Ik ben vreemdgegaan...
Ik ben vreemdgegaan...
Hallo allemaal,
omdat ik nieuw hier ben, zal ik mij eerst even netjes voorstellen:
Ik ben Edwin, 39jr en woonachting in Deventer, en sinds kort heb ik een nieuwe liefde. Zij heet BMW en haar achternaam is 330D.
Eigenlijk ben ik vreemdgegaan, want hiervoor reed ik altijd trouw Italiaanse auto's, met name Alfa en Lancia. Mijn auto historie tot zover:
- Honda Civic. ( 4x het klokje rond, niet stuk te krijgen!!)
- Alfa 90 2.5 V6
- Alfa 155 2.5 V6
- Alfa 164 3.0 V6
- Alfa 75 3.0 V6 America
- Nissan 300ZX
- Peugeot 205 GTI 1.9
- Lancia Thema 2.0 Turbo 16v
- Lancia Thema 2.0 Turbo 8v
- Lancia Delta 2.0 Turbo 16v HPE
- Alfa 145
En dan sinds kort mijn eerste BMW 330D, ze komt uit 2000, is 'stahlblauw' van kleur, en voorzien van een heleboel opties. Ze komt oorspronkelijk bij BMW Ekris vandaan en heeft de deur verlaten om bezit te worden van een directeur. Nadat hij er wat jaartjes in gereden heeft, kreeg ze een nieuwe eigenaar, dat was de boekhouder van het bedrijf. Deze reed te weining km's voor een diesel en sinds twee wkn mag ik haar de mijne noemen. Ik was al een tijdje opzoek naar een betrouwbare auto en na toch wat exemplaren bekeken te hebben, kom je toch op een duitser uit. Ik was eigenlijk op zoek naar een 323 of 328 maar liep deze 330D tegen het lijf. Wat mij aantrok was de relatief lage km stand: 185.000. Auto gekocht bij officiele Garage ( geen bmw dealer) mét 6mnd BOVAG en de km stand was NAP gecontroleerd. Ik reed eigenlijk alleen maar benzine auto'en nog nooit een diesel gehad, dus ik was dan compleet overdonderd na de proefrit: dit moest en zou hem worden.
Auto heeft twee dingen waar ik nog aan moet werken; er heeft vogelpoep opgezeten en daardoor is de lak beschadigd. Ook zitten er een paar beschadigingen van steenslag op de motorkap, maar.....de afspraak met de spuiter is al gemaakt en binnenkort gaat hij naar de beautisalon voor deze plekjes.
Zoals ik al eerder zei, hij zit aardig in de opties, de vorige eigenaar heeft niet op een paar centen meer of minder gekeken. Allerleukste verrassing vond ik in het opbergbakje bij het stuur: een radar én laser detector. Even gegoogled en bleek nog duur spul te zijn ook, en professioneel weg gewerkt. Beide apparaten deden het eerst niet, maar na enig speurwerk vond ik het euvel: een defecte zekering. Beide apparaten zijn ook zeer illegaal, dus bij mij staan ze beide op 'off ' . Omdat ik niet bekend ben met BMW, heb ik een paar vraagjes: is de 330D standaard een beetje lager dan de andere bmw's?
Ik heb er een NAV systeem inzitten, de zogenaamde 'pijltjes' radio. Is hier een cd speler op aan te sluiten, of beter nog...de Ipod? En zo ja? welke Ipodconverter raden jullie mij aan?
Tot zover mijn verhaal en vraagjes, ik hoop dat er iemand is die mij op deze prangende vragen antwoord kan geven.
Voor nu alvast groet ik u allen;
Edwin Cornelissen
omdat ik nieuw hier ben, zal ik mij eerst even netjes voorstellen:
Ik ben Edwin, 39jr en woonachting in Deventer, en sinds kort heb ik een nieuwe liefde. Zij heet BMW en haar achternaam is 330D.
Eigenlijk ben ik vreemdgegaan, want hiervoor reed ik altijd trouw Italiaanse auto's, met name Alfa en Lancia. Mijn auto historie tot zover:
- Honda Civic. ( 4x het klokje rond, niet stuk te krijgen!!)
- Alfa 90 2.5 V6
- Alfa 155 2.5 V6
- Alfa 164 3.0 V6
- Alfa 75 3.0 V6 America
- Nissan 300ZX
- Peugeot 205 GTI 1.9
- Lancia Thema 2.0 Turbo 16v
- Lancia Thema 2.0 Turbo 8v
- Lancia Delta 2.0 Turbo 16v HPE
- Alfa 145
En dan sinds kort mijn eerste BMW 330D, ze komt uit 2000, is 'stahlblauw' van kleur, en voorzien van een heleboel opties. Ze komt oorspronkelijk bij BMW Ekris vandaan en heeft de deur verlaten om bezit te worden van een directeur. Nadat hij er wat jaartjes in gereden heeft, kreeg ze een nieuwe eigenaar, dat was de boekhouder van het bedrijf. Deze reed te weining km's voor een diesel en sinds twee wkn mag ik haar de mijne noemen. Ik was al een tijdje opzoek naar een betrouwbare auto en na toch wat exemplaren bekeken te hebben, kom je toch op een duitser uit. Ik was eigenlijk op zoek naar een 323 of 328 maar liep deze 330D tegen het lijf. Wat mij aantrok was de relatief lage km stand: 185.000. Auto gekocht bij officiele Garage ( geen bmw dealer) mét 6mnd BOVAG en de km stand was NAP gecontroleerd. Ik reed eigenlijk alleen maar benzine auto'en nog nooit een diesel gehad, dus ik was dan compleet overdonderd na de proefrit: dit moest en zou hem worden.
Auto heeft twee dingen waar ik nog aan moet werken; er heeft vogelpoep opgezeten en daardoor is de lak beschadigd. Ook zitten er een paar beschadigingen van steenslag op de motorkap, maar.....de afspraak met de spuiter is al gemaakt en binnenkort gaat hij naar de beautisalon voor deze plekjes.
Zoals ik al eerder zei, hij zit aardig in de opties, de vorige eigenaar heeft niet op een paar centen meer of minder gekeken. Allerleukste verrassing vond ik in het opbergbakje bij het stuur: een radar én laser detector. Even gegoogled en bleek nog duur spul te zijn ook, en professioneel weg gewerkt. Beide apparaten deden het eerst niet, maar na enig speurwerk vond ik het euvel: een defecte zekering. Beide apparaten zijn ook zeer illegaal, dus bij mij staan ze beide op 'off ' . Omdat ik niet bekend ben met BMW, heb ik een paar vraagjes: is de 330D standaard een beetje lager dan de andere bmw's?
Ik heb er een NAV systeem inzitten, de zogenaamde 'pijltjes' radio. Is hier een cd speler op aan te sluiten, of beter nog...de Ipod? En zo ja? welke Ipodconverter raden jullie mij aan?
Tot zover mijn verhaal en vraagjes, ik hoop dat er iemand is die mij op deze prangende vragen antwoord kan geven.
Voor nu alvast groet ik u allen;
Edwin Cornelissen
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Hele imposante auto history. Ik zou ze stuk voor stuk allemaal wel willen hebben :d (op de civic na
)
Veel plezier met je auto !

