banden lawaai.
Banden lawaai.
Hallo.
Ik ben nieuw hier op dit forum, had me al voorgesteld.
Mijn E46 328i automaat uit 1998 heeft nog al wat last van lawaai banden. Dit is bij het optrekken en afremmen van 0 tot de 40/50, en als ik langzaam door een scherpe bocht ga. en bij de 40 tot 50 resoneerd de auto ook
Banden zijn van dunlop sport maxx tt 225/40/18 zitten er nou een 8000 km om en zijn niet gecupt. gelijk van af het begin is dit lawaai er al.
Velgen zijn allen gericht.
de silentblocks voor zijn al vervangen, eveneens 4 schokbrekers + veren. Bilstein b6 met eibach pro.
Wat me wel opviel is dat het rechter stabilisatie stangetje iets ruimte heeft.
Als iemand hier ook ervaring mee heeft of een oplossing heeft hoor ik dat graag
Ik ben nieuw hier op dit forum, had me al voorgesteld.
Mijn E46 328i automaat uit 1998 heeft nog al wat last van lawaai banden. Dit is bij het optrekken en afremmen van 0 tot de 40/50, en als ik langzaam door een scherpe bocht ga. en bij de 40 tot 50 resoneerd de auto ook
Banden zijn van dunlop sport maxx tt 225/40/18 zitten er nou een 8000 km om en zijn niet gecupt. gelijk van af het begin is dit lawaai er al.
Velgen zijn allen gericht.
de silentblocks voor zijn al vervangen, eveneens 4 schokbrekers + veren. Bilstein b6 met eibach pro.
Wat me wel opviel is dat het rechter stabilisatie stangetje iets ruimte heeft.
Als iemand hier ook ervaring mee heeft of een oplossing heeft hoor ik dat graag
Re: Banden lawaai.
Ik heb de zelfde banden en heb geen banden lawaai. ik heb pas 1500km meegereden.
eibach setje gaat 2 jaar mee. Zou het daar aan liggen?
eibach setje gaat 2 jaar mee. Zou het daar aan liggen?
335i boven een 330i
Re: Banden lawaai.
De eibach set zit er nu 2 maanden onder, met de originele veren en schokbrekers hadden de banden het zelfde geluid.
kan het ook zo zijn dat de stabilisatie rubber versleten zijn? en hierdoor het geluid doorgeeft aan de auto?
Ik ga de banden van voor naar achter plaatsen en kijken of het toch aan de banden ligt of niet.
Het geluid komt van voren.
banden spanning voor is 2.5 bar, achter 2.9
kan het ook zo zijn dat de stabilisatie rubber versleten zijn? en hierdoor het geluid doorgeeft aan de auto?
Ik ga de banden van voor naar achter plaatsen en kijken of het toch aan de banden ligt of niet.
Het geluid komt van voren.
banden spanning voor is 2.5 bar, achter 2.9
Re: Banden lawaai.
Ik zou eerst de bandenspanning ff gelijk maken op je auto.
De bmw is namelijk voor en achter net zo zwaar
2.5 tot 2.6 bar moet het wel goed doen rondom.
Afrolgeluid kan ook komen door verkeerde uitlijning van de auto.
De bmw is namelijk voor en achter net zo zwaar
2.5 tot 2.6 bar moet het wel goed doen rondom.
Afrolgeluid kan ook komen door verkeerde uitlijning van de auto.
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Banden lawaai.
Is het niet een lager?
Als je op een rechte weg met een snelheid van bijv 70 naar links en recht stuurt.. Word het geluid dan harder/ zachter?
Dan is het waarschijnlijk een lager
Als je op een rechte weg met een snelheid van bijv 70 naar links en recht stuurt.. Word het geluid dan harder/ zachter?
Dan is het waarschijnlijk een lager
Re: Banden lawaai.
Het is geen lager, heb ik getest.
Uitlijning kan inderdaad ook het geval zijn, want na het plaatsen van de schokdempers en veren is de auto niet weer opnieuw uitgelijnd.
Uitlijning kan inderdaad ook het geval zijn, want na het plaatsen van de schokdempers en veren is de auto niet weer opnieuw uitgelijnd.
Re: Banden lawaai.
Zou ik dat eerst maar doen.
Bij het verlagen zijn de veerpoten los geweest. Deze zitten 9 van de 10 keer niet precies op dezelfde plek terug gemonteerd en de rijhoogte is veranderd, dus de stand van je draagarmen en stuurstangen ook.
Hierdoor veranderd de stand van je auto zo aanzienlijk dat uitlijnen echt een must is.
Ik zou er ook niet te lang mee wachten anders slijten je banden lekker scheef en krijg je alleen meer ellende.
Bij het verlagen zijn de veerpoten los geweest. Deze zitten 9 van de 10 keer niet precies op dezelfde plek terug gemonteerd en de rijhoogte is veranderd, dus de stand van je draagarmen en stuurstangen ook.
Hierdoor veranderd de stand van je auto zo aanzienlijk dat uitlijnen echt een must is.
Ik zou er ook niet te lang mee wachten anders slijten je banden lekker scheef en krijg je alleen meer ellende.
Re: Banden lawaai.
Heb de voorste banden gecontroleerd, beide kanten zijn niet rond.
ga binnen kort bij de bandenboer langs om te kijken wat er nog kogelijk is.
De voorste stabilisatie stangen en rubbers zijn nog vervangen, het geklapper over een drempel is nu ook voorbij, en stuurt een stuk strakker.
ga binnen kort bij de bandenboer langs om te kijken wat er nog kogelijk is.
De voorste stabilisatie stangen en rubbers zijn nog vervangen, het geklapper over een drempel is nu ook voorbij, en stuurt een stuk strakker.
Re: Banden lawaai.
Kom net bij de bandenboer vandaan, de banden zijn ten op zichte van de velgen iets gedraaid, en zijn weer mooi rond.
uitlijning stond aardig goed. banden lawaai is nog wel iets aanwezig.
uitlijning stond aardig goed. banden lawaai is nog wel iets aanwezig.
Re: Banden lawaai.
Een eibach setje dat maar 2 jaar meegaat?Dr.BMW schreef:eibach setje gaat 2 jaar mee. Zou het daar aan liggen?
Hoe kom je daar bij dan? Of begrijp ik je verkeerd?
Re: Banden lawaai.
Ikke ook niet begrijp, Eibach is kwalitatief 1 van de betere veren dus waar dit op gebaseerd is I don't know x|
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Banden lawaai.
Tenzij een veer breekt (wat met de OEM veren nog wel eens gebeurt) gaat die Eibach veer eeuwig mee hoor.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Banden lawaai.
Snap sowieso niet dat je een leeftijd aan veren kan hangen.
Kilometer stand, en het soort wegen doen imo meer voor de levensverwachting.
Kilometer stand, en het soort wegen doen imo meer voor de levensverwachting.