Welke banden?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Welke banden?

Bericht door bjornc » 14 apr 2010, 17:11

Opt1mus schreef:we zullen zien wie, en na hoeveel Km's, het 1e z'n bandjes moet vervangen omdat ze helemaal zijn weggecupped :>

:! http://www.bmwportal.nl/performance-f35 ... e%20banden
Tja, zou kunnen.
Maar mijn auto was niet goed uitgelijnd... daarom zijn de bandjes waarschijnlijk vroegtijdig aan hun einde gekomen ;(
Net na de winterbandenwissel (dus toen de wintersloffen erop kwamen) heb ik de auto opnieuw laten uitlijnen.

En zoals gezegd, de TT bandjes zijn compleet anders qua profiel.
Alleen al het feit dat ze geen draairichting hebben is al een giga-verschil.

En zeg nou zelf, voor €350,- 4 nieuwe bandjes... dan mogen het toch wel Sportmaxx TT's zijn? :P

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 15 apr 2010, 13:34

da's een koopje, maarja de 15" 'ers kosten de wereld ook niet hè :+
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

willem-57

Bericht door willem-57 » 27 apr 2010, 14:51

Sinds kort heb ik de Marshal matrac vervangen door Pirelli Cinturato P7 205/17-50.
Wat een verschil, de pirelli's doen alles beter.
Lager afrol geluid, comfort (vind ik belangrijk), geen zoekerig gedrag meer. :)
Ze kwamen ook goed uit de anwb test 2010, net als de michelin's en de sportmax TT.

Johnny

Bericht door Johnny » 27 apr 2010, 19:23

Michelin Pilot Sport 3

Goede banden voor de krappe 500km die ik er nu mee gereden heb :)

De Michelin Pilot Sport PS 2 die ervoor om de achterwielen zaten zijn een dikke 40.000km mee gegaan (april 2009 tot april 2010)
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 29 apr 2010, 18:45

Ik rij momenteel op achilles banden. Heb er 70,- per stuk voor betaald in de maat 235/35/19, en ze bevallen me super goed. Beter dan de dunlops die er eerst op lagen..

Ze hebben goede grip op nat en droog wegdek. Remmen doen ze als een gek (heb ik wel gemerkt toen ik dat ongeluk kreeg). Ze maken normaal geluid, en slijten ook niet erg hard. Kortom, de volgende keer ga ik zeker weer voor achilles banden.

Nu komt er vast een boel kritiek dat zo'n goedkope band niks kan zijn blablabla.. ;)
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 30 apr 2010, 06:06

Mijn kritiek is gegrond :+

Ik heb ooit die banden ook gehad vanwege een overname van velgen toendertijd.

Wat een baggerband is dat zeg :X

Ik heb nog nooit rare dingen meegemaakt met banden, maar met die banden heb ik meerdere malen vreemde dingen meegemaakt. Het heeft me zelfs een keer een nieuwe achterbumper en achterscherm gekost.
Je laat 1x in de 3e versnelling bij 60 km/h per uur je gas los en je staat achterstevoren (|

Heb er totaal ongeveer 10-15.000 km mee gereden en toen heb ik ze er voor mijn eigen veiligheid afgehaald ;)
Ik dorst na meerdere malen vreemde manieren van uitbreken niet eens meer normaal te rijden.
(en neej ik ben geen coureur die denkt dat de openbare weg een groot circuit is, ben eerder een watje in de bochten omdat ik het zonde van mijn spullen vind :+ )

voor mij dus nooit meer een band van achilles (ATR sport) (overigens dezelfde maten als bij jou)
De onberekenbaarheid zorgden er uiteindelijk voor dat ik ze erg vroegtijdig weggedaan heb.
Ik moet wel zeggen dat ze qua afrolgeluid wel redelijk stil waren.

En persoonlijk begrijp ik niet waarom het altijd zo goedkoop moet met die grote velgmaten. Ik ben absoluut niet pro michelin of pro bridgestone omdat ze duur zijn, maar een beetje bandenbedrijf kan je echt wel een knappe band adviseren die ook niet de wereld hoeft te kosten. Ik vind 70 euro per band wel heel cheapie voor 235-35-19, dat kosten een paar knappe 195-50-15 banden al.
Nu is het niet zo dat alles wat duur is automatisch goed moet zijn, maar mijn ervaringen met de achilles banden hebben me wel doen nadenken en daardoor ben ik nu overgestapt op Falken banden.
En jah, er zijn uiteraard nog veel betere banden op de markt die eigenlijk altijd een stuk duurder zijn (ik betaal nu 170 euro per band incl montage en balanceren), maar het verschil in prijs t.o.v. de bekendere merkbanden compenseert in mijn geval het verschil in kwaliteit niet. Het afrol geluid is bij de falken banden in de bochten ietwat gehorig, op de rechte weg niet. Dat neem ik bij een budgetband op de koop toe. Voor de rest zijn ze qua grip op nat wegdek in mijn mening 10x beter dan de achilles banden. Wellicht scoort een topmerkband dan weer 2x zo goed als de falken band, maar dat verschil haal ik er niet uit met mijn rijstijl.
Zolang ik bij een noodstop van 100 naar 0 nog steeds zonder te slippen en zonder in de abs te trappen kan remmen (droog wegdek) is er voor mij grip/ tractie zat. Op nat scheelt het wat, maar zijn ze in mijn ogen verbazend goed.

