Achterwiel muurvast
Achterwiel muurvast
Rechtsachter wiel zit muurvast omdat de wielnaaf niet goed rond is. De velg was er met veel moeite op gewurmd, maar nu hij er weer even af moet zit hij zo vast als iets. Heb al geprobeerd er (redelijk voorzichtig) af te trappen, maar hielp niet...Iemand nog tips :? :?
Re: Achterwiel muurvast
men pakken een flinke balk en voorzichtig flink slaan
e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht
Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744
Dan sla ik straks de lak naar z'n grootje
Je kan er best een flinke trap tegenaangeven, dan moet ie wel loskomen.
Je kan de wielbouten ff een kleine slag los geven en klein stukje rijden. Dan komt vaak de velg wel los van de naaf.
Of de auto op de brug zetten en vanaf de binnenkant een paar goede klappen geven met een blokje hout tussen de velg en de hamer.
Enne als je het wiel er nu weer op zet, gebruik een beetje vet!!!
Je kan zonder problemen de naaf helemaal invetten met bijvoorbeeld kopervet. Dit verdringt vocht en zorgt er voor dat ijzer en aluminium niet aan elkaar gaan kleven door vuil en corrosie.
Of de auto op de brug zetten en vanaf de binnenkant een paar goede klappen geven met een blokje hout tussen de velg en de hamer.
Enne als je het wiel er nu weer op zet, gebruik een beetje vet!!!
Je kan zonder problemen de naaf helemaal invetten met bijvoorbeeld kopervet. Dit verdringt vocht en zorgt er voor dat ijzer en aluminium niet aan elkaar gaan kleven door vuil en corrosie.
Moker pakken en van vanuit de binnenkant je wiel eraf meppen.....wel op de band (en niet je velg) rammen....
Imausr schreef:Dan sla ik straks de lak naar z'n grootje
Nee echt niet en je wiel moet er toch af of niet anders krijg je het er volgens mij niet af zo doen ze het i de grage ook zelf gezien.
e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht
Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744
Fabian du hast wieder recht, so wird's gemacht
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Hij zit niet vast door vuil of corrosie, maar omdat een monteur bij het vervangen van het wiellager de wielnaaf zo heeft geslagen dat hij niet meer helemaal rond is (|
Bedankt voor de tips en morgen hoop ik dat ie eraf gaat
Bedankt voor de tips en morgen hoop ik dat ie eraf gaat
Aan de binnekant van de velg een bandenlichter of een andere staaf pakken, deze klemzetten tussen de binnenkant van de velg en de draagarm, dan goed kracht zetten.
Als de velg er dan af is vijl dan de bewuste buts of rand dan even weg. Even invetten en daarna pas de velg terug plaatsen.
De wielen ook niet te vast zetten. 135 nm per bout is absoluut genoeg bij lichtmetaal.
120 is al meer dan zat bij stalen wielen.
Meer is echt niet nodig.
De wielen ook niet te vast zetten. 135 nm per bout is absoluut genoeg bij lichtmetaal.
120 is al meer dan zat bij stalen wielen.
Meer is echt niet nodig.
Dat wordt vijlen dan. En hopen dat er niet zoveel onbalans komt dat hij gaat trillen
Op het werk doen we het met een grote rubberen hamer.
Zo een die de stratenmaker ook gebruikt.
Aan de binnenkant op de velg slaan en het wiel steeds een stukje doordraaien ,zo dat je niet steeds op de zelfde plek slaat.
Zo krijgen we alles los zonder dat de velg beschadigd.
Zo een die de stratenmaker ook gebruikt.
Aan de binnenkant op de velg slaan en het wiel steeds een stukje doordraaien ,zo dat je niet steeds op de zelfde plek slaat.
Zo krijgen we alles los zonder dat de velg beschadigd.
Imausr schreef:Dat wordt vijlen dan. En hopen dat er niet zoveel onbalans komt dat hij gaat trillen
zal wel meevallen. Je haalt er geen kilo's af en het is een achterwiel. Tevens zit de onbalans dan nagenoeg in het midden dus heeft het minder effect
Zal idd wel meevallen hoop ik.
Dat van die rubberen hamer lijkt me ook wel een goede ja.
Dat van die rubberen hamer lijkt me ook wel een goede ja.