TV digitenne in bmw
-
TV digitenne in bmw
Ik zou graag weten wat ik nodig heb om digitenne in mijn bmw te kijken.
Ik heb zoiezo een digitale ontvanger nodig volgens mij.
Weet iemand wat je daar allemaal voor nodig hebt en of er dan een normaal digitenne kaartje in kan?
Ik heb wel een 16:9 scherm in de auto.
Ik heb zoiezo een digitale ontvanger nodig volgens mij.
Weet iemand wat je daar allemaal voor nodig hebt en of er dan een normaal digitenne kaartje in kan?
Ik heb wel een 16:9 scherm in de auto.
Re: TV digitenne in bmw
Heb je al een TV Videomodule? Dus een (analoge) televisie functie in je menu?
Zo ja, kun je via een AV-IN op die module een Digitale TV module aansluiten waar je een Digitenne kaartje in kunt doen.
Onder andere Hirschmann levert zo'n module.
Als je deze functie nog niet hebt kun je zo'n Digitale TV module aansluiten dmv een Multimedia Interface zoals bijvoorbeeld een Dietz 1250, of via een originele Analoge TV Module die je kunt aansluiten op je bestaande MK4.
Zo ja, kun je via een AV-IN op die module een Digitale TV module aansluiten waar je een Digitenne kaartje in kunt doen.
Onder andere Hirschmann levert zo'n module.
Als je deze functie nog niet hebt kun je zo'n Digitale TV module aansluiten dmv een Multimedia Interface zoals bijvoorbeeld een Dietz 1250, of via een originele Analoge TV Module die je kunt aansluiten op je bestaande MK4.
www. M3 register .nl
hou in de gaten dat als je eenmaal rijd het signaal snel verloren wordt. Ik heb de dynavin met DTV en zodra je boven de 50kmh gaat is het afgelopen met de ontvangst...
ja nu zeg je ook iets.. dat hele dynavin is gewoon *censuur* . sorry dat ik het zo even zeg.
ik heb met mijn hirschmann dvb t geen problemen zelfs bij 100km/h merk ik niet zoveel.
ik heb met mijn hirschmann dvb t geen problemen zelfs bij 100km/h merk ik niet zoveel.
Laatst gewijzigd door Gast op 31 mei 2010, 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
//.00.-// > /.-////.-///.-
-
Ik heb een anologe tv module.
Dat staat ook in mijn menu, dus dan is er iets aangesloten.
Weet iemand dan waar je bijvoorbeeld zo`n hirschmann kan kopen en wat dat ongeveer gaat kosten.
En hoe sluit je zo`n ding aan? Er liggen volgens mij 2 tulp stekkers achterin en een aux kabel.
Kun je dan ook bij 120 km/h normaal tv kijken?
Weet iemand dan waar je bijvoorbeeld zo`n hirschmann kan kopen en wat dat ongeveer gaat kosten.
En hoe sluit je zo`n ding aan? Er liggen volgens mij 2 tulp stekkers achterin en een aux kabel.
- largeproject
- Contacteer:
Ontvangst is per regio verschillent,hier is ned 1/2/3 ( de gratis zenders) de laatste tijd beter geworden,maar was eerst ruk.
snelheden tot 80km geen problemen,boven de 120 toch veel storing,wat meestal met luid gekraak gepaart gaat,ligt ook aan de antennes en soort tuner je gebruikt.
Ontvangst kan veel beter,maar dan moet ik van die opzichtige antennes gaan plaatsen.
Word bij mijn aangesloten via de av-in (Pioneer Avic hd 3 II) dus race wit/rood en video geel.
Met een ir-remote,zodat je de tuner weg kunt werken en met de afstandsbediening het apparaat bedient.
snelheden tot 80km geen problemen,boven de 120 toch veel storing,wat meestal met luid gekraak gepaart gaat,ligt ook aan de antennes en soort tuner je gebruikt.
Ontvangst kan veel beter,maar dan moet ik van die opzichtige antennes gaan plaatsen.
Word bij mijn aangesloten via de av-in (Pioneer Avic hd 3 II) dus race wit/rood en video geel.
Met een ir-remote,zodat je de tuner weg kunt werken en met de afstandsbediening het apparaat bedient.
Di hele TV functie zal me overigens een worst wezen, tijdens het rijden ga ik toch geen TV kijken, en al helemaal niet met 120 Km/h. En als het vrouwtje eens wat minder TV kijkt...:
Jammer dat je de Dynavin *cencuur* vindt, ik ben er wel happy mee eigenlijk; alles werkt naar behoren. On topic: ik zou alleen niet weten hoe ik de betaalde zenders aan de gang moet krijgen als ik dat zou willen, ik heb daar ook nog nergens wat over gelezen... Zou wel tamelijk suf zijn als dat niet kan...
Jammer dat je de Dynavin *cencuur* vindt, ik ben er wel happy mee eigenlijk; alles werkt naar behoren. On topic: ik zou alleen niet weten hoe ik de betaalde zenders aan de gang moet krijgen als ik dat zou willen, ik heb daar ook nog nergens wat over gelezen... Zou wel tamelijk suf zijn als dat niet kan...
Daar zul je dus een decoder voor moeten hebben, waar je een smartcard in stopt. De dynavin heeft dat zelf niet aan boord.On topic: ik zou alleen niet weten hoe ik de betaalde zenders aan de gang moet krijgen als ik dat zou willen, ik heb daar ook nog nergens wat over gelezen... Zou wel tamelijk suf zijn als dat niet kan...
Overigens is die tv-functie voor mij ook meer leuk om te kunnen zeggen dat ik 't heb, een echt praktische toepassing heb ik er nog niet voor gevonden en de publieke omroepen kijk ik thuis al nooit, laat staan in de auto
Dat ik een decoder zou moeten hebben ... tja zo ver was ik ook al, maar hoe sluit je dat dan aan? (Puur hypothetisch hoor, want zoals gezegd: worst enzo) .
Ik heb nagenoeg geen ervaring met DTV, ben thuis nog lekker analoog en dat houden we nog wel ff zo. Ik stel me voor dat er op een of andere manier iets aan de antenne ingang gaat?
Ik heb nagenoeg geen ervaring met DTV, ben thuis nog lekker analoog en dat houden we nog wel ff zo. Ik stel me voor dat er op een of andere manier iets aan de antenne ingang gaat?
- compactman
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tXxCmi-4c6o&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tXxCmi-4c6o&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Deze Duitser heeft verdomd scherp beeld bij hogere snelheden. Versterkertje gebruikt? Of zijn de signalen in Duitsland gewoon een stuk sterker?
Overigens is opscheppen over tv kijken in je auto niks vergeleken met opscheppen over internet in je auto Ben benieuwd hoe ze dat bij Dynavin precies gaan aanpakken en of het fatsoenlijk werkt.
Deze Duitser heeft verdomd scherp beeld bij hogere snelheden. Versterkertje gebruikt? Of zijn de signalen in Duitsland gewoon een stuk sterker?
Overigens is opscheppen over tv kijken in je auto niks vergeleken met opscheppen over internet in je auto Ben benieuwd hoe ze dat bij Dynavin precies gaan aanpakken en of het fatsoenlijk werkt.
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 01 jun 2010, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: embedcode gebruikt
Reden: embedcode gebruikt
- largeproject
- Contacteer:
Frost schreef:Dat ik een decoder zou moeten hebben ... tja zo ver was ik ook al, maar hoe sluit je dat dan aan? (Puur hypothetisch hoor, want zoals gezegd: worst enzo) .
?
Staat der toch,leze is ook een vak.
Via de av in van je radio,dat heey dus 2 rca (ook wel tuplstekkers genaamd) en de gele video rca kabel,in totaal dus 3 kabels nodig,zittem ,meestal in kabel
Anders moet je ff in mijn showroom kijken,daar heb ik der 1tje gemonteerd.
Inmiddels zal het ontvangst wel neter kunnen,mijn is inmiddels alweer een jaartje ouder,technik staat niet stil,ook de zender sterkte neemt nog dagelijks toe.
Over het beeld van de duitser valt nix te zeggen,ff een seconden of 3 goed beeld lukt met 180km/u ook nog,maar een constant goed beeld is iest heel anders.
http://www.bmwportal.nl/showroom-f29/la ... 6-120.html
Hirschmann is duur dat kost ongeveer 450,- je kan ook een Bullit cartv tuner halen die kost 239,- bij beide systemen komt er nog een kabelset bij van 20,- en de aansluitschema's kan ik je wel mailen mocht je het spul halen.MarcBMW323coupe schreef:Ik heb een anologe tv module.
- largeproject
- Contacteer:
Bij mijn bullit zat een kabelset bij,dacht dat ie mij €229 koste,als je een abo neemt van digi kreeg je €89 retour omdat je geen reciever van hun nodig had.
Dag forumleden,
Ik heb bij Digitenne gewerkt Maar Digitenne van Kpn is mogelijk in alle apparatuur waar een conax module inzit die DVB-T ondersteund.
Mensen die dit wouden moest ik altijd doorverwijzen naar de dichtsbijzijnde businesscenter van Kpn sturen. Maar ik denk zelf dat het knap duur is!
Gr Tan
Ik heb bij Digitenne gewerkt Maar Digitenne van Kpn is mogelijk in alle apparatuur waar een conax module inzit die DVB-T ondersteund.
Mensen die dit wouden moest ik altijd doorverwijzen naar de dichtsbijzijnde businesscenter van Kpn sturen. Maar ik denk zelf dat het knap duur is!
Gr Tan
ja klopt dat kabel setje zit er zeker bij.. alleen je hebt er nog 1 nodig dietz heeft zo'n pasmaat kabelsetje voor je koppeling tussen analoge tuner naar je digi tunerlargeproject schreef:Bij mijn bullit zat een kabelset bij,dacht dat ie mij €229 koste,als je een abo neemt van digi kreeg je €89 retour omdat je geen reciever van hun nodig had.