Veel plezier met je auto !
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Ja, vooral de Lancia Thema 2.0 Turbo 16v was een hele fijne reiswagen, bloedsnel ook.
De Lancia Delta ging gewoon onbeschoft hard, maar ja, ik had hem dan ook iets gekieteld door een andere chip en een SuperSprint uitlaat incl kat vervanger. Alleen...onderdelen...dat was een ramp, echt niet via de normale weg of sloop te verkrijgen, kmoest het over laten komen uit Italie. Hij liep op z'n eind, dus werd het tijd voor wat anders, de BMW dus.
Ik zal spoedig even een foto plaatsen.


Re: Ik ben vreemdgegaan...
Nice intro en welkom hier!Ed1971 schreef:is de 330D standaard een beetje lager dan de andere bmw's?

Ennuh, ja, de 330d is standaard al iets verlaagd t.o.v. de lichter gemotoriseerde modellen. Alleen niet echt veel, ik geloof iets van 15 mm.
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Welkom hier bij het forum en veel veilige kilometers.
Lexus RX450h President Line
- yourenotmytype
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 00:51
- Locatie: Omg Leiden, Amsterdam
Re: Ik ben vreemdgegaan...
He welkom vreemdganger
je bent in ieder geval welkom hier. (niet meer vreemdgaan dan nu :* )
maar goed, voor je vragen kan je meestal gewoon hier een topic openen... MITS je hebt gesearched uiteraard.
search voor je cd/ipod vraag maar ff naar "Dension of GROM" ofzo... of gewoon "ipod alternatief". Erg leuk.
Als je het perse OEM wilt houden kan je ook gewoon een standaar cd-speler van de e46 kopen (mp bijvoorbeeld) en inbouwen.
Omdat je een bmw hebt met veel opties kan ik er wel vanuit gaan dat het een "executive" betreft en deze hebben een vooraf geinstalleerde kabelboom voor een cd wisselaar. (ik heb bijvoorbeeld een cdMP3wisselaar gekocht op ebay).
veel plezier met je bmw en het zou leuk zijn als je wat foto's ervan maakt (en post... in de showroom).

je bent in ieder geval welkom hier. (niet meer vreemdgaan dan nu :* )
maar goed, voor je vragen kan je meestal gewoon hier een topic openen... MITS je hebt gesearched uiteraard.
search voor je cd/ipod vraag maar ff naar "Dension of GROM" ofzo... of gewoon "ipod alternatief". Erg leuk.
Als je het perse OEM wilt houden kan je ook gewoon een standaar cd-speler van de e46 kopen (mp bijvoorbeeld) en inbouwen.
Omdat je een bmw hebt met veel opties kan ik er wel vanuit gaan dat het een "executive" betreft en deze hebben een vooraf geinstalleerde kabelboom voor een cd wisselaar. (ik heb bijvoorbeeld een cdMP3wisselaar gekocht op ebay).
veel plezier met je bmw en het zou leuk zijn als je wat foto's ervan maakt (en post... in de showroom).
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Mooggie schreef:Nice intro en welkom hier!Ed1971 schreef:is de 330D standaard een beetje lager dan de andere bmw's?![]()
Ennuh, ja, de 330d is standaard al iets verlaagd t.o.v. de lichter gemotoriseerde modellen. Alleen niet echt veel, ik geloof iets van 15 mm.
Allereerst welkom hier mede 330d rijder

Inderdaad is de 330d standaard 15mm lager dan de standaard bmw hoogte.
De 330d wordt namelijk minimaal met een sportonderstel uitgevoerd.
Je hebt het over cd's en ipods enzo.
Ik had ook de pijltjes navigatie, alleen dan met een cd-wisselaar. Zit die niet stiekum al in de auto???
Deze zou je dan vinden in de kofferbak aan de linkerkant (achter de klep in de bekleding)
Mooi optie om alle vliegen in 1 klap te slaan vind je hier wel op het forum als je even zoekt op dynavin.
Check anders me showroom maar even (onderschrift) Ergens op de wat latere pagina's kan je er wel wat vinden

Veel veilige KM's gewenst

Re: Ik ben vreemdgegaan...
Welkom.. je bent er nog niet helemaal uit of het een hij of een zij is he? ;-)
Overigens mocht je een grom overwegen; ik heb net sinds een paar weken een dynavin ingebouwd, en zal dus waarschijnlijk binnenkort wel afscheid nemen van mijn Grom (met IPod aansluiting) en ook van mijn parrot bluetooth kit. De eerste heeft wel twee maanden in mijn auto gezeten, en de tweede is zelfs nooit ingebouwd. PM maar als je interesse hebt.
Overweeg wel eerst of je niet liever een dynavin wilt; erg leuk ding...
Overigens mocht je een grom overwegen; ik heb net sinds een paar weken een dynavin ingebouwd, en zal dus waarschijnlijk binnenkort wel afscheid nemen van mijn Grom (met IPod aansluiting) en ook van mijn parrot bluetooth kit. De eerste heeft wel twee maanden in mijn auto gezeten, en de tweede is zelfs nooit ingebouwd. PM maar als je interesse hebt.
Overweeg wel eerst of je niet liever een dynavin wilt; erg leuk ding...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Welkom hier!
Nog foto's om je leuke intro te begeleiden?
Nog foto's om je leuke intro te begeleiden?
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, zijn super auto's om mee te rijden.
Enige reden om een 'echtscheiding' te forceren is de hoge MRB en verzekering

Enige reden om een 'echtscheiding' te forceren is de hoge MRB en verzekering

The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Dank u allen voor de reactie´s. Ik ben er inderdaad nog niet uit of het een hij of een zij is.
Dat was met mijn Italiaanse schonen wel duidelijk, het waren allemaal vrouwen. ( ze lieten mij nog wel eens in de steek, vandaar.
)
Ik zal, zodra ik thuis ben, even wat foto´s posten, dat gaat nu niet want ik ben voor mijn werk even tijdelijk in het pitoreske Hollandse Rading. Morgen ben ik weer thuis, en ga even proberen wat foto´s te reproduceren. Ik zal dan gelijk even de optie lijst erbij vermelden, het is in iedergeval een Executive uitvoering, die info kan ik alvast wel geven.
Ik zag regelmatig het woord Dynavin voorbij komen...nu ben ik redelijk op de hoogte van allerlei gadgets, maar een Dynavin...? :? Ik ben nog een groentje op BMW gebied, dus enige uitleg wat dat is zou welkom zijn.
Groet aan u allen,
Edwin


Ik zal, zodra ik thuis ben, even wat foto´s posten, dat gaat nu niet want ik ben voor mijn werk even tijdelijk in het pitoreske Hollandse Rading. Morgen ben ik weer thuis, en ga even proberen wat foto´s te reproduceren. Ik zal dan gelijk even de optie lijst erbij vermelden, het is in iedergeval een Executive uitvoering, die info kan ik alvast wel geven.

Ik zag regelmatig het woord Dynavin voorbij komen...nu ben ik redelijk op de hoogte van allerlei gadgets, maar een Dynavin...? :? Ik ben nog een groentje op BMW gebied, dus enige uitleg wat dat is zou welkom zijn.

Groet aan u allen,
Edwin
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Welkom hier edwin, hoe meer 330d's, hoe meer vreugde
Dynavin..hiervoor zou ik even HIER kijken.
Tis een uitgebreid navigatiesysteem voor een zacht prijsje

Dynavin..hiervoor zou ik even HIER kijken.
Tis een uitgebreid navigatiesysteem voor een zacht prijsje


Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Welkom
330d is een erg fijne wagen, en zo te zien groot Iteliaans liefhebber.
Heb zelf ook 6 alfa's gehad fenomenale wagens, maar kwallitatief en afwerking zit je echt beter bij BMW.

330d is een erg fijne wagen, en zo te zien groot Iteliaans liefhebber.
Heb zelf ook 6 alfa's gehad fenomenale wagens, maar kwallitatief en afwerking zit je echt beter bij BMW.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Ik ben vreemdgegaan...
Dank je voor de reactie, ja, kben groot Italiaanse auto fan, maar nu toch eens over gestapt naar een degelijke duitser. De 6 cilinders van Alfa zijn prima motoren hoor, alleen je moet er voorzichtig mee omgaan. ( goed warm rijden, laatste km's voor je eindbestemming rustig uit laten rijden).
De turbo motoren van Lancia zijn beesten van motoren, je kunt ze enorm opfokken tot heel veel pk's. Met mijn Thema 2.0 16v Turbo was een fantastische reisauto; snel, comfortabel, een echte km vreter. Ik was een half jaar weg voor mijn werk, dus na 6 mnd, stap ik weer in mijn auto, en een maand later....KNAP...distributie riem geknapt: 5000 gulden schade. Ik liet het maken, kwas hem 10 wkn kwijt!! 3 mnd later versprong het tandwiel waarover de distributie riem liep, dus was de timing ook niet meer juist, gevolg: kleppen krom, nokkenals kaputt, enzenz. Ik terug naar de garage( was geen Lancia garage) , die bood mij aan het te laten repareren, ik hoefde dan alleen het materiaal te betalen, heb ik niet gedaan dus. Ik bracht hem naar de Lancia garage en die vertelde mij dat, zonder dat'tie de motor had opengeschroefd, al een schadepost van 3500 gulden was. Ik heb nog steeds geen geldboom in de tuin, dus dat heb ik maar niet gedaan.
Ik heb ook de distributie riem van mijn Delta 2.0 turbo laten vervangen, bij de Lancia garage deze keer. Wat denk je...een week later: KNAP!!! Gelukkig voor mij viel dit onder de garantie, en hoefde ik nix te betalen. Lancia dealer was 'not amused', hij ging de schade verhalen op de leverancier van de distrubutie riem.
Nu dus de BMW, mijn eerste, en tot nu toe ben ik errug tevreden. Comfort, degelijkheid, snelheid, enzenz, geweldig! Misschien dat ik ook weer terug ga naar een Italiaan, een Maseratie 224 of een Shamal of een Quatroporte staan nog op mijn verlanglijstje!
De turbo motoren van Lancia zijn beesten van motoren, je kunt ze enorm opfokken tot heel veel pk's. Met mijn Thema 2.0 16v Turbo was een fantastische reisauto; snel, comfortabel, een echte km vreter. Ik was een half jaar weg voor mijn werk, dus na 6 mnd, stap ik weer in mijn auto, en een maand later....KNAP...distributie riem geknapt: 5000 gulden schade. Ik liet het maken, kwas hem 10 wkn kwijt!! 3 mnd later versprong het tandwiel waarover de distributie riem liep, dus was de timing ook niet meer juist, gevolg: kleppen krom, nokkenals kaputt, enzenz. Ik terug naar de garage( was geen Lancia garage) , die bood mij aan het te laten repareren, ik hoefde dan alleen het materiaal te betalen, heb ik niet gedaan dus. Ik bracht hem naar de Lancia garage en die vertelde mij dat, zonder dat'tie de motor had opengeschroefd, al een schadepost van 3500 gulden was. Ik heb nog steeds geen geldboom in de tuin, dus dat heb ik maar niet gedaan.
Ik heb ook de distributie riem van mijn Delta 2.0 turbo laten vervangen, bij de Lancia garage deze keer. Wat denk je...een week later: KNAP!!! Gelukkig voor mij viel dit onder de garantie, en hoefde ik nix te betalen. Lancia dealer was 'not amused', hij ging de schade verhalen op de leverancier van de distrubutie riem.
Nu dus de BMW, mijn eerste, en tot nu toe ben ik errug tevreden. Comfort, degelijkheid, snelheid, enzenz, geweldig! Misschien dat ik ook weer terug ga naar een Italiaan, een Maseratie 224 of een Shamal of een Quatroporte staan nog op mijn verlanglijstje!