vreemd geluid in motor
vreemd geluid in motor
Hoi,
Het valt me op dat m'n motor een vreemd geluid gemaakt, althans dat denk ik. Ik heb totaal geen idee hoe ik het moet omschrijven dus heb ik maar een filmpje gemaakt met m'n telefoon.
http://dl.dropbox.com/u/584992/Mobile%2 ... 5%2011.mov
Is het idd een vreemd geluid of moet ik me nergens zorgen om maken?
Alvast bedankt !
(Het gaat over een E46 uit 2001 PFL, 316i)
Het valt me op dat m'n motor een vreemd geluid gemaakt, althans dat denk ik. Ik heb totaal geen idee hoe ik het moet omschrijven dus heb ik maar een filmpje gemaakt met m'n telefoon.
http://dl.dropbox.com/u/584992/Mobile%2 ... 5%2011.mov
Is het idd een vreemd geluid of moet ik me nergens zorgen om maken?
Alvast bedankt !
(Het gaat over een E46 uit 2001 PFL, 316i)
Re: vreemd geluid in motor
Het is een mooi ritmisch geluid wat ik hoor Stefan. Zou zomaar eens de spanrol van de multiriem kunnen zijn.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
ah bedankt, spanrol van de multiriem zeg je, gewoon dan even aanspannen? Of zou dat een te simpele oplossing zijn?
Is het proberen waard maar waarschijnlijk heeft het lager van de spanrol de geest gegeven.
Controleer ook even of alle boutjes van de poelie's goed vastzitten en aanwezig zijn. Bij mij is een keer de grote zwarte poelie van de multiriem losgelopen en dan sta je dus opeens stil op de vluchtstrook. Multiriem aan flarden, geen stuur- en rembekrachtiging meer etc.etc.
Controleer ook even of alle boutjes van de poelie's goed vastzitten en aanwezig zijn. Bij mij is een keer de grote zwarte poelie van de multiriem losgelopen en dan sta je dus opeens stil op de vluchtstrook. Multiriem aan flarden, geen stuur- en rembekrachtiging meer etc.etc.
ah bedankt voor de deskundige uitleg, ik kijk dit in het weekend even na
OK hou ons op de hoogte van de afloop. Is altijd interessant om te weten namelijk
Heb je het geluid ook als de auto in zn versnelling staat of alleen in zn vrij?
Kan idd de spanner van de multi riem zijn
Kan idd de spanner van de multi riem zijn
-
lijkt me inderdaad een lager wat stuk is gelopen, kan van een spanrol zijn maar check je waterpomp ook ff.
net een heel eind gereden, het geluid lijkt me ook aanwezig te zijn wanneer ik in versnelling sta. Ik vermoed inderdaad ook een lager... Kga er morgen in daglicht eens naar kijken. thx alleszins
Als je het nou niet goed kan horen welke het is.
pak een lang stuk draadend of iets ander langs van massief metaal. Druk dit in de nabije omgeving van het te beluisteren deel en hou de andere kant tegen je oor.
Dan ga je duidelijk horen welke er stuk is.
Pas wel op met de draaiende delen
pak een lang stuk draadend of iets ander langs van massief metaal. Druk dit in de nabije omgeving van het te beluisteren deel en hou de andere kant tegen je oor.
Dan ga je duidelijk horen welke er stuk is.
Pas wel op met de draaiende delen
ik heb inderdaad een vermoeden dat het een spanrol is... de poelies lijken me vrij normaal te draaien, in ieder geval, ik ga vanmiddag even naar m'n garagist, dan weet ik meer
ik weet ondertussen wat meer, blijkbaar zou het de waterpomp zijn die de bron van ellende is. Als je er goed naar kijkt zie je hem ook wankelen als hij draait.
Eind juni wordt hij vervangen. Iemand enig idee wat me dit zou gaan kosten?
Eind juni wordt hij vervangen. Iemand enig idee wat me dit zou gaan kosten?
Bij een Mercedes SLK kost dit inclusief arbeid zo rond de 4 tot 5 honderd euries. Zal bij BMW ook wel zoiets zijn waarschijnlijk, maar je zou de prijs van de waterpomp ook even bij de BMW-dealer kunnen opvragen.