Ramen automatisch laten sluiten met sleutel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Coupe 318is

Re: Ramen automatisch laten sluiten met sleutel

Bericht door Coupe 318is » 17 apr 2010, 00:17

Klopt helemaal, het is geleverd als een optie maar volgens mij geld dat op alles ramen en schuif/kanteldak althens dat heb ik wel, alleen op de AB werkt hij bij mij niet, dat zou ook raar zijn want waarom zou je hem op de sleutel en AB zetten.
Kan ook aan mij liggen hoor mij lijkt mij niet echt voor de hand liggend. :roll:

mariosss

Bericht door mariosss » 17 apr 2010, 15:59

Hoe krijg ik nou deze optie werkend?

Ik heb schuif/kantel dak, cv en natuurlijk electrische ramen maar als ik de sleutel helemaal naar rechts houd dan sluit hij alleen de deuren maar niet dus mijn ramen en schuif/kantel dak?? :? :? Moet ik iets van de dealer halen zodat ik dit kan?

Cliff

Bericht door Cliff » 17 apr 2010, 16:17

Dan heb je gewoon geen comfortsluiting...was destijds een optie... :!

Verheeske

Bericht door Verheeske » 19 apr 2010, 16:33

even ter aanvulling:
die optie houd dus een ander regelapparaat in voor de CV dus dat is niet iets wat je ff aan zet
-- Houdoe wanne --

nismo joe

Bericht door nismo joe » 30 mei 2010, 21:26

Ik heb ook een comfortsluiting kwam ik vanmorgen achter :) . Met de originele sleutel van BMW waarmee je hem van afstand van het slot haalt, kun je ook je ramen open maken 8)

Echter, dichtmaken zou dan ook moeten kunnen door hem op slot te doen met de afstandbediening. Daar reageert hij niet op. Wel als ik het slot met de sleutel doe en naar rechts houd.

Of doe ik iets verkeerd?

MParallel

Bericht door MParallel » 31 mei 2010, 16:33

Mensen, houdt een ding goed in je achterhoofd. Er is nogal een verschil tussen een door de dealer ingebouwd/geleverd OEM alarm en het af-fabriek alarm.

Bij die eerste heb je een los kastje met knoppen, alleen het af-fabriek systeem heeft een gecombineerde sleutel/CV.

Nu wil het zo zijn dat bij het af-fabriek systeem, je niet de mogelijkheid hebt om ramen/schuifdak/cabriodak vanaf de afstandsbediening te sluiten, maar alleen via de sleutel in het portierslot.

Met de door/bij de dealer ingebouwde systemen, met een los kastje erbij, heb je juist wel vele extra mogelijkheden die je kunt (laten) programmeren.

Als je een dealer ingebouwd/goedgekeurd systeem hebt, dan heb je onder je dashboard kastje een alarm module zitten.

Heb je het af-fabriek systeem, dan heb je helemaal geen alarm module, maar zit dit allemaal geïntegreerd in de ZKE IV module en de draadboom.

Verder heb je ook andere microswitches, een ander alarm led en een andere sirene. Bij het af-fabriek systeem zit die verborgen, bij het dealer systeem zit die vaak zichtbaar onder de motorkap.

Voor het af-fabriek systeem zijn wel modules verkrijgbaar, om wél met de afstandsbediening zaken te sluiten. Zo heb ik zelf nog een module liggen waarmee ik het cabrio dak per afstandsbediening kan openen en sluiten, maar dit moet ik nog steeds inbouwen. Er zit nog een bug in dit systeem.
Mr. OEM

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 31 mei 2010, 16:45

Nu wil het zo zijn dat bij het af-fabriek systeem, je niet de mogelijkheid hebt om ramen/schuifdak/cabriodak vanaf de afstandsbediening te sluiten, maar alleen via de sleutel in het portierslot.

ben ik het niet mee eens. Ik kan wel de ramen openen en sluiten met de AB.
En zoals jij het uitlegt is een af-fabriek systeem met de originele bmw sleutel zonder los kastje.

Of lees ik nu achterstevoren ofzo :+
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

MParallel

Bericht door MParallel » 31 mei 2010, 22:43

Fabian79 schreef:

ben ik het niet mee eens. Ik kan wel de ramen openen en sluiten met de AB.
En zoals jij het uitlegt is een af-fabriek systeem met de originele bmw sleutel zonder los kastje.

Of lees ik nu achterstevoren ofzo :+
Als je een af-fabriek alarm hebt (optie #302), heb je geen los kastje. Staat er toch vrij helder dacht ik?

Dan heb je dus deze sleutel:

Afbeelding

Daarmee kun je niet op afstand je ramen/schuifdak/cabriodak mee bedienen. Tenzij er een aftermarket module is ingebouwd die daarin voorziet.
Mr. OEM

rolf316coupe

Bericht door rolf316coupe » 03 jun 2010, 12:42

hoi
bij mij sluiten de ramen als ik allebij de deuren open doe,
is dit normaal?

MParallel

Bericht door MParallel » 03 jun 2010, 22:20

rolf316coupe schreef:hoi
bij mij sluiten de ramen als ik allebij de deuren open doe,
is dit normaal?
Ramen die sluiten als je beide deuren open doet.

Nee, dat is uiteraard niet normaal.
Mr. OEM

rolf316coupe

Bericht door rolf316coupe » 04 jun 2010, 13:26

hoi ik heb het waarschijnlijk al gevonden,
ze hebben mij startonderbreker aangesloten op de ramen,pffff nu maar kijken als ik het goed kan krijgen
Laatst gewijzigd door Gast op 04 jun 2010, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”