afslaan motor 320i
afslaan motor 320i
hoi alweer...
Het volgende probleem: eigelijk sinds ik mijn bmw 3 maanden geleden heb gekocht heb ik af en toe een raar probleem. als ik op een bocht afga laat ik het gas los. op het moment dat ik de koppeling intrap om terug te schakelen naar de 2e versnelling slaat de motor gewoon af. Als ik dan de koppeling loslaat duwt hij m gewoon weer aan, en hij start ook meteen als ik het met de sleutel doe. Dit probleem kwam in de afgelopen 2 maanden eigelijk nauwelijks voor, ongeveer 3x. maar de afgelope maand heb ik het steeds vaker. iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Het volgende probleem: eigelijk sinds ik mijn bmw 3 maanden geleden heb gekocht heb ik af en toe een raar probleem. als ik op een bocht afga laat ik het gas los. op het moment dat ik de koppeling intrap om terug te schakelen naar de 2e versnelling slaat de motor gewoon af. Als ik dan de koppeling loslaat duwt hij m gewoon weer aan, en hij start ook meteen als ik het met de sleutel doe. Dit probleem kwam in de afgelopen 2 maanden eigelijk nauwelijks voor, ongeveer 3x. maar de afgelope maand heb ik het steeds vaker. iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Re: afslaan motor 320i
Start/Stop koppeling?
Nee sorry, eerlijk gezegt geen idee wat dit kan betekenen.
Nee sorry, eerlijk gezegt geen idee wat dit kan betekenen.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Hoi Klinkt als een vervelende ,maar interessante storing .
Weet u al wat het probleem was /is ?
Heeft u het storings geheugen uit laten lezen ?wellicht geeft dit een oplossing ?
Kan zijn dat als u de koppeling in trapt de motor een soort nul last loopt en dan het stationair toerental niet kan aanhouden ,dan zou u kunnen zoeken in bijv gasklep stand sensor ,lmm,krukasref sensor .(moet in storingsgeheugen opgeslagen worden ).maar omdat de motor met de transmissie weer aan te lopen is ,veranderd het toerental van de motor ook .
Echter het stil vallen geeft een, bijv slechte pomp gelegenheid weer te pompen in de stilgevallen tijd .
(let wel dat als de pomp dmv kortsluiting kapot is gegaan er wellicht meer aan de hand is .)
Maar ik denk dat het wel eens de brandstof pomp zou kunnen zijn ?
Maar het zou ook in het onderhoud te vinden zijn ,bijv brandstof filter die aan vervanging toe is ....
hoop nog van u te vernemen of het probleem al opgelost is .Is toch een E36 320i ?bj?
Ps wast u de auto in de wasstraat in de afgelopen 3mnd ,of hele goedkope benzine getankt ??ben benieuwd mvg t.p.b.m.
Weet u al wat het probleem was /is ?
Heeft u het storings geheugen uit laten lezen ?wellicht geeft dit een oplossing ?
Kan zijn dat als u de koppeling in trapt de motor een soort nul last loopt en dan het stationair toerental niet kan aanhouden ,dan zou u kunnen zoeken in bijv gasklep stand sensor ,lmm,krukasref sensor .(moet in storingsgeheugen opgeslagen worden ).maar omdat de motor met de transmissie weer aan te lopen is ,veranderd het toerental van de motor ook .
Echter het stil vallen geeft een, bijv slechte pomp gelegenheid weer te pompen in de stilgevallen tijd .
(let wel dat als de pomp dmv kortsluiting kapot is gegaan er wellicht meer aan de hand is .)
Maar ik denk dat het wel eens de brandstof pomp zou kunnen zijn ?
Maar het zou ook in het onderhoud te vinden zijn ,bijv brandstof filter die aan vervanging toe is ....
hoop nog van u te vernemen of het probleem al opgelost is .Is toch een E36 320i ?bj?
Ps wast u de auto in de wasstraat in de afgelopen 3mnd ,of hele goedkope benzine getankt ??ben benieuwd mvg t.p.b.m.
hallo. Bedankt voor de reactie! het probleem is nog niet opgelost, heb volgende week een afspraak met een bekende die bij een bmw garage werkt. die kijkt ernaar, en ik hoop dat hij het op kan lossen. het gaat idd om een e36 320i, uit 1992. ik was de auto altijd met de hand, en ik tank altijd de fuelsave van shell. Maar ik ben blij met uw visie! nu snap ik zelf ook iets beter wat het zou kunnen zijn. Ik zal hier een bericht poste als ik meer weet, of als het opgelost is!
MvG
MvG
Ik heb hetzelfde probleem gehad en wat bleek nou het geval,het luchtfilter zat niet goed gemonteerd
en was beschadigd op de afdichtrand waardoor er valse lucht mee wordt aangezogen heb dit verholpen
en geen problemen meer
en was beschadigd op de afdichtrand waardoor er valse lucht mee wordt aangezogen heb dit verholpen
en geen problemen meer

320I E46 Sedan '99.

BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban
hmm daar ga ik ook ens even naar kijke! bedankt !:P
gister bij de monteur geweest. hij heeft me 2 nieuwe fusé kogels ingebouwd, en even snel naar het afslaan probleem gekeke. hij dacht dat het te maken had met de luchtinlaat, dus die gaat hij er een keer helemaal afhalen en schoonmaken.