Schroefset advies
Re: Schroefset advies
Is ook wel logisch, is geen roestvast materiaal gebruikt en 't staat open aan alles wat je 's winters op de weg vindt.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Schroefset advies
Hoe zit het trouwens met verzinkte schroefsets? Zijn deze goed bestand tegen roest? De H&R en de Weitec setjes zijn namelijk verzinkt.
Verder heb ik even een lijstje gemaakt met een aantal schroefsets, en wat eigenschappen. Zal dat vandaag of morgen wel effe posten.
Verder heb ik even een lijstje gemaakt met een aantal schroefsets, en wat eigenschappen. Zal dat vandaag of morgen wel effe posten.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Schroefset advies
Heb een lijstje van schroefsets in de eerste post geplaatst. Is het misschien interessant om enkele prijzen er bij te zetten?
Eventuele aanvullingen zijn welkom
Eventuele aanvullingen zijn welkom
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Schroefset advies
De vraag is wat je zoekt en wat je wilt besteden. Ga je circuitrijden of wil je voor dagelijks gewoon een tikkie sportiever?
Onder mijn E36 M3 heb ik een Koni 1150 set. Aan de voorzijde in hardheid en in hoogte verstelbaar. Bevalt prima maar het gaat dan wel om een hobby auto. Voor alle dag is het me te sportief al zouden anderen daar vast anders over denken.
Onder mijn E36 M3 heb ik een Koni 1150 set. Aan de voorzijde in hardheid en in hoogte verstelbaar. Bevalt prima maar het gaat dan wel om een hobby auto. Voor alle dag is het me te sportief al zouden anderen daar vast anders over denken.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Schroefset advies
Dat ligt er weer aan hoe de kwaliteit van verzinken is.lverstappenl schreef:Hoe zit het trouwens met verzinkte schroefsets? Zijn deze goed bestand tegen roest? De H&R en de Weitec setjes zijn namelijk verzinkt.
Verder heb ik even een lijstje gemaakt met een aantal schroefsets, en wat eigenschappen. Zal dat vandaag of morgen wel effe posten.
Als je electrolytisch verzinkt hebt, zul je d'r niet lang plezier van hebben. Dit is namelijk een erg dunne laag.
Als je Volbad verzinkt hebt, kan het er wel ff tegenaan.
Bij ons op het werk hebben we ventilatie paddestoelen gemaakt voor op schepen.
Deze werden volbad verzinkt. En op de zee kunnen ze er dus wel tegen.
Maar ik vermoed dat het electrolytisch verzinkt is, vanwege maatvoering en looks.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Schroefset advies
Ik wil een degelijk setje wat ik na een paar jaar nog kan verstellen. En ik wil enige vorm van comfort overhouden (dat de auto stugger word naarmate je verlaagt ben ik me van bewust, maar ik wil geen stuiterbak). Ik vraag me af hoeveel je nou werkelijk hebt aan het verstellen van de hardheid, als je er alleen mee op de openbare weg komt. Wat ik me ook af vraag is hoe goed een verzinkt setje blijft. Ik twijfel dus nog over de Eibach pro street s, KW v1 en v2, Weitec Hicon TX, of de FK Silverline x (rvs met hardheidverstelling, koni dempers).. De Eibach omdat die RVS is, de KW v1 omdat die RVS is, de KW v2 omdat die RVS + verstelbaar is (maar wel de duurste), de Weitec omdat die verstelbaar is, en de FK silverline is RVS + verstelbaar maar dan 300,- goedkoper dan de KW v2.Niels schreef:De vraag is wat je zoekt en wat je wilt besteden. Ga je circuitrijden of wil je voor dagelijks gewoon een tikkie sportiever?
Onder mijn E36 M3 heb ik een Koni 1150 set. Aan de voorzijde in hardheid en in hoogte verstelbaar. Bevalt prima maar het gaat dan wel om een hobby auto. Voor alle dag is het me te sportief al zouden anderen daar vast anders over denken.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Schroefset advies
In hardheid verstelbaar vind ik persoonlijk wat overdreven voor de openbare weg idd. Het gaat meestal van stug naar nog stugger. KW staat vrij goed bekend en de goedkoopste versie is niet in hardheid verstelbaar. Lijkt me zo op het oog de beste keuze. FK lees ik mindere dingen over maar er zijn ook zat mensen die Koni niets vinden terwijl dat voor mij weer meer dan prima is.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Schroefset advies
Wat word er dan over FK geschreven? Ik vind dat er sowieso maar weinig informatie op internet staat over de verschillende schroefsetjes. Ik zou graag wat meer informatie hebben over het comfort van de niet in hardheid verstelbare schroefsets. Is de Pro-Street-S bijvoorbeeld stugger dan de KW v1?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Schroefset advies
Er zijn enkele reacties verdwenen zie ik.
In principe had ik de knoop doorgehakt, en wou ik voor de pro street s schroefset gaan, maar het lezen van diverse amerikaanse fora gooit weer roet in het eten. Nu komt de fk silverline x toch weer in beeld.. dillema :?
In principe had ik de knoop doorgehakt, en wou ik voor de pro street s schroefset gaan, maar het lezen van diverse amerikaanse fora gooit weer roet in het eten. Nu komt de fk silverline x toch weer in beeld.. dillema :?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Schroefset advies
Ik heb een tijd bij een bedrijf gewerkt in auto toebehoren en veel onderdelen voor schroefsets zijn volkomen
identiek en worden voor verschillende merken gebruikt.
