325i blok in 320i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
maikel_rox

325i blok in 320i

Bericht door maikel_rox » 13 mei 2010, 19:25

He,

Ff terug besloten om van een 320i een circuit/drift bak te maken. Vandaag sprak ik een vriend daarover
en die heeft nog een compleet en net 325i blok liggen die ik voor 100 e over kan nemen.
Nu klinkt voor mij dat wel goed in de oren, niet duur en blokken schelen bijna 120.000 in km ( in voordeel van de 328i)
Verder is het blok in zeer goede conditie en het is toch een leuke boost in vermogen, en ook met verdere tuning
niet verkeerde basis dunkt mij.

Nu is mijn vraag of het ontzettend veel werk is om om te zetten en met wat voor dingen ik rekening moet houden.
Waar ik zoals tegen aan kan lopen en wat voor dingen er aangepast of veranded moet en worden.

vriend heeft het vaker gedaan, en ik heb wel een meegeholpen maar dit was bij een vag-auto.
Daarom zou ik voor mezelf even willen weten hoe en wat. Veel info heb ik namelijk niet kunnen vinden..

Bij voorbaad dank :W

Verheeske

Re: 325i blok in 320i

Bericht door Verheeske » 15 mei 2010, 16:15

BMW is nog veel logischer en technisch gezien mooier gemaakt dat VAG

als jij de kabelboom + ECU bij dat blok hebt dan kun je gewoon je 2L blok eraf trekken en de 2.5 erin lepelen netjes aansluiten op de accu en rijden maar

stuurpomp hang je los aircopomp (als die erop zit) ook bouten van de bak rondom loshalen

met zo'n 6 cilinder is het wel wat makkelijker om de radiateur weg te halen enzo, maar dat zal je zelf ook wel weten als je al ooit een VAG motor hebt gewisseld

vergeet dan natuurlijk niet de vloeistoffen op peil te zetten en te ontluchten :!
-- Houdoe wanne --

Madness
Contacteer:

Re: 325i blok in 320i

Bericht door Madness » 18 mei 2010, 10:00

Klinkt allemaal heel makkelijk, maar eigenlijk moet je je hele aandrijflijn mee wijzigen naar 325, wil je de boel heelhouden, zeker bij circuitgebruik.
Aandrijfassen, diff en cardan zijn allemaal anders.

Verder is het niet meer als een kwestie van Ecu ompluggen en erin hangen als het beide een M50 type is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”