Maar als jij er tevreden mee bent dan ben ik blij voor je. En misschien zijn de rubber samenstellingen van de band wel veranderd door de jaren heen (bij mij was het 4 jaar terug) en zijn de banden aanzienlijk verbeterd, who knows ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

willem-57

Bericht door willem-57 » 30 apr 2010, 08:02

Banden van 70 euro onder een 330i ? :?
Tja, daar heb ik wel mijn bedenkingen over.
Oke, hoeft niet altijd michelin of zo te zijn, maar bij zo'n krachtige auto zou ik toch wel iets meer kwaliteit eronder zetten.
Het is tenslotte een der belangrijkste onderdelen op je auto, veiligheid, voor jezelf en andere weggebruikers.
Zelf heb ik eens goedkope koreaanse banden gehad onder een E36 328i cabrio.
Deze zaten bij een velgenset die ik via marktplaats gekocht had.
Man, ik leek wel een circusact .
Als ik met (vooral nat weer) met gewone snelheid een bocht nam ging de auto alle kanten op :gek:
Maar goed .... misschien heb jij wel goede ervaringen en valt die achilles best wel mee.
Maar toch .... onder een 330i :roll:

Onder mijn 320i had ik marshal banden zitten, ook een zgn B merk.
Ok, voor het geld helemaal niet zo slecht, maar geen vergelijk met de pirelli's die ik er nu onder heb liggen.
Stiller, betere wegligging, veel minder zoekerig, en het rijdt gewoon veel fijner.
Echt, lijkt net of je onderstel voorzien is van nieuwe rubbers !
Zo'n verbetering had ik nooit gedacht. :D

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 30 apr 2010, 10:28

willem-57 schreef:330i ? :?
330i
Niet schelden he.. een 330 CI :P .

Ik ben normaal ook niet van de goedkope banden maar deze bevallen mij echt erg goed. Ik had ze om de velgen zitten toen ik ze kocht, en dacht ach die gum ik wel op en dan komen er weer dunlops onder (overigens voor 170,- heb ik dunlops incl montage). Maar ze bevielen me opvallend goed. Ik had met mijn dunlops veel meer last van uitbreken bij een nat wegdek. Ik moet bij deze banden echt mijn best doen om de auto achtere los te krijgen in een bocht, en laatst met dat ongeluk stond ik zonder te slippen binnen enkele meters stil, terwijl ik 130 kmh reed.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 30 apr 2010, 15:11

Er zit meer verschil qua weggedrag in de juiste bandenspanning dan de juiste band, ik geloof best dat een Achilles op goede spanning beter voelt als een Dunlop met de verkeerde spanning.

Heb je de spanning ook goed gecontroleerd van de Dunlops ??

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 30 apr 2010, 15:46

Ik controlleer de bandenspanning geregeld, en heb ook verschillende keren andere bandenspanningen uitgeprobeerd. Ik vond de bridgestone re50a ook stukken beter dan een dunlop op mijn vorige bmw.

Heb overigens ook ooit een paar duizend kilometer met 2 federal banden gereden (omdat die om een setje velgen zaten die ik onder mijn vorige auto had). Deze presteerden redelijk goed op droog en matig op nat wegdek. maar het grootste nadeel vond ik het oorverdovende geluid dat ze maakten.

Ik wil hier geen betoog gaan houden voor een bepaald merk banden. Ik deel alleen mijn ervaring met jullie ;) .

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 01 mei 2010, 08:45

Griffendahl schreef:Er zit meer verschil qua weggedrag in de juiste bandenspanning dan de juiste band, ik geloof best dat een Achilles op goede spanning beter voelt als een Dunlop met de verkeerde spanning.

Heb je de spanning ook goed gecontroleerd van de Dunlops ??

Op welke spanning rijdt jij nu met de 19"en dan?
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

iedow

Bericht door iedow » 16 mei 2010, 18:53

Vandaag nieuwe banden besteld Dunlop SP SPORT MAXX 225/45 R17 ZR :P 4 stuks

Iemand ervaring met deze band?

Groet Iedow
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car
You Only Live Once, Enjoy!

320driver

Bericht door 320driver » 17 mei 2010, 10:26

Ik heb ze in 18" en mij bevallen ze uitstekend, ook in de regen :!

Ton 320D Touring

Bericht door Ton 320D Touring » 30 mei 2010, 16:09

iedow schreef:Vandaag nieuwe banden besteld Dunlop SP SPORT MAXX 225/45 R17 ZR :P 4 stuks

Iemand ervaring met deze band?

Groet Iedow
Afgelopen vrijdagmiddag 4 stuks laten monteren in de hierboven vermelde maat.
Kosten € 472,00 bij de lokale bandenboer.

Boy

Bericht door Boy » 30 mei 2010, 17:42

Ik rij nu de afgelopen 20.000km op Uniroyal Rainsport II bandjes 19"...een merk dat ik hier niet veel voorbij zie komen...maar ze bevallen mij goed! Maar dat mag je ook verwachten voor 200 euro per stuk (vorig jaar)....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”