Neem nou in Duitsland FEG Fahrwerkentwicklungs, die ontwikkelt voor kw, ap, fk etc.
Dat is een berijf wat volgens duitse normen en kwaliteitseisen ontwikkelt en hoeft echt niet slecht te zijn.
Zelf vond ik laatst een mooi verhaaltje over kw/ap/dts:
- Stalen electrolitisch verzonden KW variant 1 wordt niet meer verkocht door KW, alleen rvs.
- AP fahrwerk verkoopt dit set nu, iets aangepast maar poten en veren van KW.
- AP levert dit set aan dts tunning, en omgelabeld via de duitse ebay is/was deze voor onder de 300 te koop.
Dus voor onder die 300 euro koop je een set van kw, alleen geen rvs.
Zie onderstaande topic van 40+ pagina's met ervaringen:
http://www.e46fanatics.de/fahrwerk-fede ... rwerk.html
identiek en worden voor verschillende merken gebruikt.
Neem nou in Duitsland FEG Fahrwerkentwicklungs, die ontwikkelt voor kw, ap, fk etc.
Dat is een berijf wat volgens duitse normen en kwaliteitseisen ontwikkelt en hoeft echt niet slecht te zijn.
Zelf vond ik laatst een mooi verhaaltje over kw/ap/dts:
- Stalen electrolitisch verzonden KW variant 1 wordt niet meer verkocht door KW, alleen rvs.
- AP fahrwerk verkoopt dit set nu, iets aangepast maar poten en veren van KW.
- AP levert dit set aan dts tunning, en omgelabeld via de duitse ebay is/was deze voor onder de 300 te koop.
Dus voor onder die 300 euro koop je een set van kw, alleen geen rvs.
Zie onderstaande topic van 40+ pagina's met ervaringen:
http://www.e46fanatics.de/fahrwerk-fede ... rwerk.html
Re: Schroefset advies
Kijk dat is leuke info
Re: Schroefset advies
dus dit
link naar ebay
zou een KW V1 setje moeten zijn?
(en dat zou dus een goede set moeten zijn waar je ff mee vooruit kan en die je ook nog voorziet van een comfort bij een m.i mooie verlaging?!)
want wat zijn de nadelen van KW v1 ten op zichte van een van de 2 eibach sets (a 6 a 700 euro)
en deze sets: link naar ebay
zou ook van goede kwaliteit moeten zijn.. is wel een aantrekkelijk prijsje voor een schroefset..
hoe werkt dat verstellen eigenlijk ik kan me voorstellen dat links en rechts natuurlijk wel precies even hoog moeten zijn?
link naar ebay
zou een KW V1 setje moeten zijn?
(en dat zou dus een goede set moeten zijn waar je ff mee vooruit kan en die je ook nog voorziet van een comfort bij een m.i mooie verlaging?!)
want wat zijn de nadelen van KW v1 ten op zichte van een van de 2 eibach sets (a 6 a 700 euro)
en deze sets: link naar ebay
zou ook van goede kwaliteit moeten zijn.. is wel een aantrekkelijk prijsje voor een schroefset..
hoe werkt dat verstellen eigenlijk ik kan me voorstellen dat links en rechts natuurlijk wel precies even hoog moeten zijn?
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Schroefset advies
De setjes van ap en dts (dus de kw v1) zijn van verzinkt staal, de eibach pro street s, en ook de kw v1 inox zijn van roest vast staal waardoor ze niet zullen gaan roesten.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Schroefset advies
Ik heb Koni onder die van mij gezet, heb ook het probleem dat het gewoon vast zit. Ik wou de voorkant ietjes omhoog maar die ding draait voor geen meter, met WD40 geprobeerd, ook niet.
Enige manier denk is de veer inspannen maar dan moet je de hele demper d'r uit halen en daar heb ik geen zin in. Mijn volgend schroefset zal geen KONI meer zijn, volgens mij zijn KONI schroefset verzinkt, die van mijne dan.
Volgende schroefset wordt een KW V2 denk ik. Zoiezo omdat die van RVS is. (h)
Enige manier denk is de veer inspannen maar dan moet je de hele demper d'r uit halen en daar heb ik geen zin in. Mijn volgend schroefset zal geen KONI meer zijn, volgens mij zijn KONI schroefset verzinkt, die van mijne dan.
Volgende schroefset wordt een KW V2 denk ik. Zoiezo omdat die van RVS is. (h)
- Blessed to be riding a BMW -
Re: Schroefset advies
Je kunt de schroefdraad natuurlijk ook bij montage goed insmeren met een likje kopervet of iets dergelijks dan heb je niet persé een RVS uitvoering nodig. Feit blijft natuurlijk hoe vaak je de boel wenst te verstellen. Als je alleen op straat rijd zou ik hem in het begin zo goed mogelijk proberen in te stellen totdat het helemaal naar je zin is. Daarna kom je er waarschijnlijk toch niet meer aan.
Rij je echter zowel op straat en op circuit dan moet de boel wel gangbaar blijven en is invetten of een RVS-set geen overbodige luxe. Letop als je kopervet gebruikt maar een heel dun laagje aanbrengen want te veel vet trekt extra vuil aan en daar zit je ook weer niet op te wachten natuurlijk.
Rij je echter zowel op straat en op circuit dan moet de boel wel gangbaar blijven en is invetten of een RVS-set geen overbodige luxe. Letop als je kopervet gebruikt maar een heel dun laagje aanbrengen want te veel vet trekt extra vuil aan en daar zit je ook weer niet op te wachten natuurlijk.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER