Motor uitgevallen
- Beemerke2000
Motor uitgevallen
Beste forumleden,
Gisteren avond is mijn wagen stilgevallen.
Toen ik de rotonde afkwam en gas gaf trok mijn wagen nog een 10 seconden en toen ineens niets meer.
Toen ik op de tellers keek zag ik dat mijn toerenteller volledig op 0 stond en dus mijn motor was afgeslagen.
Als ik mij aan de kant gezet had terug proberen te starten maar de wagen sloeg niet aan.
Gaat wel mooi rond maar starte niet.
Nu denk ik aan dieselpomp die stuk is (| . Het is namenlijk een 320D met 219600km en
dan durven deze nog wel eens stuk gaan heb ik gehoord.
Persoon waar ik al eens naartoe ga met de wagen denkt ook aan een riembreuk of defecte alternator maar
dan denk ik niet dat de wagen zo plots stilvalt en hij nog zo goe zou rondgaan als ik wil starten.
Gisteren avond is mijn wagen stilgevallen.
Toen ik de rotonde afkwam en gas gaf trok mijn wagen nog een 10 seconden en toen ineens niets meer.
Toen ik op de tellers keek zag ik dat mijn toerenteller volledig op 0 stond en dus mijn motor was afgeslagen.
Als ik mij aan de kant gezet had terug proberen te starten maar de wagen sloeg niet aan.
Gaat wel mooi rond maar starte niet.
Nu denk ik aan dieselpomp die stuk is (| . Het is namenlijk een 320D met 219600km en
dan durven deze nog wel eens stuk gaan heb ik gehoord.
Persoon waar ik al eens naartoe ga met de wagen denkt ook aan een riembreuk of defecte alternator maar
dan denk ik niet dat de wagen zo plots stilvalt en hij nog zo goe zou rondgaan als ik wil starten.
Re: Motor uitgevallen
bummer...
Ik hoop dat de reparatie meevalt voor je, wanneer wordt ze gerepareerd?
Ik hoop dat de reparatie meevalt voor je, wanneer wordt ze gerepareerd?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- Beemerke2000
Zeg dat wel.
De wagen zou in het najaar weg gaan en dan nu nog deze kosten (|
Dinsdag of woensdag zouden ze eraan beginnen.
Maar ben van plan om er een dieselpomp van een afbraak of revisie dieselpomp op te zetten.
Dit omdat zoals al gezegd de wagen in september of oktober toch de deur uitgaat.
De wagen zou in het najaar weg gaan en dan nu nog deze kosten (|
Dinsdag of woensdag zouden ze eraan beginnen.
Maar ben van plan om er een dieselpomp van een afbraak of revisie dieselpomp op te zetten.
Dit omdat zoals al gezegd de wagen in september of oktober toch de deur uitgaat.
- largeproject
- Contacteer:
Goede man heeft er verstand van,riem breuk????????
Pomp word aangedreven door ketting.
En als ie toch rond draait heeft ie toch spanng in de accu zitten die dus ge;aden is door de dynamo.
Het mechanische gedeelte van de pomp gaat bijna nooit stuk,daarom heb ik toen alleen maar de elctronica laten doen.
Of het echt de electronica is kun je testen door startpilot in te spuiten,dan zal ie een paar seconden lopen.
En als ie toch rond draait heeft ie toch spanng in de accu zitten die dus ge;aden is door de dynamo.
- Spoiler: Laat zien
Het mechanische gedeelte van de pomp gaat bijna nooit stuk,daarom heb ik toen alleen maar de elctronica laten doen.
Of het echt de electronica is kun je testen door startpilot in te spuiten,dan zal ie een paar seconden lopen.
- Beemerke2000
Met riembreuk bedoelde hij de riem die de waterpomp ,servopomp en dergelijke aandrijft.largeproject schreef:Goede man heeft er verstand van,riem breuk????????
Als deze breekt kan de wagen ook stilvallen.
Nu het is de hoofdpomp.
Kost bij bmw zelf 1790 euro maar wordt bij bosch zelf gereviseerd en met plaatsing bij komt dit op 1450 euro (|
Eigenlijk is de wagen dit niet meer waard maarja zo verkopen gaat ook niet.
Over 2 weken zijn er ook nog nieuwe remleidingen onder gezet en koste ook al 400 euro.
- largeproject
- Contacteer:
Nee hoor,dan valt ie echt niet zomaar stil,alleen de sturbekrachting en rembekrachting werkt niet meer,dus dat gaat ff wat zwaarder,tenzij je zo lang door rijd dat ook de accu leeg is,dan doet ie het idd niet meer,maar als de snaar tijdens het rijden breekt,kun je gewoon door rijden.
Ja,pomp is idd zo duur,heb tich adressen toen gebelt,een echt nieuwe pomp koste bij de Brezan €1400 ex,levertijd toen 12 weken,omdat er nooit een nieuwe geplaatst word,ook niet door de dealer.
Ik heb toen voor alleen de electronica gekozen.
Ja,pomp is idd zo duur,heb tich adressen toen gebelt,een echt nieuwe pomp koste bij de Brezan €1400 ex,levertijd toen 12 weken,omdat er nooit een nieuwe geplaatst word,ook niet door de dealer.
Ik heb toen voor alleen de electronica gekozen.
- Beemerke2000
Ja persoon had de wagen toen ook niet gezien enkel maar via telefonische uitleg.
De man werkt al meer dan 20 jaar bij bmw als technieker dus ik denk wel dat hij iets van wagens kent
Nu hoop ik van de meeste kosten af te zijn.
Veel meer buiten de turbo kan er niet meer stukgaan denk ik,toch niet motorisch.
De rest van de motor is nog goed,verbruik geen druppel olie tussen smeerbeurten door dus dat zit nog wel goed.
We gaan deze winter nog uitrijden met deze wagen en dan een nieuwe 3 reeks coupé
De man werkt al meer dan 20 jaar bij bmw als technieker dus ik denk wel dat hij iets van wagens kent

Nu hoop ik van de meeste kosten af te zijn.
Veel meer buiten de turbo kan er niet meer stukgaan denk ik,toch niet motorisch.
De rest van de motor is nog goed,verbruik geen druppel olie tussen smeerbeurten door dus dat zit nog wel goed.
We gaan deze winter nog uitrijden met deze wagen en dan een nieuwe 3 reeks coupé