subwoofer
Re: subwoofer
Dat is het 'm juist...... ik heb al een aktieve sub, die had ik al in mn vorige auto zitten.
Het gaat hier om een Caliber en ik weet niet of die ook een high level ingang heeft die automatisch op geluidssignaal aan gaat. Maar dat is te informeren. Dus sowieso bedankt voor de tip.
Is het trouwens geen probleem als je maar van 1 achterspeaker af gaat tappen?
Ik bedoel wordt de radio dan niet "scheef" belast?
Het gaat hier om een Caliber en ik weet niet of die ook een high level ingang heeft die automatisch op geluidssignaal aan gaat. Maar dat is te informeren. Dus sowieso bedankt voor de tip.
Is het trouwens geen probleem als je maar van 1 achterspeaker af gaat tappen?
Het is voor de belasting van deradio geen probleem echter het mooiste is dat je de + en - van beide kanten pakt, dan krijg je een mono-beeld. Dus de + van links en de - van rechts (of andersom).Is het trouwens geen probleem als je maar van 1 achterspeaker af gaat tappen?
Geniet van het leven, voor je het weet is het voorbij
Oelie schreef:Het is voor de belasting van deradio geen probleem echter het mooiste is dat je de + en - van beide kanten pakt, dan krijg je een mono-beeld. Dus de + van links en de - van rechts (of andersom).Is het trouwens geen probleem als je maar van 1 achterspeaker af gaat tappen?
Het maakt niet uit wat je pakt, een kanaal is ook voldoende,echte lage tonen zitten namelijk altijd in alle kanalen,deze worden niet uit gefilterd naar links of rechts en we kunnen ook niet lokaliseren waar de tonen weg komen
Dat klopt niet helemaal.
Voor de versterker van de radio is het beter als je het van beide boxen gebruikt!
Zo word de belasting beter verdeeld!
Voor de versterker van de radio is het beter als je het van beide boxen gebruikt!
Zo word de belasting beter verdeeld!
Wat is nou een goede convertor om een sub met versterker op aan te sluiten? Of is het beter om een versterker te kopen waar je direct luidsprekerkabels op aan kunt sluiten?
Dat zal als je een goede versterker kan vinden altijd beter zijn! Je hebt dan geen extra verlies van de kabel en pluggen etc tussen de converter en de versterker.iblauw schreef:Of is het beter om een versterker te kopen waar je direct luidsprekerkabels op aan kunt sluiten?
Daar ben ik het niet mee eens, uit ervaring heb ik gemerkt dat dat verschil echt niet hoorbaar is.
Zoals vaak wordt geschreven dat zo'n converter maar slecht werkt en dergelijke zijn onzin.
Mij werd dat eerst ook aangepraat, maar ben het toch eens gaan proberen voor die 15 euro.
Nou en zoals een aantal van jullie hebben kunnen aanschouwen bij de mini-meet:
Het werkt fantastisch
En een verschil met wanneer je hem via de 'oorsprokelijke' manier aan zou sluiten hoor je echt niet.
Dus mijn menig: Gewoon een convertertje van 15 á 20 euro aanschaffen en je bent wat dat betreft klaar!
Zoals vaak wordt geschreven dat zo'n converter maar slecht werkt en dergelijke zijn onzin.
Mij werd dat eerst ook aangepraat, maar ben het toch eens gaan proberen voor die 15 euro.
Nou en zoals een aantal van jullie hebben kunnen aanschouwen bij de mini-meet:
Het werkt fantastisch

En een verschil met wanneer je hem via de 'oorsprokelijke' manier aan zou sluiten hoor je echt niet.
Dus mijn menig: Gewoon een convertertje van 15 á 20 euro aanschaffen en je bent wat dat betreft klaar!

Ik heb dus hetzelfde probleem.. misschien dat 1 van jullie me ff kan helpen!
Ondertussen al aardig wat gelezen hier.. maar ben er nog niet helemaal uitgekomen.
Ik heb een E46 (joh) sedan zonder voorbereidingssetjes in de kofferbak ofzo. Er zit nu een standaard BMW Reverse radio in. Alle boxen in de auto zijn standaard en werken prima. Het enige wat ik wil is een CD-speler en een sub voor wat meer bass in de auto. Ik had de volgende oplossing:
- BMW reverse eruit.. Pioneer radio erin
- Actieve sub kopen (bijvoorbeeld een pioneer TS-WX206A http://www.pioneer.nl/nl/products/25/13 ... index.html)
- Deze sub lussen aan 1 van de standaard speakers in de auto, en de voeding vanuit de accu in de kofferbak, lekker dichtbij dacht ik.
Nu de belangrijkste vraag.. ik zie aan beide zijde langs de wielkassen aan de achterzijde een kabelboom lopen.. heel aantal gebundelde kabeltjes.. zitten hier normaliter de kabels ook tussen voor de speakers ergens aan de achterzijde? En zo ja.. is het dan verstandig om de sub hierop aan te sluiten???
Hopelijk kan iemand me met dit probleem helpen.. dan ga ik lekker knutselen in het weekend! Bedankt alvast!
Ondertussen al aardig wat gelezen hier.. maar ben er nog niet helemaal uitgekomen.
Ik heb een E46 (joh) sedan zonder voorbereidingssetjes in de kofferbak ofzo. Er zit nu een standaard BMW Reverse radio in. Alle boxen in de auto zijn standaard en werken prima. Het enige wat ik wil is een CD-speler en een sub voor wat meer bass in de auto. Ik had de volgende oplossing:
- BMW reverse eruit.. Pioneer radio erin
- Actieve sub kopen (bijvoorbeeld een pioneer TS-WX206A http://www.pioneer.nl/nl/products/25/13 ... index.html)
- Deze sub lussen aan 1 van de standaard speakers in de auto, en de voeding vanuit de accu in de kofferbak, lekker dichtbij dacht ik.
Nu de belangrijkste vraag.. ik zie aan beide zijde langs de wielkassen aan de achterzijde een kabelboom lopen.. heel aantal gebundelde kabeltjes.. zitten hier normaliter de kabels ook tussen voor de speakers ergens aan de achterzijde? En zo ja.. is het dan verstandig om de sub hierop aan te sluiten???
Hopelijk kan iemand me met dit probleem helpen.. dan ga ik lekker knutselen in het weekend! Bedankt alvast!
ik ben al wat verder.. het wordt een radio met extra kabel voor de sub..
Iemand enig idee hoe je die kabel vanaf de radio naar de kofferbak krijgt? Via de dorpels enzo.. maar hoe krijg je de kabel van de achterzijde radio richting de dorpel?
Iemand enig idee hoe je die kabel vanaf de radio naar de kofferbak krijgt? Via de dorpels enzo.. maar hoe krijg je de kabel van de achterzijde radio richting de dorpel?