Sportluchtfilter 318IS, iemand suggesties ?
Sportluchtfilter 318IS, iemand suggesties ?
hoi,
Ik wil een sportluchtfilter gaan monteren op mijn 318IS uit 1996
heeft iemand een aanrader wat voor 1 het beste is ? een K&N of een airbox ?
ik had een sportfilter met een verloopflens overgenomen van iemand met ook een 318IS maar deze paste niet, het was een wat ouder model.
als er iemand wat suggesties heeft zou dat mooi zijn
groeten
Ik wil een sportluchtfilter gaan monteren op mijn 318IS uit 1996
heeft iemand een aanrader wat voor 1 het beste is ? een K&N of een airbox ?
ik had een sportfilter met een verloopflens overgenomen van iemand met ook een 318IS maar deze paste niet, het was een wat ouder model.
als er iemand wat suggesties heeft zou dat mooi zijn
groeten
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... 25095.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sportluchtfilter 318IS, iemand suggesties ?
Persoonlijk zou ik gewoon voor een goede K&N gaan.
Houd er wel rekening mee dat je geen extra vermogen krijgt (misschien zelfs een afname als je geen hitteschild monteerd).
Het is alleen leuk voor het geluid.
Houd er wel rekening mee dat je geen extra vermogen krijgt (misschien zelfs een afname als je geen hitteschild monteerd).
Het is alleen leuk voor het geluid.
Ik heb een 318ti (hetzelfde blok) en overweeg een K&N inlegfilter.
Voordeel daarvan is dat de motor dan geen warme lucht aanzuigt, en je gewoon je originele filterhuis behoudt.
Misschien iets voor jou?
Voordeel daarvan is dat de motor dan geen warme lucht aanzuigt, en je gewoon je originele filterhuis behoudt.
Misschien iets voor jou?
Een inleg filter is weer handig als kosten besparing. Je hoeft namelijk nooit meer een filter te vervangen.
Echter geluid wordt niet verbeterd en pk's krijg je er al helemaal niet bij.
Echter geluid wordt niet verbeterd en pk's krijg je er al helemaal niet bij.
Geeft wel een IETS ander geluid in vergelijk in met een std. inleg filter.
Echt? Heb bij mij niets kunnen merken, maar dat komt misschien omdat de rest overheerst
Ik heb zelf ook een K&N inlegfiler.
En bevalt goed!
geluidje is idd heel iets zwaarder.
Heb een paar keer een carbon airbox voor een 318IS voorbij zien komen op het net. :~
En bevalt goed!
geluidje is idd heel iets zwaarder.
Heb een paar keer een carbon airbox voor een 318IS voorbij zien komen op het net. :~
ik zou voor een k&n pasklare kit gaan. maar net zoals mensen zeggen, het enige verschil iseen zwaarder geluid en een groter benzine verbruik.
Geeft inderdaad een iets ander en lichtjes donkerder geluid dan origineel. Heb het zelf ook ondervonden want ik geloofde het eerst ook niet.PIR3lly schreef:Echt? Heb bij mij niets kunnen merken, maar dat komt misschien omdat de rest overheerst
Je hebt toch verschilldende soorten uitvoeringen zoals een CAI en WAI, als je een WAI hebt komt er warme lucht bij en neemt het vermogen af!
Maar als je een CAI hebt die koude lucht aan zuigt krijg je toch max 6 pk erbij toch? en je kan hem met CAI een afschermkap gebruiken van je motor of naar onder laten plaatsen met een bebuizing en hem direct onder bij je voorbumper plaatsen dan krijg je volledige koude lucht! Dat is wat ik weet ervan!
Grz Thomas
Maar als je een CAI hebt die koude lucht aan zuigt krijg je toch max 6 pk erbij toch? en je kan hem met CAI een afschermkap gebruiken van je motor of naar onder laten plaatsen met een bebuizing en hem direct onder bij je voorbumper plaatsen dan krijg je volledige koude lucht! Dat is wat ik weet ervan!
Grz Thomas
hee bedankt voor jullie tips, ik ga het eens bekijken!
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... 25095.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gewoon lekker orchineel laten allemaal onzin die openlucht filters
hij krijgt er echt geen pk s bij misschien juist minder zelfs
zal het uitlegen in koele lucht zit meer zuurstof dan in warme lucht
brandstof verbrand met toevoeging van zuurstof ( koele lucht dus in orchinele behuizing )
doordat auto zijn warmte verzameld onder de motorkap en je gaat er een openluchtfilter op zetten
zuigt hij dus warme lucht aan(MIDER ZUURSTOF DUS MINDER PK ) in plaats van koele ( MET meer pk s )
dit advies heb ik van een chip tuner gekregen hij vertelde mij openluchtfilters zijn verkooppraatjes
dus als je toch een sportfilter plaatst doe het dan gesloten en zo dat hij koele lucht aanzuigt
anders verlies je gewoonweg PK S
brandstof verbrand met toevoeging van zuurstof ( koele lucht dus in orchinele behuizing )
doordat auto zijn warmte verzameld onder de motorkap en je gaat er een openluchtfilter op zetten
zuigt hij dus warme lucht aan(MIDER ZUURSTOF DUS MINDER PK ) in plaats van koele ( MET meer pk s )
dit advies heb ik van een chip tuner gekregen hij vertelde mij openluchtfilters zijn verkooppraatjes
dus als je toch een sportfilter plaatst doe het dan gesloten en zo dat hij koele lucht aanzuigt
Kopieren plakken
-
sandro schreef:gewoon lekker orchineel laten allemaal onzin die openlucht filters
dat verhaal geloof ik niet helemaal... bij een std luchtfilter komt lucht simpel gezegt via een omweg in de carburateur en bij open luchtfilter gelijk maar daardoor veranderd de temperatuur van de lucht niet... :?
Maar een standaard filter zit in een speciale behuizing...en dat sportfilter zit zonder wat dan ook meestal direct op de lmm en neeemt dus veel motorwarmte mee ..snappie
Ik zelf had destijds zo'n k&n generation II met hitteschild dus! op me 328i en het klonk geweldig zag er vet uit en je kan mij niet vertellen dat ik er pk's mee verloor
Ik zelf had destijds zo'n k&n generation II met hitteschild dus! op me 328i en het klonk geweldig zag er vet uit en je kan mij niet vertellen dat ik er pk's mee verloor