Door Open Message

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
s2k

Door Open Message

Bericht door s2k » 14 feb 2010, 06:31

Hallo allen,

Ik heb sinds enige tijd mij E46 ingeruild voor een E39 530D. Echter sinds enige tijd geeft ie continu de melding door open. Maar ja welke deur weet ik niet. Verder weet ik ook niet wat deze melding veroorzaakt. Wordt dit geregeld door de Deur modulde welke in de bijrijders deur zit of door iets anders? weet iemand waar te beginnen.

Alvast bedankt

smiegt

Re: Door Open Message

Bericht door smiegt » 17 mei 2010, 15:52

Beste s2k,

De door open melding werkt zeer simpel, er zit een mooi mechanisch knopje in de deur dat als de deur dichtvalt ingedrukt wordt.
Als er 1 deur (maakt niet uit welke) geopend wordt gaat het licht aan, en gaat je BC piepen met de melding : Deur open.

Ik zou er eens mee beginnen al je deursensoren te bekijken, d.w.z. Controleren of je ze met de hand kan indrukken en dat ze terug komen. Controleer ook eens je zekeringen , het kan goed zijn dat er een zekering van je interieur verlichting is gesprongen.

Groeten,

Bram

s2k

Bericht door s2k » 17 mei 2010, 16:09

Ok ik zal eens kijken naar de zekering ook al denk ik niet dat dat het is. Verlichting gaat gewoon branden bij ontgrendelen alleen bij het openen van de deur niet meer. Verder als je de achterdeuren opent gebeurd er niets met de verlichting echter sluit je de deuren dan gaat de verlichting branden. Bij openen van de deuren weer uit.
Verder heb ik alle schakelaars in de deuren bekeken en gemeten deze zijn in orde. Dus rara allemaal gekomen nadat de accu leeg is geweest.
Mocht er iemand nog meer suggesties hebben of weten waardoor de verlichting wordt geregeld/ dus Boordcomputer/ lichtmodule/ weet ik veel wat voor module nog meer dan hoor ik het graag.
Trouwens best wel knap hoe dat ze een simpel iets wat vroeger met schakelaartjes werkte zo moeilijk gemaakt kan worden zeg.

Alvast bedankt

smiegt

Bericht door smiegt » 18 mei 2010, 08:15

Beste s2k,

Als je het zo uitlegt zou ik bijna zeggen dat er ergens een aansluiting is omgedraaid?!

Ik heb hetzelfde gehad met mijn linker achter portier raam, als ik deze wilde openen sloot hij zich en vise versa.

Je moet dan ook opletten dat je accu niet leeg loopt (blijft je verlichting branden als je de auto op slot doet en een paar min. wacht?)

Wel toevallig dat het is ontstaan na het resetten van de BC, ik zou dan haast vermoeden dat ze ooit de deursensoren hebben vervangen, en deze in de computer hebben omgedraaid ofzo. Wat je zou kunnen proberen is om gewoon de stroom nogmaals een uur of 4 van je auto te laten, dan reset je de boordcomputer naar fabrieksinstellingen.

Groeten,

Bram

s2k

Bericht door s2k » 18 mei 2010, 16:01

He,

Ik heb inderdaad de stroom er al eens een hele nacht af gehad in de hoop dat de BC gereset zou zijn maar helaas, en inderdaad de verlichting blijft continu branden als je de achterportieren een keer open hebt gehad.

Kunnen ze de BC bij de dealer resetten/herschrijven?

Groeten

Martijn

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 18 mei 2010, 16:20

yes dat kunnen ze
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”